برگزاری دومین کارگاه «علامت تجاری» توسط کانون پتنت ایران
۱۹ دی ۱۳۹۸ برگزاری دومین کارگاه «علامت تجاری» توسط کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای برنامه‌های مدون خود به منظور آموزش مخاطب‌محور در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری کارگاه جدیدی با عنوان «علامت تجاری» نموده که در مورخ ۳ بهمن ماه سال جاری، از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌نماید.

تصور کنید که در خانه و همراه با دوستانتان، منتظر پخش یک مسابقه فوتبال هستید؛ قبل، بین دو نیمه و پس از پخش فوتبال، انبوهی از تبلیغات بازرگانی با هدف معرفی انواع و اقسام برندها و علائم تجاری پخش می‌شود. این امر، تنها به تلویزیون محدود نشده و حتی یک پیاده‌روی ساده در خیابان، شما را با انبوهی از بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلوهای برندهای تجاری مختلف مواجه می‌کند. تمامی این‌ها، حاکی از استقبال و سعی فزاینده کسب‌وکارهای مختلف برای تمایز دادن خود از رقبایشان است. این هدف کلیدی، با استفاده از گونه‌ای از حقوق مالکیت فکری تحت عنوان «علائم تجاری» امکان‌پذیر بوده که محصول و خدمت شما را، از نمونه‌های مشابه موجود در بازار متمایز نموده و امکان رشد و توسعه کسب‌وکارتان را فراهم می‌سازد.

فناوران و صاحبان کسب‌وکار، نیازمند کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی حفاظت و استفاده  از مزایای علائم تجاری هستند. از همین رو، آکادمی کانون پتنت ایران، در کنار تمرکز ویژه بر موضوع ثبت اختراع، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع علائم تجاری نیز نموده است. اولین دوره از این کارگاه‌های آموزشی، در تاریخ ۱۴ آذرماه و با عنوان «علامت تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید»، برگزار گردید و با توجه به استقبال مخاطبین، این نهاد تصمیم به برگزاری کارگاه جدیدی با همین عنوان گرفته است.

در این کارگاه سه ساعته که در مورخ ۳ بهمن ماه، توسط سرکار خانم «عطیه قائمی»، وکیل فعال در حوزه مالکیت فکری، ارائه خواهد شد، با مبانی حمایت از علامت تجاری به‌عنوان ابزاری برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی شرکت­ها آشنا خواهیم شد. تعریف علامت تجاری و بررسی شرایط علائم قابل ثبت و غیر قابل ثبت نیز، از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه به آن پرداخته می‌شود. علاوه بر موارد یاد شده، جستجوی علائم تجاری، آموزش چگونگی ثبت آن‌ها در ایران و همچنین معرفی مزایای استفاده از توافقات بین‌المللی، از دیگر نقاط تمرکز این کارگاه خواهد بود.

اگر یک کارآفرین هستید، اگر یک کسب‌وکار نوپا و استارت‌آپی راه‌اندازی نموده‌اید و یا خود را یک فرد خلاق و صاحب ایده می‌دانید، می‌توانید برای بالا بردن سطح دانش و توانمندی‌های خود در خصوص ثبت علائم تجاری و در نتیجه، رشد و توسعه کسب‌وکارتان، از این فرصت ارزشمند استفاده نمایید. شایان ذکر است که ظرفیت این کارگاه محدود بوده و اولویت ثبت‌نام با متقاضیانی است که زودتر نسبت به این کار اقدام نمایند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بخش کارگاه‌های آموزشی در سایت کانون پتنت ایران، نسبت به ثبت‌نام در این رویداد، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که آکادمی کانون پتنت ایران، با هدف آموزش مخاطب‌محور در حوزه مالکیت فکری، به تازگی تقویم آموزشی زمستانه خود را منتشر نموده که شامل دوره‌های آموزشی حضوری و یک سلسله وبینارهای آموزشی با موضوعات مختلف مالکیت فکری می‌باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day