برگزاری دومین کارگاه «علامت تجاری» توسط کانون پتنت ایران
۱۹ دی ۱۳۹۸

برگزاری دومین کارگاه «علامت تجاری» توسط کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای برنامه‌های مدون خود به منظور آموزش مخاطب‌محور در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری کارگاه جدیدی با عنوان «علامت تجاری» نموده که در مورخ ۳ بهمن ماه سال جاری، از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌نماید.

تصور کنید که در خانه و همراه با دوستانتان، منتظر پخش یک مسابقه فوتبال هستید؛ قبل، بین دو نیمه و پس از پخش فوتبال، انبوهی از تبلیغات بازرگانی با هدف معرفی انواع و اقسام برندها و علائم تجاری پخش می‌شود. این امر، تنها به تلویزیون محدود نشده و حتی یک پیاده‌روی ساده در خیابان، شما را با انبوهی از بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلوهای برندهای تجاری مختلف مواجه می‌کند. تمامی این‌ها، حاکی از استقبال و سعی فزاینده کسب‌وکارهای مختلف برای تمایز دادن خود از رقبایشان است. این هدف کلیدی، با استفاده از گونه‌ای از حقوق مالکیت فکری تحت عنوان «علائم تجاری» امکان‌پذیر بوده که محصول و خدمت شما را، از نمونه‌های مشابه موجود در بازار متمایز نموده و امکان رشد و توسعه کسب‌وکارتان را فراهم می‌سازد.

فناوران و صاحبان کسب‌وکار، نیازمند کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی حفاظت و استفاده  از مزایای علائم تجاری هستند. از همین رو، آکادمی کانون پتنت ایران، در کنار تمرکز ویژه بر موضوع ثبت اختراع، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع علائم تجاری نیز نموده است. اولین دوره از این کارگاه‌های آموزشی، در تاریخ ۱۴ آذرماه و با عنوان «علامت تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید»، برگزار گردید و با توجه به استقبال مخاطبین، این نهاد تصمیم به برگزاری کارگاه جدیدی با همین عنوان گرفته است.

در این کارگاه سه ساعته که در مورخ ۳ بهمن ماه، توسط سرکار خانم «عطیه قائمی»، وکیل فعال در حوزه مالکیت فکری، ارائه خواهد شد، با مبانی حمایت از علامت تجاری به‌عنوان ابزاری برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی شرکت­ها آشنا خواهیم شد. تعریف علامت تجاری و بررسی شرایط علائم قابل ثبت و غیر قابل ثبت نیز، از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه به آن پرداخته می‌شود. علاوه بر موارد یاد شده، جستجوی علائم تجاری، آموزش چگونگی ثبت آن‌ها در ایران و همچنین معرفی مزایای استفاده از توافقات بین‌المللی، از دیگر نقاط تمرکز این کارگاه خواهد بود.

اگر یک کارآفرین هستید، اگر یک کسب‌وکار نوپا و استارت‌آپی راه‌اندازی نموده‌اید و یا خود را یک فرد خلاق و صاحب ایده می‌دانید، می‌توانید برای بالا بردن سطح دانش و توانمندی‌های خود در خصوص ثبت علائم تجاری و در نتیجه، رشد و توسعه کسب‌وکارتان، از این فرصت ارزشمند استفاده نمایید. شایان ذکر است که ظرفیت این کارگاه محدود بوده و اولویت ثبت‌نام با متقاضیانی است که زودتر نسبت به این کار اقدام نمایند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بخش کارگاه‌های آموزشی در سایت کانون پتنت ایران، نسبت به ثبت‌نام در این رویداد، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که آکادمی کانون پتنت ایران، با هدف آموزش مخاطب‌محور در حوزه مالکیت فکری، به تازگی تقویم آموزشی زمستانه خود را منتشر نموده که شامل دوره‌های آموزشی حضوری و یک سلسله وبینارهای آموزشی با موضوعات مختلف مالکیت فکری می‌باشد.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران
۸ بهمن ۱۳۹۸

