فرصت‌ها را از دست ندهید؛ وبینار اختراعات حوزه سلامت هم برگزار شد!
۲۵ دی ۱۳۹۸ فرصت‌ها را از دست ندهید؛ وبینار اختراعات حوزه سلامت هم برگزار شد!

برنامه آموزش آنلاین و غیرحضوری «سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری»، سلسله‌ای از وبینارهای آموزشی را در حوزه «IP»، در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. دومین وبینار از این مجموعه، با عنوان «اختراعات حوزه سلامت»، در مورخ ۲۴ دی ماه سال جاری و از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار گردید که در آن، موضوعات جذابی در حوزه مالکیت فکری و سلامت مطرح شد.

در ابتدای این وبینار ۲ ساعته، سرکار خانم «طهرانی»، کارشناس محترم آکادمی کانون پتنت ایران، نکاتی در خصوص معرفی کانون پتنت و خدمات و رویکرد آکادمی پیرامون آموزش مالکیت فکری، ارائه نمودند. پس از آن نیز، مدرس محترم دوره، سرکار خانم «میترا امین‌لو»، مقدماتی در خصوص تعریف پتنت، محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی آن و همچنین محدودیت حقوقی ناشی از دامنه ادعاهای ارائه شده در پتنت را بیان داشتند. همچنین ایشان اظهار داشتند که پتنت اگرچه از فعالیت‌های دیگران ممانعت به عمل می‌آورد، اما به تنهایی و به واسطه اخذ یک گواهی ثبت اختراع، ما لزوماً اجازه تولید آن را نخواهیم داشت.

در ادامه نیز، بصورت متمرکز توضیحاتی بر روی قوانین و معاهدات حوزه سلامت ارائه گردید. رویکرد ویژه نسبت به مسئله اهمیت اختراعات، خصوصاً در حوزه سلامت، یکی دیگر از مواردی بود که در این وبینار به آن پرداخته شد. در این خصوص، خانم امین‌لو اعلام داشتند که از یک طرف مسئله تأمین سلامتی، یک مسئله فردی نبوده و در واقع سلامت اجتماعی مطرح است و این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد. از طرف دیگر، از آنجا که تولیدکنندگان دارو با هزینه‌های بالای تحقیق‌وتوسعه و مطالعات زمان‌بر روبرو هستند، لذا اختراعات در این حوزه، به عنوان مشوق‌هایی برای آن‌ها بوده که می‌تواند بازگشت سرمایه و سود قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

در بخش‌های دیگری از این وبینار نیز، در خصوص الزامات قابلیت پتنت شدن در حوزه سلامت مطالبی بیان شد و مواردی که قابلیت ثبت اختراع در این حوزه را ندارند نیز، مورد اشاره قرار گرفت.

در پایان این ارائه مجازی دو ساعته، سرکار خانم «طهرانی»، نکات دیگری را پیرامون برنامه‌های پیش رو در تقویم آموزشی زمستان و سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری ارائه داشتند که بر اساس این تقویم، مخاطبان می‌توانند در ادامه رویدادهایی که کانون برای زمستان سال جاری برنامه‌ریزی نموده است، شرکت نمایند. گفتنی است که آکادمی کانون پتنت ایران، در تقویم زمستانی خود، برگزاری سلسله وبینارهایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری را برنامه‌ریزی نموده که در ساعات ۱۶ الی ۱۸ روزهای سه‌شنبه برگزار می‌گردد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day