۰۲ بهمن ۱۳۹۸ کارگاه آموزشی "شکار فرصت‌های تجاری‌سازی به کمک پتنت" را از دست ندهید!

ثبت اختراع، ابزاری تجاری برای حفاظت از دارایی‌های فکری بوده و نباید به آن تنها به عنوان یک ابزار علمی اتکا نمود. در همین راستا، کانون پتنت با تأکید بر پتانسیل‌های شایان ذکر پتنت‌ها برای ایجاد درآمد، اقدام به برگزاری برخی کارگاه‌های ویژه نموده که یکی از این نمونه دوره‌ها، در تاریخ ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری، با عنوان «شکار فرصت‌های تجاری‌سازی به کمک پتنت» برگزار می‌گردد.

اهمیت حقوق مالکیت فکری و به ویژه پتنت‌ها، یکی از مواردی است که توجه همه‌جانبه قشرهای مختلف سیاست‌گذار، محقق، سرمایه‌گذار، صنعتگر و ... را به خود معطوف نموده است. پتانسیل بالای پتنت‌ها برای درآمدزایی، چیزی است که امروزه نه تنها مورد توجه صنایع و سرمایه‌گذاران قرار گرفته، بلکه شرکت‌های استارت‌آپی و حتی دانشگاه‌های مختلف را نیز درگیر خود نموده است. در ایران نیز، نظر به پتانسیل‌های فناورانه بسیار زیاد موجود در میان شرکت‌های کوچک و بزرگ و حتی دانشگاهیان، توجه به این مهم، می‌تواند درآمدزایی فراوانی را هم برای افراد حقیقی و حقوقی و هم برای کل کشور به دنبال داشته باشد. در همین راستا، کانون پتنت به عنوان یک نهاد سیاست‌گذار در حوزه مالکیت فکری، در تلاش است تا با رویکرد ویژه نسبت به مسئله تجاری‌سازی دارایی‌های فکری، از محققین و صنعتگران کشور در حوزه مالکیت فکری به صورت همه‌جانبه حمایت نماید. یکی از این جنبه‌های تمرکز، ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مالکیت فکری بوده که می‌تواند نوع نگاه افراد به این حوزه پراهمیت و نحوه پرداختن صحیح به آن را تحت تأثیر قرار دهد. کارگاه آموزشی شکار فرصت‌های تجاری‌سازی به کمک پتنت، در زمره دوره‌هایی است که می‌تواند کمک شایان ذکری را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه نموده و سطح اطلاعات آن‌ها و به تناسب آن عملکرد نسبت به دارایی‌های فکری را به شکل قابل توجهی بهود می‌دهد.

جناب آقای دکتر «مهرداد خانلرخانی»، مدرس این کارگاه دو روزه تئوری/عملی، در این دوره موارد زیر را به صورت ویژه مورد هدف قرار می‌دهند:

  • تعریف حقوق مالکیت فکری و اهمیت آن؛
  • اقسام مختلف حقوق مالکیت فکری؛
  • تعریف اختراع و شرایط ثبت آن؛
  • بیان فرآیند ثبت پتنت و نگهداری از آن و معاهدات مربوطه؛
  • بررسی اطلاعات اسناد پتنت و آموزش نحوه مطالعه آن؛
  • آموزش جستجوی پتنت.

شایان ذکر است که دوره پیشین این کارگاه که در مورخ ۲۲ و ۲۳ آبان ماه سال جاری برگزار گردید، پیش از پایان مهلت زمانی ثبت‌نام با تکمیل ظرفیت همراه بود، لذا علاقه‌مندان با توجه به در نظر گرفتن اولویت‌های زمانی، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام سریع‌تر اقدام نمایند.

گفتنی است که کانون پتنت ایران در راستای برنامه‌های حمایتی خود برای آموزش هرچه بیشتر در حوزه مالکیت فکری، اقدام به انتشار تقویمی آموزشی تحت عنوان تقویم آموزشی زمستانه نموده که حوزه‌های مختلف مرتبط با مالکیت فکری را پوشش داده است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره لازم ببرند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.