تحولی در دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال!
۱۳ مهر ۱۳۹۸ تحولی در دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال!

اختراع جدید سامسونگ، این توانایی را فراهم نموده که روند فعلی استخراج ارز دیجیتال، دستخوش تغییرات بنیادینی گردد. دستگاه ابداعی این شرکت، شامل یک سیستم قابل برنامه‌ریزی برای ذخیره اطلاعات است که می‌تواند برخی از چالش‌های پیش روی استخراج ارز دیجیتال را برطرف نموده و بازده ماینرها را به شکل قابل توجهی بهبود دهد.

این فناوری منحصربه‌فرد که در ماه می سال گذشته میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US20190268141» انتشار یافته است، به اشکالات و چالش‌های پیش روی دستگاه‌های ماینر «GPU» و «ASIC» می‌پردازد. «GPU»ها اغلب دارای بازده نسبتاً پایینی در فرآیند استخراج ارز مجازی بوده و با توجه به این‌که قیمت آن‌ها تحت تأثیر صنایعی نظیر واقعیت مجازی و بازی‌های کامپیوتری است، هزینه استخراج ارز از این روش کاملاً متغیر خواهد بود. از سوی دیگر، ماینرهای «ASIC» نوعی تجهیزات حرفه‌ای برای استخراج ارز بر مبنای محاسبه یک الگوریتم خاص هستند که در عین کارآمدی، محدودیت‌هایی نیز به دنبال دارند. تمامی این موارد، موجب شده است تا سامسونگ اقدام به توسعه یک فناوری جدید برای ذخیره‌سازی داده‌های اطلاعاتی و از آن مهم‌تر، فراهم نمودن قابلیت برنامه‌ریزی آن‌ها توسعه دهد. البته پیرامون قصد واقعی سامسونگ از توسعه این فناوری و ثبت اختراع مرتبط با آن، نظرات مختلفی مطرح است. برخی از کارشناسان معتقدند که این ثبت اختراع، لزوماً به معنای توسعه محصول از سوی سامسونگ نبوده و احتمالاً یک استراتژی تدافعی برای جلوگیری از ورود رقبا به این حوزه مد نظر است. البته برخی نیز بر این باورند که این کار سامسونگ، ارسال سیگنالی به بازار است که اهداف آتی این شرکت را در کاهش هزینه، افزایش سرعت و کاهش مصرف انرژی برای استخراج ارز دیجیتال، به نمایش گذاشته است.

طی سال‌های اخیر، استقبال شرکت‌های بزرگ از فناوری بلاک‌چین، کاملاً محسوس بوده و روند ثبت اختراعات در این حوزه، به شدت افزایش یافته است. البته نبرد مخترعین و شرکت‌های فناور بر سر ثبت اختراع و اخذ حقوق انحصاری، پدیده‌ای جدید نیست و نمونه‌های قدیمی، نظیر الکساندر گراهام بل با بیش از ۶۰۰ دعوی پتنت و یا نمونه‌های جدیدتر مانند جنگ «PC»ها بین اپل و مایکروسافت نیز وجود داشته است. به نظر می‌رسد ه جنگ بر سر فناوری بلاک‌چین، از آخرین نمونه‌های این نبردهای بزرگ فناورانه محسوب می‌شود. ثبت بیش از ۱۰۰ پتنت از سوی «IBM» در طی یک سال گذشته و پیشگامی «Alibaba» با بیش از ۲۶۰ پتنت در این حوزه، به خوبی شدت رقابت‌ها در بین شرکت‌های فعال را نشان می‌دهد. اختراع جدید سامسونگ نیز، بیانگر عزم جدی این شرکت برای فعالیت گسترده در زمینه استخراج ارز دیجیتال و پیشی گرفتن از سایر رقبا است. این شرکت، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی، اقدام به طراحی و ساخت تراشه‌های 3 و 5 نانومتری برای استخراج بیت‌کوین نمود و حتی وارد یک همکاری فناورانه استراتژیک با «MicroBT» (سومین سازنده بزرگ «Bitcoin ASICs» در جهان) گردید. با توجه به قابلیت‌های فناورانه سامسونگ به‌عنوان دومین تولیدکننده نیمه‌هادی در جهان، پتانسیل‌های بالقوه این شرکت در زمینه استخراج ارز دیجیتال، آن‌چنان هم عجیب نیست.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.