به روزرسانی سرویس نقشه‌های گوگل مبتنی بر یادگیری ماشین
۲۱ دی ۱۳۹۸ به روزرسانی سرویس نقشه‌های گوگل مبتنی بر یادگیری ماشین

گوگل در راستای بهبود سرویس «Google Maps»، در تلاش برای ثبت نوآوری جدید خود در کشور هند می‌باشد. ثبت اختراع جدید گوگل، مبتنی بر فناوری یادگیری ماشین بوده و برآورد دقیق زمان رسیدن به مقصد را امکان‌پذیر می‌سازد.

یکی از امکانات سرویس گوگل که با استقبال بسیار خوب مردم نیز همراه بوده است، سرویس نقشه‌های گوگل یا «Google Maps» است که به کاربران در مسیریابی و تخمین زمان رسیدن خود به مقصد، کمک شایان ذکری می‌نماید. در طی سال‌های اخیر، این غول فناوری سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای توسعه و بهبود سرویس مذکور انجام داده و درخواست ثبت اختراع جدید در هند نیز، از مصادیق این تلاش‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود.

فناوری جدید، به گوگل در پیش‌بینی سرعت وسایط نقلیه در مسیرهای معمولی کمک نموده و در نتیجه، کاربران می‌توانند تخمین زمانی بهتری از سفرهای خود داشته باشند. این فرآیند پیچیده که با استفاده از دو بانک اطلاعاتی مجزا و به‌کارگیری سیستم یادگیری ماشین انجام می‌گیرد، قابلیت‌های کنونی سیستم گوگل را که تنها بر پیشنهاد سریع‌ترین مسیر به کاربر تکیه دارد، به شدت گسترش خواهد داد. کاربران می‌توانند یک تخمین منطقی و تقریباً دقیق از زمان سفر خود به دست آورده و حتی این برآوردها را مبتنی بر حالت‌های مختلف سفر، اعم از خودرو، دوچرخه، سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی و یا پیاده‌روی در مسیر، سفارشی‌سازی نمایند. ویژگی منحصربه‌فرد دیگر این فناوری، امکان تعریف ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در نقشه‌های گوگل بوده که مبتنی بر این آیتم جدید، با توجه به مسیر و مبدأ و مقصد سفر، معرفی مناسب‌ترین ایستگاه‌های سوختگیری ممکن می‌گردد.

گفتنی است که در طی سال‌های اخیر، هند خود را به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی پیشرفت فناورانه در آسیا مطرح نموده و با توجه به بازار بزرگ و جذاب این کشور، مقصدی ارزشمند برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به حساب می‌آید. در این مسیر و با افزایش تقاضا برای ثبت اختراع در هند که نشانه‌ای از جهش چشمگیر این کشور در حوزه نوآوری است، لزوم بازنگری در فرآیندها و هم‌طراز نمودن قوانین پتنت این کشور با سایر کشورهای پیشرو در حوزه مالکیت فکری نیز، در دستور کار سیاست‌گذاران این کشور قرار گرفته و همین مسئله نیز، خود دلیلی عمده برای افزایش رقبت شرکت‌های بین‌المللی به منظور ورود فناوری‌های خود به این کشور شده است. جالب است که افزایش تقاضا برای ثبت پتنت در هند، تنها منحصر به شرکت‌های فناور خارجی نبوده و در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی، رشدی ۲۰۵ درصدی در تعداد درخواست‌های ثبت اختراع محققین و مخترعان جوان هندی نیز رخ داده است و این حاکی از آن است که هند برنامه‌ای جدی برای حقوق مالکیت فکری و تجاری‌سازی فناوری‌های مبتنی بر پتنت‌ها دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day