تسهیل خرید مشتریان به کمک سکه دیجیتال والمارت
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ تسهیل خرید مشتریان به کمک سکه دیجیتال والمارت

والمارت در حال جستجو برای ارز دیجیتالی مناسب خود در بازار آمریکا است. این غول خرده‌فروشی که از رقبای سرسخت آمازون محسوب می‌شود، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده که روش تولید یک واحد پولی دیجیتال، از طریق پیوند آن با یک ارز رایج و معمول را تشریح می‌کند. به نظر می‌رسد، این برنامه مهیج که چیزی مشابه با پروژه جدید فیسبوک به نام «Libra» است، بتواند تحولی بزرگ در تبادلات مالی افراد، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی مناسبی به خدمات شبکه بانکی ندارند، به وجود آورد.

بنا بر اسناد ثبت اختراع جدید والمارت که در ۲۹ ژانویه سال جاری میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و به تازگی تحت شماره «US20190236564» انتشار یافته است، ذخیره‌سازی اطلاعات واحد ارز دیجیتال، از طریق فناوری بلاک‌چین انجام گرفته و خرید و فروش از طریق این واحد پولی را برای کاربران ممکن می‌سازد. بدینوسیله، تاریخچه خرید کاربران ارز دیجیتال، از طریق فناوری بلاک‌چین ذخیره شده و از آن‌ها می‌توان برای اعمال تخفیفات در خریدهای بعدی کاربر (برنامه‌های وفاداری مشتریان) استفاده نمود. امکان حذف کارت اعتباری و یا تبدیل آن به تأیید اعتبار بیومتریک (نظیر اثرانگشت و یا الگوی چشم)، از دیگر ویژگی‌های جالب ارز دیجیتال والمارت است که عملاً شخص را به یک کارت اعتباری مرتبط با بانک دیجیتالی خود بدل می‌نماید.

از مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال والمارت، این است که برای افرادی که دسترسی محدودی به خدمات بانکی دارند، امکان استفاده سریع و آسان از شبکه خرده‌فروشی‌های والمارت را فراهم می‌نماید. والمارت در این خصوص می‌گوید: «با استفاده از ارزهای دیجیتال، خانواده‌های کم‌درآمد که خدمات بانکی و استفاده از آن را گران می‌دانند، روشی جایگزین برای اداره منابع درآمدی خود خواهند داشت و با استفاده از آن، می‌توانند اغلب نیازهای روزمره خود را تأمین نمایند.»

در طی مدت کوتاهی که از معرفی فناوری نوظهور بلاک‌چین می‌گذرد، این فناوری، انقلابی در حوزه‌های مختلف پدید آورده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری که به شدت مورد استقبال بانک‌ها و مؤسسات مالی و حتی شرکت‌های فناور قرار گرفته، ارزهای دیجیتال است. امروزه تقریباً تمامی افرادی که به نحوی با اخبار فناوری سر و کار دارند، نام «بیت‌کوین» به‌عنوان یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال به گوششان رسیده است. مزایای متعدد ارزهای دیجیتال، موجب شده است تا بسیاری از شرکت‌ها برای تسهیل خرید و فروش محصولات خود در شبکه انحصاری مشتریان خود، اقدام به معرفی ارز دیجیتال مخصوص به خود نمایند که از آن جمله، می‌توان به اقدام نایک برای معرفی ارز دیجیتال انحصاری خود و ثبت نشان تجاری «Cryptokicks»، تلاش فیسبوک برای ایجاد یک سکه دیجیتال برای خرید کالاها و خدمات توسط کاربران این شبکه اجتماعی و هم‌اکنون نیز، تلاش‌های والمارت برای توسعه سکه دیجیتال خود اشاره نمود. بسیاری از فروشندگان و در رأس آن‌ها، خرده‌فروشی‌هایی مانند والمارت، مدت‌ها است که به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های پرداختی به شبکه‌های پرداخت، مانند «Visa» و «Mastercard» هستند و ایده سکه دیجیتال والمارت، می‌تواند گامی بلند در این راستا محسوب گردد، اگرچه والمارت اعلام نموده است که برنامه‌ای جدی برای تجاری‌سازی قریب‌الوقوع این ایده پتنت شده را ندارد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، والمارت برای رهگیری برخی محصولات، نظیر سبزیجات، داروهای تجویز شده و واکسن‌ها، از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. این شرکت، همچنین پتنت‌های دیگری در این حوزه به ثبت رسانیده که از آن جمله، می‌توان به امکان ایجاد یک بازار مبتنی بر بلاک‌چین برای فروش مجدد محصولات خریداری شده اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day