سیستم منحصربه‌فرد کیسه‌های هوا در نسل‌های آتی خودروهای هوندا
۱۰ شهریور ۱۳۹۸ سیستم منحصربه‌فرد کیسه‌های هوا در نسل‌های آتی خودروهای هوندا

شرکت هوندا نوعی سیستم ایربگ جدید برای خودروهای خود طراحی نموده که فرآیند محافظت از سرنشینان را بهبود خواهد داد. این فناوری که توسط مهندسین مرکز تحقیق و توسعه هوندا واقع در اوهایو آمریکا توسعه یافته و به تازگی در سیستم پتنت به ثبت رسیده است، بخشی از برنامه ابتکاری این شرکت ژاپنی، تحت عنوان «ایمنی برای همه» می‌باشد. در خصوص عملیاتی بودن استفاده از این سیستم جدید، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که از سال ۲۰۲۰ میلادی، طراحی جدید هوندا، به منظور حفظ ایمنی سرنشینان در انواع تصادفات، مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا «NHTSA» ، تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی، بالغ بر ۳۷۰۰۰ نفر به دلیل تصادفات صورت گرفته در جاده‌ها و بزرگراه‌های آمریکا، جان خود را از دست داده‌اند. نکته تأسف‌بار اینجا است که از این تعداد مرگ‌ومیر، در حدود ۴۷ درصد در هنگام تصادف، از کمربند ایمنی خود استفاده نکرده‌اند. هوندا امیدوار است با سیستم جدید کیسه هوای خود که با مشارکت «Autoliv» (از پیشگامان طراحی و تولید سیستم‌های ایمنی خودرو) توسعه یافته است، بخشی از آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش دهد.

این سیستم، شامل چندین کیسه هوای تعبیه شده در اطراف سرنشین جلوی خودرو (سه کیسه هوا و یک پانل غیر باد شونده بادبان مانند) است که به‌طور خاص، از حرکت‌های ناگهانی سر و ضربات مرگبار جلوگیری می‌کند. تحقیقات محققین هوندا نشان داده است که چرخش سر به هنگام تصادفات رانندگی، یکی از عوامل اصلی آسیب‌های مغزی است که با سیستم ابداعی جدید، می‌توان تا حد زیادی از آن جلوگیری نمود (در حدود ۷۵ درصد). علاوه بر این، کیسه‌های هوای تعبیه شده در اطراف سرنشین، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از آسیب به زانو و بازوی سرنشین نیز، جلوگیری می‌کنند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سیستم ایربگ جدید هوندا، از سال ۲۰۲۰ میلادی، در مدل‌های عرضه شده در آمریکا بکار گرفته می‌شود.

گفتنی است، هوندا از پیشگامان توسعه سیستم‌های ایربگ در جهان به حساب آمده و در سال ۱۹۹۰ میلادی، برای نخستین بار از کیسه‌های هوایی در خودروهای خود استفاده نمود که به سمت بالا باز می‌شد؛ طرحی که با توجه به کارآمدی آن، به تدریج از سوی دیگر سازندگان نیز مورد استفاده قرار گرفته و به یک امر رایج در صنعت مبدل گردید. این شرکت، یک برنامه ابتکاری به نام «ایمنی برای همه» تدارک دیده که هدف آن، استفاده از تمامی فناوری‌های فعلی و در حال ظهور، برای توسعه مجموعه ایمنی خودرو و سیستم‌های کمکی رانندگان، نظیر ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم کنترل کروز تطبیقی و ... می‌باشد. هوندا قصد دارد تا این موارد را، به صورت تجهیزات و سیستم‌های استاندارد، تا سال ۲۰۲۲ میلادی به کاربران عرضه نماید. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.