اخبار
اهداف تبلیغاتی فیسبوک در خلال مکالمات خصوصی کاربران
۲۰ مرداد ۱۳۹۸

اهداف تبلیغاتی فیسبوک در خلال مکالمات خصوصی کاربران

تقریباً تمامی افرادی که به نحوی با ابزارهای دیجیتال سر و کار داشته‌اند، نام فیسبوک به گوششان خورده است. این برند بسیار مشهور، تداعی‌گر شبکه اجتماعی متعلق به شرکت «Facebook» است که البته به جز این شبکه اجتماعی، محصولات کلیدی دیگری، شامل «Facebook Messenger»، «واتس‌آپ» و «اینستاگرام» را نیز در بر می‌گیرد. طی سال‌های اخیر و با استقبال فزاینده از این محصولات، فیسبوک نیز در تلاش برای توسعه انواع نوآوری‌های بازاریابی و استفاده از این منبع ارزشمند برای درآمدزایی‌های بیشتر بوده است. به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها پس از طبقه‌بندی اجتماعی کاربران، جمع‌آوری هوشمند عکس‌های فیسبوکی و حتی ضبط مخفیانه صدای کاربر، به مکالمات خصوصی کاربران در اپلیکیشن «مسنجر» این شرکت کشیده شده است. پتنت اخیر فیسبوک، نوعی «افزونه» را توصیف نموده که می‌تواند نه تنها با توجه به مکان کاربر، بلکه بر اساس محتویات مکالمات وی، نسبت به ارائه آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط، اقدام نماید.

آن‌طور که از اسناد ثبت اختراع جدید فیسبوک مشخص است، افزونه ابداعی این شرکت، قابلیت رصد هوشمند مکاتبات و پیشنهاد برخی تبلیغات مرتبط با موضوع در حال گفتگو را دارد. برای مثال، در خلال گفتگوی دو کاربر در خصوص یک موقعیت خاص زمانی، امکان تبلیغ یک کارت‌پستال خاص را فراهم می‌سازد.

در عین حال که چنین تبلیغاتی می‌تواند برای تعدادی از کاربران بسیار جذاب بوده و در عین حال، درآمدهای قابل توجهی را نصیب شرکت‌های تبلیغ کننده و فیسبوک نماید، اما به نظر می‌رسد که ثبت اختراعات این‌چنینی، موضوع حریم خصوصی کاربران را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده و در نتیجه، نگرانی‌های جدی در این خصوص پدید می‌آید. البته باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از این اختراعات، هرگز وارد فاز تجاری‌سازی نشده و در حد همان ایده باقی می‌مانند. فیسبوک نیز در بیانیه‌ای در اینص خصوص اظهار داشته که ایده اولیه این پتنت، چهار سال پیش مطرح شده و این شرکت، هیچ برنامه جدی‌ای برای ورود به این حوزه ندارد. پتنت فوق‌الذکر، در چهارم آوریل سال جاری میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و به تازگی تحت شماره «US20190236656»، انتشار یافته است. گفتنی است که در بخش اسناد این ثبت اختراع، به پتنتی با شماره «US10296949» اشاره شده که تاریخ ثبت آن به آوریل 2015 باز می‌گردد. به نظر می‌رسد که این پتنت گرنت شده، همان ایده اولیه مورد اشاره در بیانیه فیسبوک است. 

