پرچم‌داری «Bank of America» در میان بانک‌ها و مؤسسات مالی آمریکایی
۱۷ مهر ۱۳۹۸ پرچم‌داری «Bank of America» در میان بانک‌ها و مؤسسات مالی آمریکایی

بانک آمریکایی «Bank of America-BoA»، به عنوان یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه نوآوری‌های مالی، در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق به اخذ بیشترین گواهی ثبت اختراع در مقایسه با دیگر مؤسسات مالی این کشور شده است. این بانک که دومین بانک بزرگ آمریکا به حساب می‌آید، علاوه بر پیشگامی در میان مؤسسات مالی، خود را به‌عنوان یکی از ده بازیگر برتر فعالیت‌های ثبت اختراع با موضوع بانکداری و فرآیندهای مالی، مطرح نموده است.

این بانک نوآور آمریکایی، در سال گذشته میلادی موفق به اخذ ۳۱۸ گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شده است که رشد ۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن را تجربه نموده است. جالب اینجا است که سبد پتنت این بانک، مشتمل بر ۳۵۰۰ پتنت گرنت شده و پرونده‌های در حال ارزیابی است که از این تعداد، ۲۴ پتنت به دستیار دیجیتالی نوظهور این بانک، تحت عنوان «Erica» اختصاص دارد. گفتنی است، تعداد بانک‌های معدودی موفق به قرار گرفتن در جمع ۳۰۰ دارنده برتر «US» پتنت‌های گرنت شده گردیده‌‌اند که از آن جمله، می‌توان به «BoA» و «Capital One» اشاره نمود. «BoA» با ۳۱۸ پتنت در رده «۱۱۱» و «Capital One» نیز، با ۱۶۲ پتنت، در رده «۱۹۴»ام فهرست مذکور قرار گرفته است.

در میان نوآوری‌های «BoA» در حوزه‌های مختلف مالی، پیشگامی این بانک آمریکایی در حوزه بلاک‌چین بسیار محسوس است. برای درک بهتر فاصله زیاد این بانک با سایر رقبا، می‌توان به تعداد ۸۲ پتنت با موضوع بلاک‌چین این شرکت تا ژوئن سال جاری میلادی اشاره نمود. این در حالی است که در همین مقطع زمانی، پتنت‌های بلاک‌چینی سایر بانک‌های آمریکایی، نظیر «TD» و «JPMorgan»، به ترتیب برابر با ۱۱ و ۶ مورد بوده است.

در کنار توجه ویژه به تعدا ثبت اختراعات بیشتر، «BoA» نوعی توسعه درون‌زا را به‌عنوان استراتژی تحقیق و توسعه خود برگزیده و در این مسیر، مقیاس‌پذیری فناوری را به‌عنوان یک الزام کلیدی در نظر گرفته است. مثال بارز این استراتژی، اثرگذاری چشمگیر فناوری‌های توسعه یافته از سوی این بانک آمریکایی است. اگرچه در سال ۲۰۱۷ میلادی، «People's Bank» چین با بیش از ۶۰ پتنت، در صدر شرکت‌ها و مؤسساتی قرار که بیشترین پتنت مالی در زمینه بلاک‌چین به ثبت رسانده‌اند، اما بنا بر بررسی‌های دفتر مالکیت فکری کره جنوبی، با در نظر گرفتن شاخص ثبت اختراع در خارج از مرزهای کشور، چنین نتیجه گرفته شد که بزرگ‌ترین بازیگر در زمینه ثبت پتنت‌های بلاک‌چین با رویکرد مالی، بانک آمریکایی«BoA» است. این بانک فناور، نوعی فناوری جدید نیز برای تبدیل خودکار انواع رمزنگاری ارزهای رایج به یکدیگر توسعه داده که از دسامبر ۲۰۱۷ میلادی، در دسترس کاربران این بانک قرار گرفته و می‌تواند تحولی نوین در زمینه تعیین نرخ ارز و فروش آن به وجود آورد. مثال دیگر، دستیار دیجیتال «اریکا» است که از زمان راه‌اندازی در ماه می سال ۲۰۱۸، بیش از ۶ میلیون کاربر را به خود جذب نموده است. نوآوری‌های مستمر و پی‌در‌پی «BoA»، این بانک را به پرچم‌دار بانک‌ها و مؤسسات مالی، به‌ویژه در حوزه نوآوری‌های مبتنی بر بلاک‌چین مبدل نموده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day