برگزاری کارگاه «علامت تجاری»؛ کسب‌و‌کار خود را علامت‌دار کنید!
۱۰ آذر ۱۳۹۸ برگزاری کارگاه «علامت تجاری»؛ کسب‌و‌کار خود را علامت‌دار کنید!

در دنیای امروز، علائم تجاری چه در فضای مجازی و چه در دنیای پیرامون، انسان‌ها را به شکل قابل توجهی احاطه نموده‌ و بسیاری از افراد، خواسته یا ناخواسته، در هنگام انتخاب محصولات و خدمات مورد نظرشان، تحت تأثیر این برندها قرار می‌گیرند. در واقع، حمایت از علائم تجاری، به یکی از راهکارهای ارزش‌آفرینی برای دارایی‌های نامشهود و همچنین هویت‌بخشی به کسب‌وکارها بدل شده و همین مسئله، بسیاری از کسب‌وکارها را به توجهی ویژه نسبت به برندسازی و محافظت از علائم تجاری، جذب نموده است.

در راستای اهمیت قابل توجه مسئله علائم تجاری، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار و یا افرادی که در حوزه کاری خود خلاق هستند، نیاز دارند تا در مورد چگونگی حفاظت و استفاده  از مزایای علائم تجاری، بیشتر بدانند. از این رو، آکادمی کانون پتنت ایران، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاهی آموزشی با عنوان "علامت تجاری" نموده که در تاریخ ۱۴ آذرماه، از ساعت ۹ الی ۱۲، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که این کارگاه سه ساعته، توسط سرکار خانم «عطیه قائمی» ارائه خواهد شد. مدرک دانشگاهی مرتبط مدرس در زمینه حقوق مالکیت فکری و سابقه ایشان در زمینه ثبت و دفاع از علائم تجاری، از جمله مواردی است که می‌تواند این کارگاه را بسیار پربار نموده و فرصت مناسبی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهد که به صورتی بهینه، نسبت به بالا بردن سطح دانش و توانمندی‌های خود در خصوص علائم تجاری و روند گام‌به‌گام ثبت آن‌ها، اقدام نمایند. شایان ذکر است که ظرفیت این کارگاه محدود بوده و اولویت ثبت‌نام با متقاضیانی است که زودتر نسبت به این کار اقدام نمایند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بخش کارگاه‌های آموزشی در سایت کانون پتنت ایران، نسبت به ثبت‌نام در این رویداد، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که آکادمی کانون پتنت ایران، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ و با هدف آموزش مخاطب‌محور در حوزه مالکیت فکری، آغاز نموده و اولین تقویم آموزشی خود را نیز در پاییز امسال منتشر ساخت. در مجموعه دوره‌های این تقویم، دو کارگاه در خصوص علائم تجاری گنجانده شده که کارگاه اول، در تاریخ ۱۹ مهرماه و همزمان با نمایشگاه و جشنواره سالیانه فناوری نانو، برگزار گردید. در همین راستا، کارگاه دوم نیز، در چهاردهم آذرماه سال جاری، برگزار می‌گردد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day