لازم به ذکر است، اگرچه فیسبوک در میان شبکه‌های اجتماعی قدیمی‌ترین نیست، اما با توجه به استقبال بسیار زیاد مخاطبین، یکی از مشهورترین آن‌ها به حساب می‌آید. این امر، به حدی است که حتی در برخی کتاب‌ها و مقالات، فیسبوک به‌عنوان نمادی از شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. این شبکه، در سال ۲۰۰۳ میلادی و با نام «Facemash» طراحی و پیاده‌سازی شد و بعدها با تغییر ساختار و تحت عنوان «Facebook»، توسط «مارک زاکربرگ» و دوستانش در دانشگاه هاروارد معرفی گردید. این شبکه که در ابتدا تنها ابزاری برای ارتباط بین دانشجویان این دانشگاه محسوب می‌شد، به سرعت به میان سایر دانشگاه‌ها و در ادامه، کاربران عادی توسعه یافت؛ به‌طوری که در سال ۲۰۱۸ میلادی، کاربران فعال آن، از مرز ۲.۲۷ میلیارد نفر عبور نمود. این حجم از کاربران فعال، یک جامعه به هم پیوسته از کاربران را شکل داده که می‌تواند هدف آگهی‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ و کوچک قرار گیرد. فیسبوک دائماً در حال ثبت و آنالیز رفتار کاربران خود بوده و از این راه، آن‌ها را به وسیله ارسال محتوا و تبلیغات مناسب، بمباران می‌کند. بدیهی است که فناوری جدیدی نیز، می‌تواند کمک فراوانی به این شرکت، در دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود نماید.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)
پربازدید‌ترین‌ها
مسابقه طراحی کاراکتر
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ مسابقه طراحی کاراکتر
کانون پتنت ایران، در راستای اجرای پروژه‌های خود، طراحی یک کاراکتر اختصاصی را مد نظر دارد. در این راستا، یک مسابقه طراحی کاراکتر راه‌اندازی شده که کلیه علاقه‌مندان در این حوزه، می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را، تا ۳۱ مردادماه ارسال نموده و در رقابتی جذاب شرکت نمایند.
رشد ۱۰۰۰ درصدی سبد پتنت آمازون طی یک دهه گذشته
۷ مرداد ۱۳۹۸ رشد ۱۰۰۰ درصدی سبد پتنت آمازون طی یک دهه گذشته
آمازون یکی از مشهورترین شرکت‌های فروش آنلاین در جهان محسوب شده که توجه خاصی به نوآوری و توسعه فناوری‌های نوین دارد. آمار و ارقام منتشر شده، این رویکرد نوآورانه آمازون را تأیید نموده و حاکی از آن است که طی یک دهه اخیر، سبد پتنت آمازون با تجربه رشدی ۱۰۰۰ درصدی، از حدود ۱۰۰۰ پتنت فعال در سال ۲۰۱۰ میلادی، به حدود ۱۰۰۰۰ پتنت در جولای ۲۰۱۹ افزایش یافته است.
Forbes
تغییر در چشم‌انداز پتنت و اثرات آن بر صنایع مالی و بیمه
۵ مرداد ۱۳۹۸ تغییر در چشم‌انداز پتنت و اثرات آن بر صنایع مالی و بیمه
با تشدید رقابت‌ها در فضای کسب‌وکار کنونی و افزایش توجهات به سیستم ثبت اختراع، چشم‌انداز جدیدی برای ثبت اختراع در حال شکل‌گیری بوده که صنایع مختلف را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. این مجموعه قابل توجه از تأثیرات محسوس، نه تنها حوزه‌های فنی را درگیر خود نموده، بلکه صنایع مالی و بیمه‌ای را نیز بی‌بهره نگذاشته و آن‌ها نیز، از تغییرات رخ داده در سیستم پتنت، اثرپذیری فراوانی خواهند داشت.
JD SUPRA
استفاده از بلاک‌چین برای جمع‌آوری داده‌ها در خانه‌های هوشمند
۶ مرداد ۱۳۹۸ استفاده از بلاک‌چین برای جمع‌آوری داده‌ها در خانه‌های هوشمند
یک شرکت فعال در حوزه انرژی، ایده‌ای جالب و منحصربه‌فرد ارائه نموده که با جمع‌آوری داده‌های خانه‌های هوشمند، از آن‌ها برای انجام آنالیزهای پیشرفته، استفاده می‌نماید. دستگاه ابداعی «E.ON»، متشکل از حسگرهایی برای جمع‌آوری داده‌های کاربران بوده که با بهره‌گرفتن از فناوری بلاک‌چین، امکان کنترل شرایط محیطی، از جمله پیشگیری از آتش‌سوزی و یا ردیابی حیوانات خانگی را، فراهم می‌نماید.
Cointelegraph
انتشار کتاب «مالک فکر خود باشید»؛ گامی برای آشنایی رده‌های سنی مختلف با مالکیت فکری
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ انتشار کتاب «مالک فکر خود باشید»؛ گامی برای آشنایی رده‌های سنی مختلف با مالکیت فکری
"شما همانطور که صاحب و مالک اسباب‌بازی‌ها، مداد، دفتر، کیف مدرسه و بسیاری از وسایل خود هستید و از آن‌ها حفاظت می‌کنید، مالک فکر، ایده و نوآوری‌های خود نیز هستید و حق دارید از آن‌ها حفاظت کنید." این جملات، بخشی از کتاب «مالک فکر خود باشید» است که به قلم «نگار زاده ختمی مآب» و با حمایت کانون پتنت ایران، توسط انتشارات دیبایه منتشر شده است.
ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری دایکست
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری دایکست
تسلا در ادامه نوآوری‌های عجیب‌وغریب خود، روشی جدید و کاملاً ابتکاری برای تولید بدنه خودرو ارائه نموده که این امکان را در زمانی کوتاه‌تر و با هزینه بسیار کمتر، فراهم می‌نماید. در این روش، برای ساخت فریم یا چهارچوب بدنه خودرو، از تکنیک «دایکست» یا «ریخته‌گری تحت‌فشار» استفاده شده که می‌تواند فرآیندهای سنتی مونتاژ قطعات را، به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.
Clean Technica