سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری (وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران)
۱۷ دی ۱۳۹۸ سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری (وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران)

کانون پتنت ایران، در راستای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود و با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مالکیت فکری و مزایای آن، برنامه‌ای مدون برای آموزش آنلاین و غیرحضوری، تحت عنوان «سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری» را در دستور کار خود قرار داده است. در این برنامه که شامل برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی منظم در سه‌شنبه‌های مختلف فصل زمستان است، مخاطبین با مهم‌ترین موضوعات مالکیت فکری آشنا خواهند شد.

واحد آکادمی کانون پتنت ایران که مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزشی این نهاد را بر عهده دارد، از اواسط سال جاری، اقدام به برگزاری وبینارهای آموزشی، در کنار دوره‌های آموزشی تخصصی و حضوری خود نموده است. در تقویم آموزشی پاییز آکادمی کانون پتنت، دو وبینار تحت عناوین «جستجوی پتنت» و «آشنایی با مالکیت فکری» برنامه‌ریزی شده بود که با استقبال خوب مخاطبین همراه شد. همین عامل، موجب گردید تا در تقویم زمستانی نیز، بر تعداد وبینارها افزوده شده و برنامه‌ای منظم و جامع برای آن‌ها در نظر گرفته شود. در همین راستا، سلسله وبینارهایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری، در سه‌شنبه‌های هر هفته و در ساعات ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اهداف این وبینارهای آموزشی، شامل ارتقای فرهنگ مالکیت فکری، آموزش باکیفیت در حوزه‌های مرتبط با مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، آشنایی با فرآیندهای استفاده از حمایت‌های موجود برای ثبت اختراع خارجی و همچنین ارتباط گرفتن مخاطبین با کانون پتنت ایران می‌باشد. در کنار موارد یاد شده که در استراتژی دوره‌های آموزشی مختلف کانون پتنت ایران مشهود است، رویکرد تمرکززدایی از استان‌های بزرگ و اشاعه فرهنگ در سطح کل کشور، آکادمی کانون را بر آن داشت تا اقدام به برگزاری دوره‌های غیرحضوری نموده تا مخاطبین از جای جای کشور، بتوانند به راحتی در این دوره‌ها شرکت داشته و از محتوای آن‌ها بهره‌مند شوند.

گفتنی است که عناوین وبینارهای مذکور، شامل «آشنایی با مالکیت فکری»، «اختراعات حوزه سلامت»، «پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه»، «جستجوی پتنت»، «آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران»، «آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Espacenet» و «آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) و مزایای آن» بوده که به صورت هدفمند و کاملاً مرتبط و در امتداد یکدیگر انتخاب شده‌اند و همین موضوع، منجر می‌شود تا مخاطبین با شرکت در این سلسله وبینارها، بتوانند با مبانی اولیه مالکیت فکری و ثبت اختراع، آشنا شوند. بدیهی است که هر یک از این وبینارها، پیش‌نیازی برای بخشی از وبینارهای بعدی بوده و مفاهیم ارائه شده با فرض آشنایی کاربران با وبینارهای قبلی، ارائه می‌گردد. در همین راستا، پیشنهاد می‌گردد تا علاقه‌مندان جهت استفاده بهینه و مؤثر از این مجموعه آموزشی، در تمامی وبینارها به صورت کامل حضور یابند.

شایان ذکر است که مخاطبین می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با دوره‌های حضوری و وبینارهای آکادمی کانون پتنت، به تقویم زمستانه منتشر شده مراجعه نموده و به منظور برنامه‌ریزی‌های بیشتر و دقیق‌تر، اقدامات لازم و ثبت‌نام به موقع را انجام دهند. اولین وبینار از این مجموعه که تحت عنوان «آشنایی با مالکیت فکری» می‌باشد در مورخ ۱۷ دی ماه برگزار شده فلذا مخاطبین می‌توانند در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت‌نام در این وبینار اقدام نمایند.

 

پربازدید‌ترین‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری: اقتصاد دانش‌بنیان با مالکیت فکری و دارایی‌های نامشهود توسعه می‌یابد
۳ اسفند ۱۴۰۱

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری: اقتصاد دانش‌بنیان با مالکیت فکری و دارایی‌های نامشهود توسعه می‌یابد

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در جمع اندیشه‌ورزان، فعالان و سیاستگذاران اقتصادی حاضر در این همایش با اشاره به اهمیت شرکت‌های کوچک و نوآور در زنجیره‌های ارزش عنوان کرد: در حلقه‌های بالایی زنجیره ارزش عمدتا شرکت های بزرگ و متکی به دارایی های فیزیکی مشهود را شاهد هستیم، اما در حلقه‌های زیرین‌تر به شرکت های کوچک به لحاظ دارایی‌های فیزیکی و متکی به دارایی‌های نامشهود می‌رسیم.

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی پتنت در پارک علم و فناوری استان مرکزی
۱ اسفند ۱۴۰۱

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی پتنت در پارک علم و فناوری استان مرکزی

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مالکیت فکری، حفاظت از دارایی‌هایی فکری و معرفی خدمات و حمایت‌های کانون پتنت ایران از اختراعات فناوران و شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور، وبینار " پتنت ابزاری برای محافظت از دارایی‌های فکری" توسط کانون پتنت ایران و به میزبانی پارک علم و فناوری استان مرکزی در تاریخ 26 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد.