استقبال خودروسازانی همچون ولوو، برای اخذ مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های ارتباطی
۲۵ آذر ۱۳۹۸ استقبال خودروسازانی همچون ولوو، برای اخذ مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های ارتباطی

شرکت ولوو (Volvo)، با هدف بهبود سطح فناوری‌های خود و تحکیم موقعیت و جایگاهش در بازار پررقابت خودرو، همکاری‌های تنگاتنگی با شرکت آوانسی (Avanci) آغاز نموده که مسئولیت واگذاری مجوزهای بهره‌برداری از برخی فناوری‌های ارتباطی را بر عهده دارد. در راستای این همکاری، ولوو مجوز بهره‌برداری از فناوری‌های پتنت شده‌ای در خصوص سیستم‌های ارتباطی خودروها و اینترنت اشیاء را به دست آورده است. این موافقت‌نامه صدور مجوز که خبر عقد آن از سوی آوانسی اعلام شده، تعداد برندهای خودرویی طرف قرارداد این شرکت را، به ۱۴ مورد افزایش داده است.

این قرارداد، به مجموعه‌ای از پتنت‌های ضروری استاندارد مرتبط با فناوری‌های «2G»، «3G» و «4G» مرتبط بوده که به ولوو امکان ورود به رقابت فزاینده خودروهای هوشمند و خودران را خواهد داد. پتنت‌های مذکور، به ۳۶ شرکت فناور مختلف تعلق داشته و ولوو علاوه بر دریافت مجوز بهره‌برداری از آن‌ها، حق بهره‌برداری از برخی پتنت‌هایی که از سوی مالکین جدید به آوانسی می‌پیوندند را نیز، خواهد داشت.

نظر به پیشرفت‌های جدی در زمینه توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه و پیش‌بینی عرضه این خودروها تا سال ۲۰۲۵ میلادی، عدم حضور خودروسازان بزرگ در این مسیر نوظهور، می‌تواند به قیمت نابودی تمام و کمال آن‌ها تمام شود، مشابه با اتفاقی که برای نوکیا به‌عنوان بازیگر اصلی صنعت تلفن همراه رخ داد. گفتنی است که با ورود شرکت‌های ارتباطی نظیر نوکیا و حتی فناوران مشهوری همچون اپل، سامسونگ و گوگل، به حوزه توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های ارتباطی در صنعت خودرو، بسیاری از خودروسازان به اهمیت موضوع واقف شده و سرمایه‌گذاری وسیعی در این زمینه انجام داده‌اند.

لازم به تأکید است که نقش شرکت‌هایی همچون آوانسی، به‌عنوان یک پلتفرم صدور مجوز، تسهیل در ارتباط بین دارندگان پتنت‌های ضروری استاندارد و متقاضیان این پتنت‌ها در بازار است. این شرکت که به صورت تخصصی در زمینه صدور مجوز فناوری‌های ارتباطی و اینترنت اشیا فعالیت دارد، چشم‌انداز خود را به اشتراک گذاشتن فناوری در مقیاس وسیع می‌داند، چیزی که الهام‌بخش نوآوری خواهد بود. این شرکت، فعالیتی همه‌جانبه در صنایع مرتبط با این فناوری‌ها داشته که صنعت خودرو، تنها یکی از آن‌ها است. عقد قرارداد با ۱۴ برند خودرو از جمله «BMW»، یکی از نشانه‌های موفقیت چشمگیر این شرکت در راستای چشم‌انداز تعریف شده محسوب می‌شود. کاسیم الفلاحی «Kasim Alfalahi»، مؤسس و مدیر اجرایی آوانسی، در این ارتباط اظهار می‌دارد: «ما از همکاری با ولوو بسیار خوشحالیم. ولوو یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودرو در جهان و یکی از شرکت‌های برجسته دریافت‌کننده مجوز ماست. این قرارداد، در ادامه توافق‌نامه‌های موفقیت‌آمیز ما در سال ٢٠١٩ است که مشارکت کلی آوانسی در زمینه صدور مجوز را، به رکورد دو برابری نسبت به سال قبل، رهنمون ساخت».

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.