تلاش دفتر ثبت اختراع اروپا برای توسعه همکاری‌ها با دفتر مالکیت فکری سنگاپور
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ تلاش دفتر ثبت اختراع اروپا برای توسعه همکاری‌ها با دفتر مالکیت فکری سنگاپور

دفتر ثبت اختراع اروپا «EPO»، به منظور گسترش همکاری‌های بین‌المللی خود در زمینه مالکیت فکری، در تلاش برای تعامل بیشتر با کشورهای آسیایی و به‌طور خاص سنگاپور است. «EPO» طی سال‌های اخیر، با روند فزاینده‌ای از درخواست‌های ثبت اختراع از سنگاپور و سایر کشورهای آسیایی مواجه شده است و همین عامل، موجب گردیده تا استراتژی توسعه همکاری‌ها با این کشورها را، در دستور کار خود قرار دهد.

دکتر کریستوف ارنست «Christoph Ernst»، نایب‌رئیس «EPO» و مدیرکل امور حقوقی و بین‌الملل این سازمان، با تأکید بر نقش مهم آسیا در زمینه نوآوری و ثبت اختراع اظهار داشت: «این منطقه، یک مرکز مهم نوآوری در جهان بوده که تعداد ثبت اختراعات آن، به سرعت در حال رشد است. واضح است که بخش زیادی از این درخواست‌ها به دفتر ثبت اختراع اروپا ارسال گردیده و ما باید برای آن‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم». وی که در یک مجمع جهانی برگزار شده از سوی دفتر مالکیت فکری سنگاپور، تحت عنوان  «IP Week  SG 2019» شرکت کرده بود و در میان جمعی از صاحبان دارایی‌های فکری، کارشناسان حقوقی و شرکت‌های فناور صحبت می‌کرد، توسعه همکاری‌ها بین «IPOS» و «EPO» را خواستار شد. دکتر ارنست افزود: «EPO متعهد به تشدید تلاش‌های خود در راستای منافع کاربران جهانی است و این روند، با تدوین استانداردهای بین‌المللی و تقویت همکاری‌ها با همه کشورها در اقصی نقاط جهان، ادامه خواهد یافت».

گفتنی است که در سال 2018 میلادی، حدود ۵۳.۳ درصد از ۱۷۴۳۱۷ درخواست به ثبت رسیده در «EPO»، از سوی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و به‌طور خاص، آمریکا، ژاپن، چین و کره جنوبی بوده است. جالب اینجا است که تعداد درخواست‌های ثبت اختراع ارائه شده از سوی مخترعین و شرکت‌های فناور سنگاپوری در سال گذشته، با افزایش 20 درصدی مواجه گردیده و به ۵۳۳ پرونده رسیده است. همین روند تصاعدی، یک همکاری تنگاتنگ بین «EPO» و «IPOS» را بنیان نهاده و دفتر ثبت اختراع اروپا، به شدت سعی در توسعه و تقویت آن دارد.

لازم به ذکر است که سنگاپور در پی توسعه همکاری‌ها و مناسبات خود در زمینه مالکیت فکری با دیگر دفاتر ملی و منطقه‌ای «IP» است. این کشور، در راستای هدف تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای مالکیت فکری، مجموعه‌ای از اقدامات و برنامه‌های ابتکاری، نظیر ارتباطات غیررسمی بین ارزیابان و متقاضیان ثبت اختراع، کاهش زمان ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی و تسریع ارزیابی اختراعات فینتکی را اجرایی نموده و حتی به تازگی، نهادی تحت عنوان «IPOS International» راه‌اندازی نموده است. این سازمان تازه تأسیس، با استفاده از تخصص و شبکه ارتباطی عمیق دفتر مالکیت فکری سنگاپور که طی سال‌ها تلاش ایجاد شده است، در پی حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های محلی و بین‌المللی فعال در سنگاپور، از طریق تجاری‌سازی دارایی‌های نامشهود و کمک به رشد و توسعه آن‌ها است. در این راستا، شرکت‌های بزرگ چندملیتی تشویق شده تا در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، جستجو و تحلیل پتنت و نیز برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای، از این نهاد بهره بگیرند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day