استفاده از هوش مصنوعی برای مسیریابی مهارتی کارکنان
۲۷ مرداد ۱۳۹۸

استفاده از هوش مصنوعی برای مسیریابی مهارتی کارکنان

در دنیایی که تجربه در مرکز هر تصمیم اساسی کسب‌وکار قرار دارد، هر راهکاری که بتواند تعاملات بین بخش‌های درونی و بیرونی کسب‌وکار و در نتیجه بهره‌برداری از تجارب پیشین را بهبود دهد، ارزشمند خواهد بود. فیوز «Fuze» که یکی از پیشگامان نرم‌افزارهای ابری در حوزه ارتباطات و همکاری‌های درون‌سازمانی محسوب می‌شود، ایده‌ای هیجان‌انگیز برای این مسئله دارد. بنا بر پتنت جدید این شرکت، یک الگوریتم پیشرفته مبتنی بر یادگیری ماشین، می‌تواند ابزاری کارآمد برای مسیریابی مهارتی کارکنان یک سازمان باشد.

این راهکار که مبتنی بر هوش مصنوعی است، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا دانش و سایر منابعی که کارکنان در جستجوی آن‌ها هستند را، شناسایی نموده و از دستیابی سریع اعضای تیم کاری به تخصص‌های مورد نیازشان، اطمینان حاصل شود. «فیوز» امیدوار است که با بهره گرفتن از این راهکار، می‌توان سطح مشارکت و بهره‌وری کارکنان در محل کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

«فیوز»، به کمک پلتفرم یکپارچه خود که به منظور به اشتراک‌گذاری محتوا، پیام، فیلم و صدا قابل استفاده می‌باشد، این امکان را فراهم نموده که کارکنان در هر کجا و هر زمان، به راحتی با یکدیگر تعامل نمایند. در کنار این پلتفرم جذاب و پرکاربرد، بهره‌گیری از فناوری پیشرفته جدید نیز، توسعه تعامل‌های درون شرکتی را به مقدار قابل توجهی تسهیل می‌نماید. به گفته «کالین دوهرتی»، مدیرعامل فیوز، روند تحولات دیجیتال در چشم‌انداز فعلی کسب‌وکار، موجب شده تا نیازهای نوینی برای نیروهای کاری پدید آید و این دقیقاً مطابق با انتظارات مشتریان، مبنی بر سروکار داشتن با تیم‌های کاری ماهر و آشنا به نیازهایشان است. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا نمایندگان کسب‌وکار که با آن‌ها تعامل دارند، از دانش لازم برخوردار بوده و پشتیبانی لازم نیز، از آن‌ها صورت گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از فناوری جدید، می‌تواند شکاف دانشی کاربران که معمولاً موانع بزرگی در مسیر پروژه‌های کاری ایجاد می‌کند را، رفع نموده و از این طریق نیز، بهره‌وری را افزایش دهد.

گفتنی است، یادگیری ماشین به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های هوش مصنوعی، نوعی سیستم هوشمند است که با استفاده از داده‌های اطلاعاتی قبلی، الگوها و قوانین را به سرعت شناسایی نموده و از آن‌ها، به‌عنوان دانشی برای واکنش‌های آتی استفاده می‌نماید. این فناوری بسیار پیشرفته، در بسیاری از حوزه‌ها، از جمله آنالیز خودکار صحنه جرم، چاپ سه‌بعدی در صنایع هایتک و حتی ابزارهای هوشمند جستجوی تصاویر، مورد استفاده قرار گرفته است.

پربازدید‌ترین‌ها

فرار اپل از یک دعوی جالب و پرداخت غرامتی ۳۰۸ میلیون دلاری
۸ شهریور ۱۴۰۰

فرار اپل از یک دعوی جالب و پرداخت غرامتی ۳۰۸ میلیون دلاری

در حالی که اپل پیش‌تر ملزم به پرداخت غرامتی ۳۰۸.۵ میلیون دلاری برای نقض یک پتنت به شرکت «PMC» شده بود، اما حکم جدید دادگاه همه چیز را تغییر داد. بر اساس حکم جدید، نه تنها اپل تبرئه شده، بلکه هزینه‌های ناشی از دعوی هم بر دوش شرکت شاکی افتاده است. داستان این دعوی حقوقی و روش بکارگرفته شده توسط «PMC» بسیار خواندنی و جالب است. این شرکت، فناوران را برای فناوری‌هایی تحت فشار می‌گذارد که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ثبت شده‌اند و باید بیش از بیست سال پیش، اعتبار آن‌ها به پایان می‌رسید.

