سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری (وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران)
۱۷ دی ۱۳۹۸ سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری (وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران)

کانون پتنت ایران، در راستای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود و با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مالکیت فکری و مزایای آن، برنامه‌ای مدون برای آموزش آنلاین و غیرحضوری، تحت عنوان «سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری» را در دستور کار خود قرار داده است. در این برنامه که شامل برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی منظم در سه‌شنبه‌های مختلف فصل زمستان است، مخاطبین با مهم‌ترین موضوعات مالکیت فکری آشنا خواهند شد.

واحد آکادمی کانون پتنت ایران که مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزشی این نهاد را بر عهده دارد، از اواسط سال جاری، اقدام به برگزاری وبینارهای آموزشی، در کنار دوره‌های آموزشی تخصصی و حضوری خود نموده است. در تقویم آموزشی پاییز آکادمی کانون پتنت، دو وبینار تحت عناوین «جستجوی پتنت» و «آشنایی با مالکیت فکری» برنامه‌ریزی شده بود که با استقبال خوب مخاطبین همراه شد. همین عامل، موجب گردید تا در تقویم زمستانی نیز، بر تعداد وبینارها افزوده شده و برنامه‌ای منظم و جامع برای آن‌ها در نظر گرفته شود. در همین راستا، سلسله وبینارهایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری، در سه‌شنبه‌های هر هفته و در ساعات ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اهداف این وبینارهای آموزشی، شامل ارتقای فرهنگ مالکیت فکری، آموزش باکیفیت در حوزه‌های مرتبط با مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، آشنایی با فرآیندهای استفاده از حمایت‌های موجود برای ثبت اختراع خارجی و همچنین ارتباط گرفتن مخاطبین با کانون پتنت ایران می‌باشد. در کنار موارد یاد شده که در استراتژی دوره‌های آموزشی مختلف کانون پتنت ایران مشهود است، رویکرد تمرکززدایی از استان‌های بزرگ و اشاعه فرهنگ در سطح کل کشور، آکادمی کانون را بر آن داشت تا اقدام به برگزاری دوره‌های غیرحضوری نموده تا مخاطبین از جای جای کشور، بتوانند به راحتی در این دوره‌ها شرکت داشته و از محتوای آن‌ها بهره‌مند شوند.

گفتنی است که عناوین وبینارهای مذکور، شامل «آشنایی با مالکیت فکری»، «اختراعات حوزه سلامت»، «پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه»، «جستجوی پتنت»، «آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران»، «آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Espacenet» و «آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) و مزایای آن» بوده که به صورت هدفمند و کاملاً مرتبط و در امتداد یکدیگر انتخاب شده‌اند و همین موضوع، منجر می‌شود تا مخاطبین با شرکت در این سلسله وبینارها، بتوانند با مبانی اولیه مالکیت فکری و ثبت اختراع، آشنا شوند. بدیهی است که هر یک از این وبینارها، پیش‌نیازی برای بخشی از وبینارهای بعدی بوده و مفاهیم ارائه شده با فرض آشنایی کاربران با وبینارهای قبلی، ارائه می‌گردد. در همین راستا، پیشنهاد می‌گردد تا علاقه‌مندان جهت استفاده بهینه و مؤثر از این مجموعه آموزشی، در تمامی وبینارها به صورت کامل حضور یابند.

شایان ذکر است که مخاطبین می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با دوره‌های حضوری و وبینارهای آکادمی کانون پتنت، به تقویم زمستانه منتشر شده مراجعه نموده و به منظور برنامه‌ریزی‌های بیشتر و دقیق‌تر، اقدامات لازم و ثبت‌نام به موقع را انجام دهند. اولین وبینار از این مجموعه که تحت عنوان «آشنایی با مالکیت فکری» می‌باشد در مورخ ۱۷ دی ماه برگزار شده فلذا مخاطبین می‌توانند در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت‌نام در این وبینار اقدام نمایند.

 

پربازدید‌ترین‌ها

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.