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران

کانون پتنت ایران، در همکاری مشترک خود با انستیتو پاستور ایران، اقدام به برگزاری یک مدرسه زمستانه مالکیت فکری می‌نماید. این مدرسه زمستانه، با هدف آموزش در حوزه مالکیت فکری و به طور خاص پتنت، در مورخ سوم لغایت پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد. اهداف مورد نظر در این دوره سه روزه، آشنایی مخاطبین با مالکیت فکری با تأکید بر ثبت اختراع، آشنایی با مفاهیم ثبت اختراع برای کسانی که با این حوزه به صورت عملی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین آموزش فرایند ثبت اختراع در ایران می‌باشد.

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا

ویروس کرونا، به سیستم ثبت اختراعات نیز راه یافت. بنا بر آخرین گزارش‌های ارائه شده از تلاش‌های روزافزون برای یافتن یک راه درمان مؤثر برای این ویروس مرگبار، محققین چینی اقدام به تکمیل یک پرونده ثبت اختراع ملی برای دارویی نموده‌اند که احتمالاً توانایی مقابله با ویروس جدید کرونا را خواهد داشت. این پتنت، توسط انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان و با مشارکت یک آکادمی نظامی چینی به ثبت رسیده است. اگرچه در نگاه نخست، خبرهای امیدوارکننده مقابله با این بیماری هولناک مطرح شده، اما نکته عجیبی در این خبر وجود دارد. اقدام انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان به عنوان یک نهاد دولتی، در به ثبت رساندن دارویی که سه سال پیش از سوی شرکت آمریکایی «گیلید» به ثبت رسیده است، می‌تواند ابعاد و جنبه‌های گوناگونی را به همراه داشته باشد.

National Post
گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت
۱۲ بهمن ۱۳۹۸

گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت

دفتر ثبت اختراع اروپا، در راستای برنامه‌های تحقیقاتی آموزشی خود در خصوص نوآوری و پتنت، اقدام به انتشار نتایح اولیه نموده است. این نتایج که در قالب شش گزارش پژوهشی آماده گردیده، موضوعاتی همچون تأمین مالی نوآوری، انتقال دانش و فناوری، رهگیری اختراعات در بازار و روند رشد و توسعه فناوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را هدف قرار داده است.

EPO
تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی
۷ بهمن ۱۳۹۸

تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی

پنج دفتر بزرگ مالکیت فکری، جلسه افتتاحیه کارگروه مشترک خود در زمینه فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی را در برلین برگزار نمودند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه، شناسایی حوزه‌هایی بود که در بهبود فرآیندهای ثبت اختراع، می‌توانند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند. علاوه بر این، به‌کارگیری الزامات ثبت اختراع در حوزه فناوری هوش مصنوعی و مدیریت پرونده‌های ثبت اختراع ایجاد شده توسط ماشین‌ها، از اهداف جانبی این کارگروه محسوب می‌شود.

EPO
کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو
۶ بهمن ۱۳۹۸

کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو

تسلا موفق به تولید شیشه‌های جدیدی برای خودروهای خود شده است که علاوه بر کاهش محسوس سروصدای محیط، قادر به کنترل بهتر دما در داخل وسایط نقلیه نیز می‌باشد. این شیشه‌ها، دارای ساختار خاصی متشکل از سوراخ‌های ریز و عایق‌بندی شده هستند که کاهش سروصدا و تنظیم راحت‌تر درجه حرارت داخل خودرو را ممکن می‌نماید.

electrek
گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!
۶ بهمن ۱۳۹۸

گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!

در راستای برنامه‌های آموزشی مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ سوم بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی با تمرکز بر علائم تجاری برگزار گردید. این کارگاه که مطابق با برنامه منتشر شده در تقویم آموزشی زمستانه آکادمی کانون برگزار شد، دومین مورد از کارگاه‌های با عنوان «علامت تجاری» بود که شعار "کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید" را دنبال نموده و در تلاش است که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای مختلف را، به ثبت علائم تجاری و استفاده از مزایای ناشی از آن، ترغیب نماید.