توافق کوالکام با یک شرکت عربستانی بر سر مجوز بهره‌برداری از پتنت
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ توافق کوالکام با یک شرکت عربستانی بر سر مجوز بهره‌برداری از پتنت

کوالکام، غول تراشه‌های کامپیوتری آمریکا، در ادامه استراتژی مالکیت فکری خود مبنی بر صدور مجوزهای بهره‌برداری از پتنت، با یک شرکت فناور عربستانی به نام دله «Dallah»، توافقنامه جدیدی به امضا رسانیده است. این توافقنامه، شامل بهره‌برداری از فناوری‌های انحصاری کوالکام در خصوص ساخت سلول‌های کوچک چندحالته بوده که در قابلیت‌های «3G»، «4G» و «5G»، کاربرد دارد.

شرکت عربستانی دله، وابسته به یک گروه تجاری خصوصی و چندملیتی مستقر در جده، به نام «دله البرکه» است که در بخش‌های وسیعی از خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا، سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در بخش‌های مالی و بانکی، مراقبت‌های بهداشتی، املاک و مستغلات، حمل‌ونقل و تولید انجام داده است. عمار کامل «Ammar Kamel»، مدیر اجرایی دله، با ابراز خشنودی از امضای توافقنامه جدید اظهار داشت: «ما از ورود به این توافقنامه استراتژیک با کوالکام که از نوآوران پیشرو در زمینه فناوری‌های مورد استفاده در تلفن‌های همراه به حساب می‌آید، هیجان‌زده هستیم. با حمایت برنامه جاه‌طلبانه "چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان" و تجربه پروژه‌های بزرگ قبلی، ما از این توافقنامه برای بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته کوآلکام، به منظور توسعه، بازاریابی و فروش سلول‌های کوچک چندحالته «3G»، «4G» و «5G» در خاورمیانه، استفاده خواهیم کرد». جان هان «John Han»، معاون اجرایی کوالکام نیز، با تأکید بر سبد پتنت متنوع و در حال توسعه این شرکت، از توانمندی دله برای ساخت و عرضه سلول‌های کوچک «3G»، «4G» و «5G» در عربستان و خارج از این کشور خبر داد.

گفتنی است، کوآلکام از شرکت‌های پیشگام در صنعت نیمه‌هادی و از تأمین‌کنندگان فناوری‌های کلیدی مورد استفاده در تلفن‌های همراه به حساب می‌آید. سبد پتنت قدرتمند و بسیار گسترده این شرکت که شامل تعدادی از مهم‌ترین پتنت‌های ضروری استاندارد، به‌ویژه در زمینه فناوری‌های ارتباطی «4G» و «5G» است، این شرکت را به یکی از بازیگران اصلی صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت در صنعت تلفن همراه و صنایع ارتباطی بدل نموده است. بسیاری از شرکت‌های مشهور جهان، اعم از «LG»، سامسونگ، هوآوی و اپل، از مشتریان این شرکت محسوب شده و حتی در طی سال‌های اخیر، برخی پرونده‌های حقوقی جنجالی، به دلیل اختلاف بر سر حق امتیاز پتنت بین کوآلکام و سایر شرکت‌ها رخ داده است که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به جدال دامنه‌دار این شرکت و اپل در طی سه سال اخیر اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.