استفاده از لوگوی مشهور اپل به‌عنوان چراغ هشدار آیفون
۱۴ مهر ۱۳۹۸ استفاده از لوگوی مشهور اپل به‌عنوان چراغ هشدار آیفون

 اپل در راستای استراتژی‌های مشتری‌پسند خود برای توسعه محصولات، تصمیم دارد تا از لوگوی منحصربه‌فردش، به‌عنوان یک چراغ هشدار استفاده نماید. سیب گاز زده مشهور اپل که بر روی قاب تمامی آیفون‌های تولیدی این شرکت درج می‌شود، تا به امروز کاربری خاصی بجز نشان دادن برند انحصاری محصولات اپل نداشته است. با این حال بنا بر ثبت اختراع اخیر این شرکت، در شرایطی نظیر دریافت تماس‌های جدید یا یادآوری تقویم و ساعت، امکان تغییر ظاهری در لوگو و یا چشمک‌زدن آن فراهم می‌شود.

این پتنت که در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US20190297177» از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته است، نخستین تلاش اپل برای استفاده از لوگوی خود به‌عنوان چراغ هشدار محسوب می‌شود. البته این ایده کاملاً جدید نبوده و پیش از این، موتورولا در «Razer Phone 2» خود، از ویژگی مشابهی بهره گرفته است. این شرکت در حالی که در مدل‌های قدیمی خود از لوگوی موتورولا به‌عنوان سنسور اثر انگشت استفاده می‌کرد، در مدل مذکور، از لوگو همانند یک چراغ هشدار بهره گرفته که بسیار شبیه به ایده جدید اپل است. گفتنی است، پتنت اپل شامل مجموعه‌ای از تصاویر از دستگاه‌های الکترونیک مختلف، نظیر لپ‌تاپ، تبلت و «iMac» است که احتمال به‌کارگیری لوگوی هشدار بر روی این دستگاه‌ها را تقویت می‌سازد. با این همه، شکی نیست که باید منظر ماند و دید آیا اپل قصدی جدی برای تجاری‌سازی این ایده در آینده کوتاه دارد یا خیر!

اپل از زمان عرضه آیفون به بازار، از برجسته‌ترین بازیگران صنعت گوشی‌های تلفن همراه به حساب می‌آید. این شرکت، به منظور حفظ پیشگامی و متمایز نمودن محصولات خود، مجموعه‌ای از استراتژی‌های نوآورانه را اتخاذ نموده است، از حرکت به سوی صفحات نمایش انعطاف‌پذیر تا ورود به قابلیت‌های جانبی آیفون به‌ویژه در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی. نوآوری‌هایی مانند شناسایی بوی مواد غذایی از طریق تلفن همراه، تشخیص گازهای سمی و کنترل وضعیت سلامت در هنگام خواب، به خوبی نشانگر عزم جدی این شرکت برای ورود به بازار سلامت دیجیتال و پتانسیل‌های این شرکت برای بدل شدن به بازیگر نخست این حوزه است. البته در طی این سال‌ها، چالش‌هایی نظیر جدال حقوقی بسیار گسترده با کوالکام بر سر حق امتیاز بهره‌برداری از پتنت و مواجهه با باج‌گیران پتنت، به دفعات پیش روی اپل قرار گرفته است که به نظر می‌رسد پایان خوش جدال با کوالکام و موفقیت در مقابله با باج‌گیران پتنت، به همراه عرضه نوآوری‌های پی‌در‌پی در نمونه‌های جدید آیفون، این شرکت را در حفظ سهم بازار یاری نموده است. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.