سینما مالکیت فکری
۶ شهریور ۱۴۰۰

سینما مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۱ شهریورماه و به مناسبت روز جهانی سینما، در صدد نقد و تحلیل یک فیلم از منظر مالکیت فکری و به طور ویژه ثبت اختراع بوده که جایگاه محافظت از این دارایی‌های فکری ارزشمند را در موفقیت کسب‌وکار به تصویر می‌کشد.

استقلال پیل‌های سوختی مورد استفاده در زیردریایی‌ها
۹ شهریور ۱۴۰۰

استقلال پیل‌های سوختی مورد استفاده در زیردریایی‌ها

یکی از مهندسین نیروی دریایی ارتش آمریکا، موفق به توسعه فناوری منحصربه‌فردی برای استفاده از پیل‌های سوختی در زیر آب شده است. بنا بر اعلام مرکز مهندسی تأسیسات دریایی ارتش، برای فناوری «بنجامین ویلکاکس»، دو گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا دریافت شده است. این فناوری، دو مزیت بزرگ را به همراه دارد: ۱) فناوری توسعه یافته امکان تولید و مدیریت همزمان گازهای هیدروژن و اکسیژن در فشارهای بالا را دارا می‌باشد و ۲) این فناوری، یک گام مهم برای پاسخ به نیاز حیاتی پلتفرم‌های پیل سوختی زیر آبی نیروی دریایی به یک سیستم سوخت‌رسانی کامل است.

یک گام مهم در دسترسی معلولین به بازی‌های ویدئویی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰

یک گام مهم در دسترسی معلولین به بازی‌های ویدئویی

شرکت «الکترونیک آرتز» که همگان آن را با بازی مشهور «فیفا» می‌شناسند، خبر از دسترسی آزادانه رقبا به برخی فناوری‌های پتنت شده خود داده است. هدف اصلی این به اشتراک‌گذاری، تشویق توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای طراحی و توسعه بازی‌هایی است که متناسب با شرایط خاص معلولان و افراد ناتوان باشد. فناوری‌های یاد شده، شامل پنج پتنت بوده که دسترسی کاربرانی با مشکلات گفتاری، شنیداری و بینایی به بازی‌های ویدیویی را ممکن می‌سازد.

رشد ۲۳ درصدی گواهی‌های ثبت اختراع بانک آمریکا
۱۴ شهریور ۱۴۰۰

رشد ۲۳ درصدی گواهی‌های ثبت اختراع بانک آمریکا

بانک آمریکایی «BoA»، موفق به ثبت رکورد جدیدی در زمینه گواهی‌های ثبت اختراع شده است. این بانک پیشرو و نوآور، در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، ۲۲۷ پتنت گرنت شده به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۱۸۴ گواهی ثبت اختراع بازه زمانی مشابه در سال گذشته، رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، با سهم تقریباً ۴۰ درصدی از کل گواهی‌های اخذ شده، بیشترین سهم را در سبد فناوری‌های این بانک به خود اختصاص داده است.

پمپ تخلیه جراحی؛ ابتکاری نوآورانه برای جلوگیری از عفونت
۱۵ شهریور ۱۴۰۰

پمپ تخلیه جراحی؛ ابتکاری نوآورانه برای جلوگیری از عفونت

شرکت استارت‌آپی «سوماواک»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی برای پمپ تخلیه جراحی خود شده است. این پمپ هوشمند و پلتفرم مرتبط با آن، تنها نمونه دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای جلوگیری از سروما (تجمع مایعات شفاف بدن در محل جراحی) بوده و جلوی عوارض شایعی همچون عفونت، تأخیر در ترمیم زخم و حتی جراحی مجدد را تا حد زیادی می‌گیرد.