برگزاری دومین وبینار آشنایی با مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران
۱۲ دی ۱۳۹۸ برگزاری دومین وبینار آشنایی با مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران

در راستای استقبال قابل توجه مخاطبین از وبینارهای برگزار شده پیشین کانون پتنت ایران، آکادمی کانون در برنامه زمستانه خود نیز، وبینارهایی را در نظر گرفته که یکی از آن‌ها در مورخ هفدهم دی‌ماه سال جاری و با عنوان «آشنایی با مالکیت فکری»، برگزار می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار، حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد یا شرکت‌های نوآور بر آن‌ها است. مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری، بیش از یک قرن است که در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته و در این راستا، معاهدات و کنوانسیون‌های فراوانی وجود دارد که همگی حاکی از اهمیت این مقوله می‌باشند. عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازارهای داخلی و بین‌المللی، می‌تواند خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد. به همین منظور، «کانون پتنت ایران» به‌عنوان یک نهاد سیاست‌گذار و حمایتی در حوزه مالکیت فکری، در راستای توسعه فرهنگ مالکیت فکری و آگاهی‌بخشی به مخترعین، محققین، پژوهشگران و شرکت‌های فناور کشور، اقدام به حمایت از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی می‌نماید. در همین راستا، از ساعت ۱۶ الی ۱۸ روز هفدهم دی‌ماه سال جاری، وبیناری با عنوان «آشنایی با مالکیت فکری» برگزار گردیده که علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در این وبینار شرکت نمایند.

این وبینار که توسط سرکار خانم مهندس «میترا امین‌لو»، مدرس و مشاور محترم کانون پتنت ایران ارائه می‌گردد، شامل سرفصل‌های زیر خواهد بود:

  • اهمیت دارایی‌های فکری؛
  • تعاریف دارایی‌های فکری و حوزه شمول؛
  • قلمرو و مصادیق دارایی‌های فکری و نحوه حمایت؛
  • مثال‌هایی از مصادیق دارایی‌های فکری؛
  • مسیرهای حفاظت از دارایی‌های فکری.

شایان ذکر است که در انتهای این وبینار، یک بازه زمانی ۲۰ دقیقه‌ای، به منظور پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده و مخاطبین می‌توانند پرسش‌های خود را در خصوص مطالب ارائه شده و یا چالش‌های مد نظرشان در حوزه مالکیت فکری، مطرح نمایند. علاقه‌مندان به حضور در این وبینار، می‌توانند از طریق بخش کارگاه‌های آموزشی در سایت کانون پتنت ایران، نسبت به ثبت‌نام در این رویداد، اقدام نمایند.

گفتنی است که پیش‌تر نیز در تاریخ دوازدهم آذرماه، وبیناری با همین عنوان برگزار گردید که با توجه به استقبال صورت گرفته، تکرار این قبیل وبینارها، در کنار برگزاری کارگاه‌های مختلف حضوری در شهرها و استان‌های مختلف، در دستور کار کانون پتنت قرار گرفت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.