انتشار تقویم آموزشی زمستان ۹۸ آکادمی کانون پتنت ایران
۱۵ دی ۱۳۹۸ انتشار تقویم آموزشی زمستان ۹۸ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران که فعالیت خود را در سال ۹۷ و با هدف آموزش مخاطب‌محور در حوزه مالکیت فکری آغاز نمود، در راستای اهداف کانون پتنت به منظور ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اولین تقویم آموزشی خود را در پاییز امسال منتشر ساخت. با توجه به استقبال قابل توجه صورت گرفته از دوره‌های برگزار شده در پاییز سال جاری، آکادمی اقدام به تدوین دومین تقویم آموزشی خود، تحت عنوانه تقویم آموزشی زمستانه نموده که شامل دوره‌های متنوع حضوری و همچنین آموزش مجازی می‌باشد.

بر اساس تقویم ارائه شده، در سه ماهه منتهی به سال جاری، تعداد ۱۱ دوره آموزشی در دستور کار قرار گرفته که ۷ مورد از آن‌ها در قالب وبینار و به صورت آنلاین برگزار شده و ۴ مورد مابقی، به صورت حضوری برگزار می‌گردند. رویکرد تمایل بیشتر به برگزاری دوره‌های آنلاین و غیرحضوری، نظر به تلاش کانون پتنت ایران برای تمرکززدایی از شهرها و استان‌های بزرگ و ارائه خدمات آموزشی به همه محققین کشور در نقاط مختلف نزدیک و حتی دور از دسترس بوده که لزوم حضور مخاطب در یک مکان خاص را مرتفع نموده و به راحتی با دسترسی به اینترنت، می‌توان در دوره‌ها حضور به هم رسانید.

 

 

شایان ذکر است که در میان دوره‌های حضوری برنامه‌ریزی شده در این تقویم، دوره‌ای تحت عنوان «مدرسه زمستانه» در نظر گرفته شده که در سه در مورخ ۳ الی ۵ اسفندماه و با حضور جمعی از اساتید و سخنرانان فعال در حوزه مالکیت فکری، برگزار می‌گردد. از آنجاکه امروزه مسئله حقوق مالکیت فکری و محافظت از دارایی‌های فکری به یکی از مسائل حیاتی در بنیان اقتصادی کشورها بدل شده است، برگزاری دوره‌های متمرکز در خصوص مالکیت فکری، اثرات قابل توجهی بر روی سطح دانش محققین، دانشگاهیان و صنعتگران کشور داشته و در نتیجه در استراتژی‌های مالکیت فکری که توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ و یا محققین دانشگاهی دنبال می‌شود، اثرت شایان توجهی را به دنبال خواهد داشت.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day