برگزاری اولین وبینار از مجموعه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ دی ۱۳۹۸ برگزاری اولین وبینار از مجموعه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در تقویم زمستانی خود، برگزاری سلسله وبینارهایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری را برنامه‌ریزی نموده که در ساعات ۱۶ الی ۱۸ روزهای سه‌شنبه برگزار می‌گردد. در همین راستا، اولین وبینار با موضوع «آشنایی با مالکیت فکری»، روز گذشته مورخ ۱۷ دی ماه برگزار گردید که با استقبال خوبی روبرو شد.

برنامه آموزش آنلاین و غیرحضوری «سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری»، شامل برگزاری سلسله‌ای از وبینارهای آموزشی است که برخی از آن‌ها پیش‌نیازی برای سایر وبینارها تلقی می‌گردند. در این برنامه متنوع، مجموعاً هفت وبینار برنامه‌ریزی شده که اولین مورد آن، تحت عنوان «آشنایی با مالکیت فکری»، به صورت مستقیم پیش‌نیازی برای سه مورد دیگر از وبینارها، از جمله «اختراعات حوزه سلامت»، «پتنت، ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه» و «آشنایی با معاهده ثبت اختراع (PCT) و مزایای آن» بوده است و البته وبینار «پتنت، ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه» نیز، خود پیش‌نیازی برای ۲ مورد دیگر از وبینارها تحت عناوین «جستجوی پتنت» و «آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Espacenet» می‌باشد.

در ابتدای این دوره دو ساعته، سرکار خانم «طهرانی»، کارشناس محترم آکادمی کانون پتنت ایران، نکاتی را در خصوص معرفی کانون پتنت و آکادمی کانون ارائه نموده و در خصوص برنامه‌های پیش روی آکادمی و همچنین سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، مواردی را یادآور شدند. در ادامه نیز، مدرس و مشاور محترم کانون پتنت ایران، سرکار خانم «میترا امین‌لو»، آموزش‌های مد نظر را در سرفصل‌هایی شامل «اهمیت دارایی‌های فکری»، «تعاریف دارایی‌های فکری و حوزه شمول آن‌ها»، «قلمرو و مصادیق دارایی‌های فکری و نحوه حمایت از آن‌ها»، «مسیرهای حفاظت از دارایی‌های فکری» و همچنین «مثال‌هایی از مصادیق دارایی‌های فکری»، ارائه نمودند.

خانم امین‌لو، با استناد به سخنی از «استیو جابز»، به نکته برجسته‌ای در خصوص نوآوری و آفرینش آن اشاره نمودند که جای بسی تأمل داشته و رعایت آن می‌تواند تغییر استراتژی و نوع نگاه سازمان را به همراه داشته باشد: «نوآوری ربطی به بودجه پژوهش و توسعه شما ندارد. رمز نوآوری افرادی هستند که در اختیار دارید، اینکه چگونه مدیریت می‌شوند و اینکه درک شما از نوآوری چقدر است.»

گفتنی است که رویکرد تمرکززدایی از استان‌های بزرگ، اشاعه فرهنگ مالکیت فکری و ارائه آموزش باکیفیت در سراسر کشور، از جمله اهداف کلان برگزاری مجموعه وبینارهای سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری بوده که مخاطبین را با حمایت‌های قابل ارائه از سوی کانون پتنت ایران نیز، آشنا می‌نماید. علاقه‌مندان برای شرکت در سایر وبینارهای این مجموعه، با مراجعه به تقویم آموزشی زمستانه آکادمی کانون پتنت، می‌توانند موارد مورد نظر خود را انتخاب نموده و نسبت به ثبت‌نام در آن‌ها اقدام نمایند. شایان ذکر است که وبینار بعدی با عنوان «اختراعات حوزه سلامت»، در مورخ ۲۴ دی‌ماه برگزار خواهد شد و همچنان برای ثبت‌نام در آن فرصت باقی است.

پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.