موقعیت‌یابی و ضبط تصاویر در حین فرایندهای جراحی رباتیک
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ موقعیت‌یابی و ضبط تصاویر در حین فرایندهای جراحی رباتیک

شرکت تیتان مدیکال «Titan Medical»، در راستای استراتژی منسجم مالکیت فکری خود و تقویت هر چه بیشتر سبد پتنتی در حوزه فناوری جراحی رباتیک، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده است. تیتان مدیکال، یک شرکت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و به‌طور خاص، طراحی و ساخت سیستم جراحی رباتیک است که در طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری فراوانی برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری انحصاری خود صورت داده است.

پتنت جدید این شرکت که در اکتبر ۲۰۱۸ در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و به تازگی گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10398287» به آن اعطا شده است، یک سیستم موقعیت‌یابی با استفاده از دوربین و ضبط تصاویر حین جراحی‌های پزشکی را توصیف می‌کند. این سیستم تصویربرداری پزشکی، کاربرد فراوانی در جراحی‌های رباتیک داشته و کارایی و ایمنی فرآیند جراحی را به شدت افزایش می‌دهد.

طراحی منحصربه‌فرد و انعطاف‌پذیر دستگاه تصویربرداری، دسترسی آسان در حین عمل و نیز، امکان تمیز نمودن لنزهای دوربین بدون باز کردن سیستم جراحی رباتیک را فراهم می‌کنند. دیوید مک‌نالی «David McNally»، مدیرعامل تیتان مدیکال، در رابطه با فناوری جدید این شرکت می‌افزاید: «تیتان مدیکال به نوآوری در زمینه جراحی رباتیک ادامه خواهد داد. اخذ پتنت جدید برای سیستم منحصربه‌فرد تصویربرداری، ما را بسیار هیجان‌زده نموده است. این فناوری، مزایای بسیاری به همراه داشته و برخی از چالش‌های فعلی جراحی رباتیک را رفع می‌نماید.» 

گفتنی است، «تیتان مدیکال» تاکنون موفق به اخذ ۴۵ گواهی ثبت اختراع شده است و سبد پتنت این شرکت، با توجه به ۸۲ پرونده پتنت در حال ارزیابی، قابلیت توسعه بیشتر را نیز دارا می‌باشد. سرمایه‌گذاری هوشمندانه در حوزه مالکیت فکری و دقت در حفاظت از دارایی‌های ارزشمند این شرکت، موجب شده است تا نام مدیر توسعه استراتژیک و مالکیت فکری تیتان مدیکال، در فهرست استراتژیست‌های جهانی مالکیت فکری سال 2019 قرار گیرد. این فهرست، از سوی «IAM»  و تحت عنوان «IAM Strategy 300» انتشار یافته است و آقای جاسمیندر برار «Jasminder Brar»، برای پنجمین سال متوالی، موفق به قرار گرفتن در زمره استراتژیست‌های برتر مالکیت فکری در جهان شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day