سیستم کنترلی جدیدی برای میزان شارژ گوشی همراه
۳۰ مهر ۱۳۹۸

سیستم کنترلی جدیدی برای میزان شارژ گوشی همراه

شاید شما هم به دفعات با چالش کم شدن شارژ باتری تلفن همراه یا تبلت و نگرانی از خاموش شدن ناگهانی آن روبرو شده باشید؛ مشکلی که با توجه به دیجیتال شدن دنیای امروز و نقش کلیدی تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مشابه در زندگی روزمره، می‌تواند تبعات فراوانی برای افراد به همراه داشته باشد. بسیاری از شرکت‌های فناور در راستای حل این چالش، اقدام به ارائه دستاوردهای مختلفی نموده‌اند که از آن جمله می‌توان به تکنیک‌هایی برای افزایش اندازه باتری‌ها یا طول عمر آن‌ها و یا حتی ارائه دستگاه‌های قابل حملی که توانایی شارژ گوشی‌های هوشمند را داشته باشند، اشاره نمود. در این میان، استفاده از روش‌های شارژ بیسیم، شارژ از طریق دستگاه‌های مجاور و یا استفاده از ربات‌هایی برای تسهیل این کار، می‌توان به عنوان دستاوردهایی به نسبت جدیدتر نام برد. اختراع جدید مایکروسافت، به نوع دیگری به این چالش نگاه نموده و هدف را شناسایی زمانی دانسته که شارژ دستگاه الکترونیکی بر اساس نوع مصرف کاربر، به اتمام می‌رسد و بر این اساس، هشدارهای لازم را پیش از وقوع چالش جدی به وی ارائه می‌نماید. بنا بر پتنت اخیر این شرکت، دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن همراه یا تبلت، بنا به نوع استفاده از آن‌ها، اطلاعات بیشتری پیرامون شارژ باقی‌مانده باتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند و وی بنا به اولویت‌های خود، می‌تواند مصرف شارژ باقی مانده را مدیریت نموده و یا برای شارژ مجدد دستگاه، برنامه‌ریزی کند.

بدون شک مایکروسافت یکی از بازیگران کلیدی صنعت تلفن‌های همراه و تبلت‌های هوشمند است و بدیهی است که عمر باتری و میزان شارژ آن، به‌عنوان یکی از مسائل مهم مد نظر مشتریان، در رأس اولویت‌های تحقیقاتی این شرکت قرار دارد. این امر، در مورد محصول جدید مایکروسافت به نام «Super Thin Surface Duo» که تنها ۴.۸ میلی‌متر ضخامت دارد نیز، صدق می‌کند. ایده جدید این شرکت، ارائه اطلاعات گسترده و دقیق به کاربر، در مورد کارکرد باتری و شارژ باقی مانده آن است تا با مشاهده این اطلاعات، تصمیم بهتری برای ادامه استفاده از دستگاه الکترونیک اتخاذ شود. با استفاده از این اختراع که در جولای سال ۲۰۱۷ میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و گواهی ثبت اختراع آن به تازگی و با شماره «US10440652» صادر گردیده است، میزان شارژ باتری اندازه‌گیری شده و حداکثر زمان استفاده، بر اساس سناریوهای مختلف (تماس تصویری، بازی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم، وبگردی و ...) برآورد می‌شود. بر این اساس، کاربر این امکان را خواهد داشت تا زمان‌ها را ملاحظه نموده و با توجه به فاصله زمانی و برنامه خود تا امکان شارژ باتری و یا اولویت کارهای فعلی، مصارف خود را مدیریت نماید.

گفتنی است که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه دستگا‌ه‌های الکترونیک مصرفی، به منظور مدیریت شارژ دستگاه‌های هوشمند الکترونیکی خود، به دنبال استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به کمک آن‌ها، الگوهای رفتاری کاربر را رصد نموده و سپس تنظیمات مرتبط با مصرف، نظیر نمایشگرها را به صورت خودکار انجام دهند. ایده مایکروسافت مبنی بر ایجاد نوعی رابط کاربری برای مدیریت شارژ که بر روی صفحه‌نمایش دستگاه به نمایش درآمده و دوره زمانی که هر یک از کارهای ممکن را می‌توان با شارژ باقی مانده انجام داد را معرفی می‌نماید، یک استراتژی جدید مبتنی بر شفافیت و اطلاع‌رسانی به کاربر است که با الگوی قبلی تا حدودی متفاوت است. این‌که کاربران کدام استراتژی را ترجیح می‌دهند، پرسشی است که با تجاری‌سازی این فناوری‌ها و به‌کارگیری آن‌ها در محصولات مایکروسافت و دیگر شرکت‌های رقیب، مشخص خواهد شد. البته این امکان نیز وجود دارد که با استقبال کاربران از این ایده، دیگر شرکت‌ها نیز اقدام به اخذ مجوز بهره‌برداری از پتنت مذکور نموده و از آن در گوشی‌های تولیدی خود استفاده نمایند؛ امری که در صنعت فعلی گوشی‌های هوشمند بسیار مرسوم است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت
۲۷ اسفند ۱۳۹۹

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت

بنا بر رأی دادگاه منطقه‌ای تگزاس، اینتل دو گواهی ثبت اختراع شرکت «VLSI Technology» را نقض نموده و به دلیل خسارات وارده به این شرکت، ملزم به پرداخت ۲/۱۸ میلیارد دلار شده است. با صدور رأی دادگاه، ارزش سهام اینتل، کاهش تقریباً ۱/۶۳ درصدی را به همراه داشته است. البته اینتل چنین نقض پتنتی را تأیید نکرده و در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نموده، خبر از درخواست تجدیدنظر و پیگیری‌های حقوقی آتی داده است.

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»

شرکت ژاپنی میتسوبیشی الکتریک، با عملکرد خیره‌کننده‌ خود در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، در میان برترین‌های جهان جای گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی، با ۲۸۱۰ درخواست «PCT»، پیشتاز شرکت‌های ژاپنی بوده و رده سومی شرکت‌های جهان را نیز از آن خود نموده است.

ارائه معافیت‌های مالیاتی برای مخترعین روسی
۲۴ اسفند ۱۳۹۹

ارائه معافیت‌های مالیاتی برای مخترعین روسی

روسیه در تلاش است تا با انجام برخی اقدامات ابتکاری و تحریک فعالیت‌های نوآورانه، نرخ ثبت اختراع شرکت‌های فناور روسی برای محصولات و خدمات فناورانه را افزایش دهد. یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظر گرفته شده برای این منظور، کاهش مالیات شرکت‌هایی است که برای محصولات تولیدی خود، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شده‌اند.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.