گزارش برگزاری کارگاه آموزش مقدمات ثبت اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ گزارش برگزاری کارگاه آموزش مقدمات ثبت اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به همت معاونت پژوهشی و مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همکاری کانون پتنت ایران، در روز بیست و نهم دی‌‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «آموزش مقدمات ثبت اختراع»، با حضور بیش از 15 نفر از اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان، دانشجویان و اعضای مراکز تحقیقاتی، در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.

در زمان شروع کارگاه، سرکار خانم دکتر «رضوان عباسی»، ضمن خوش آمدگویی به حضار در خصوص اهمیت مالکیت فکری و پتنت اعلام نمودند که: «همان‌گونه که ساختار نظام قانونی به زندگی فرهنگی و اجتماعی نظم می‌بخشد، مقررات و قوانین حق مالکیت فکری نیز، می‌تواند حلقه ارتباطی دنیای افکار و اندیشه‌های انسان باشد. بدون وجود این حق برای صاحبان مصادیق مالکیت فکری، آن‌ها دیگر اقدام به خلق اثر نخواهند کرد و در بی‌نظمی بوجود آمده، خلاقیت ذهنی انسان به تباهی کشیده می‌شود». همچنین ایشان در خصوص رویکرد این مرکز نسبت به تمایل به محافظت از دارایی‌های فکری مجموعه از طریق ثبت پتنت اظهار داشتند: «در دنیای حاضر، پتنت‌های ثبت‌شده، به‌عنوان یک دارایی برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شوند. با توجه به سرمایه‌های ارزشمند فکری نهفته در دانشگاه، لزوم محافظت از آن‌ها کاملاً محسوس بوده و سیاست دفتر مالکیت فکری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در جهت حفظ این سرمایه‌ها و جلوگیری از هدر رفت آن‌ها است».

این کارگاه یک روزه، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، با مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها برگزار گردید. برخی از عناوین مطرح شده در این کارگاه، شامل تعریف پتنت، شرایط احراز پتنت، فرآیند ثبت پتنت، نحوه بررسی نوآوری و گام ابتکاری پتنت و ارائه مثال‌های مختلف بود. در این راستا، «معرفی مراحل انجام ثبت اختراع»، «استفاده از کلید واژگان، فرمول‌سازها و عبارات کمکی در هنگام جستجو در منابع و بانک‌های اطلاعاتی مختلف» و «آشنایی با منابع مختلف جستجو»، برخی از نکات ویژه‌ای بود که مدرس محترم، سرکار خانم مهندس «لیلا زارعی» مطرح گردید.

در انتها نیز، برخی از خدمات کانون پتنت ایران به استحضار شرکت‌کنندگان گرامی رسید که از آن جمله، می‌توان به مواردی نظیر حمایت مالی از ثبت اختراع خارجی، ارائه آموزش‌های لازم از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف و استقرار دفاتر همکار در مراکز مختلف اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.