انتشار کتاب «مالک فکر خود باشید»؛ گامی برای آشنایی رده‌های سنی مختلف با مالکیت فکری
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ انتشار کتاب «مالک فکر خود باشید»؛ گامی برای آشنایی رده‌های سنی مختلف با مالکیت فکری

یکی از پیش‌نیازهای گسترش خلاقیت در جامعه، حمایت از ایده‌های خلاقانه بوده و نظام مالکیت فکری، به عنوان ابزاری مؤثر برای حمایت از این ایده‌ها به حساب می‌آید. از این رو، آشنایی عموم جامعه با مباحث مرتبط با حقوق مالکیت فکری و دستاوردهای ناشی از این حقوق و ترویج در زمینه چگونگی استفاده از آن، به خودی‌خود باعث ایجاد حس احترام به آن در جامعه خواهد شد.

از آنجایی که آموزش نقش، جایگاه و نحوه کارکرد نظام مالکیت فکری در حمایت از خلاقیت و ایده‌های نوآورانه در سنین پایین‌تر، دسترسی به این موضوع را امکان‌پذیرتر می‌کند، تدوین محتوا و کتب آموزشی در زمینه مالکیت فکری برای دانش‌آموزان، امری مهم و ضروی خواهد بود. اهمیت این موضوع، تا حدی است که ادارات ثبت اختراع کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، کره و همچنین سازمان جهانی مالکیت فکری، سال‌هاست که محتواهای آموزشی مختلفی، از جمله کتاب، مقاله و کارگاه‌های آموزشی را با هدف آموزش مالکیت فکری به کودکان و نوجوانان، تهیه و تدوین کرده‌اند.

"شما همانطور که صاحب و مالک اسباب‌بازی‌ها، مداد، دفتر، کیف مدرسه و بسیاری از وسایل خود هستید و از آن‌ها حفاظت می‌کنید، مالک فکر، ایده و نوآوری‌های خود نیز هستید و حق دارید از آن‌ها حفاظت کنید." این جملات، بخشی از کتاب «مالک فکر خود باشید» است که به قلم «نگار زاده ختمی مآب»، در شش فصل و ۷۲ صفحه، به چاپ رسیده و به آموزش مباحث مرتبط به مالکیت فکری به دانش‌آموزان می‌پردازد.

این کتاب، توسط انتشارات دیبایه، یکی از ناشران معتبر در حوزه آموزش به دانش‌آموزان و با حمایت مالی کانون پتنت ایران، منتشر شده است. در روند این کتاب، نویسنده تلاش دارد که با استفاده از کارگاه‌ها، پی نما(کمیک استریپ) و سؤال های صحیح، ناصحیح، آموزشی جذاب و هدفمند را برای دانش آموزان فراهم سازد.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب" مالک فکر خود باشید" را از سایت https://vaavak.com خریداری نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day