تجاری‌سازی یک فناوری دانشگاهی برای بهبود و کاهش ریسک ایمپلنت‌های دندانپزشکی
۰۹ مهر ۱۳۹۸ تجاری‌سازی یک فناوری دانشگاهی برای بهبود و کاهش ریسک ایمپلنت‌های دندانپزشکی

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کانکتیکات «Connecticut»، در ادامه نوآوری‌های مستمر خود، موفق به اخذ بیست و دومین گواهی ثبت اختراع خود از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شده است. این فناوری منحصربه‌فرد که مربوط به ایمپلنت‌های دندانی است، به لطف تلاش‌های دکتر آویناش بیدرا «Avinash Bidra» توسعه یافته و به بهبود فرآیند کاشت دندان کمک می‌نماید.

روش‌های موجود برای ساخت پروتزهای دندانی، می‌تواند به بروز نقص‌هایی در دهان بیمار منجر شود که عوارض و تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت. از آن جمله، می‌توان به خراش‌هایی اشاره نمود که در صورت وقوع، محل تکثیر انواع باکتری شده و بافت نرم استخوان را با آسیب‌های جدی مواجه می‌سازند. اختراع دکتر بیدرا با افزودن «اکریلیک رزین» در طی فرآیند ساخت ایمپلنت، احتمال خراش یا آسیب به سایر اجزا و ایمپلنت‌ها را از بین می‌برد. با توجه به ارزش قابل‌توجه این فناوری و نقش کلیدی آن در کاهش مشکلات بالینی بیماران، معاونت تحقیقات دانشگاه کانکتیکات، پشتیبانی کاملی از ثبت اختراع و تجاری‌سازی فناوری به عمل آورده و انتظار دارد که این فناوری، درآمد قابل‌توجهی برای این دانشگاه و مخترع آن به همراه داشته باشد.

گفتنی است که این پتنت، اولین گواهی ثبت اختراع دکتر «بیدرا» محسوب شده و به همین علت، خوشحالی و هیجان خاصی برای وی و تیم تحقیقاتیش به همراه داشته است. وی می‌گوید: «به‌عنوان یک متخصص پروتزهای دندانی، این لحظه برای من زمانی بسیار مهیج است. از کانکتیکات بابت گشودن راه تجاری‌سازی ایده‌ای که در ذهنم بود و کمک به دریافت گواهی ثبت اختراع سپاسگزارم. این نوآوری، به دندان‌پزشکان و تکنسین‌های پزشکی کمک می‌کند تا کیفیت کاشت پروتزهای خود را بهبود بخشیده و در نهایت، نتایج بهتری برای بیمارانشان به ارمغان آورند».

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۷ میلادی و در پی یک توافقنامه توسعه و تجاری‌سازی فناوری، دانشگاه کانکتیکات و مؤسسه «PREAT»، وارد یک همکاری تنگاتنگ فناورانه شدند. فناوری مذکور که تحت عنوان «Bidra Conversion Smart Polishing Cap» نامیده شده است، پس از انجام اصلاحات و بازبینی‌های اولیه، از طریق وب‌سایت «PREAT» در دسترس قرار گرفته و اعطای گواهی ثبت اختراع از سوی «USPTO»، می‌تواند جنبه‌های محافظت از این فناوری ارزشمند در مقابل سوءاستفاده‌های احتمالی را تقویت نموده و حتی راه را برای صدور مجوز بهره‌برداری از فناوری و درآمدزایی دانشگاه از آن، بگشاید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.