ارائه پلتفرم رایگانی در خصوص اطلاعات مبادلات پتنت
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ارائه پلتفرم رایگانی در خصوص اطلاعات مبادلات پتنت

سازمان «Unified Patents» که در زمینه جلوگیری از فعالیت‌های خصمانه و ناعادلانه باج‌گیران پتنت فعالیت دارد، با هدف شفافیت هر چه بیشتر بازار پتنت‌ها و فراهم نمودن دسترسی رایگان به داده‌های مبادلات پتنت، اقدام به شروع یک همکاری جدید با شرکت «Richardson Oliver Insights -ROI» نموده است. در راستای این همکاری، پلتفرمی برای دسترسی به اطلاعات بیش از ۲۵۰۰۰ پتنت فامیلی فراهم شده که آماده فروش بوده و یا فروخته شده‌اند.

بنا بر توافق همکاری منعقد شده بین این دو شرکت، «ROI» اقدام به ارائه فرصت‌های خرید حقوق انحصاری پتنت و اطلاعات مرتبط با بسته‌های به فروش‌رسیده خواهد نمود. این اطلاعات، نشان می‌دهد که چه پتنت‌هایی برای فروش گذاشته شده‌اند، چه کسانی آن‌ها را خریداری نموده‌اند و سرانجام این پتنت‌ها چه شده است. گفتنی است که با اوج‌گیری اهمیت حقوق مالکیت فکری و به صورت ویژه ارزش بالای پتنت‌ها برای کسب درآمد بیشتر، شرکت‌های بسیاری به استفاده از این قبیل پلتفرم‌ها تمایل نشان داده‌اند. مثال بارز این مسئله نیز، در رویکرد ویژه شرکت‌هایی همچون «Cisco»، نوکیا، «RPX»، «شیائومی» و «Verizon»، به منظور استفاده از این پلتفرم جدید، دیده می‌شود.

کوین جکل «Kevin Jakel»، مدیرعامل «Unified Patents»، در خصوص همکاری جدید و اهمیت آن در خصوص مبادلات پتنت اظهار داشت: «هنگامی‌که ما برای نخستین بار این سامانه را راه‌اندازی نمودیم، هدفمان کمک به صنعت برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و آگاهانه بود. ROI شرکتی معتبر در زمینه مبادلات پتنت در صنعت محسوب شده و این همکاری، به کاربران ما امکان می‌دهد تا مبتنی بر داده‌های موجود، تصمیمات استراتژیک خود را توسعه داده و کیفیت سبد پتنت خود را ارتقا بخشند».

لازم به ذکر است که پلتفرم مذکور، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از سیستم‌های برتر تحلیل دارایی‌های فکری است که با توجه به امکان دسترسی آزاد به داده‌های اطلاعاتی، امکان توسعه‌های بیشتر را نیز فراهم نموده است. در این میان، توجه به این مسئله نیز حائز اهمیت است که توسعه فناوری‌های پیشرفته و استقبال شرکت‌ها از ثبت اختراع، موجب شده است تا فرصت بی‌نظیری برای شرکت‌های فعال در حوزه ثبت اختراع، به‌ویژه از جنبه ارائه اطلاعات پتنت و تحلیل پتنت، پدید آید. برای مثال، همکاری دو شرکت «LexisNexis IP» و «PatentSight»، به کاربران آن‌ها اجازه داده تا دسترسی کامل و تمام‌عیاری به داده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون سند ثبت اختراع را تجربه نمایند. با توجه به افزایش محسوس تقاضا برای خدمات تحلیل پتنت و قابلیت‌های قابل ذکر پلتفرم‌های مذکور، به نظر می‌رسد که این همکاری‌های فناورانه، می‌تواند موفقیت بزرگی را برای طرفین به ارمغان آورد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day