گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!

در راستای برنامه‌های آموزشی مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ سوم بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی با تمرکز بر علائم تجاری در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار گردید. این کارگاه که مطابق با برنامه منتشر شده در تقویم آموزشی زمستانه آکادمی کانون برگزار شد، دومین مورد از کارگاه‌های با عنوان «علامت تجاری» بود که شعار "کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید" را دنبال نموده و در تلاش است که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای مختلف را، به ثبت علائم تجاری و استفاده از مزایای ناشی از آن، ترغیب نماید.

این کارگاه سه ساعته که از ساعت ۹ الی ۱۲ روز سوم بهمن‌ماه برگزار گردید، سرفصل‌های زیر را در بر داشت:

  • علائم تجاری و اهمیت آن‌ها
  • چه کسانی به علائم تجاری نیاز دارند؟
  • تفاوت علامت تجاری، نام تجاری و برند
  • جستجو در پایگاه ثبت علائم تجاری
  • مدارک و شرایط لازم برای ثبت یک علامت
  • آموزش گام‌به‌گام ثبت علامت تجاری در ایران

در ابتدای این دوره، مدرس محترم سرکار خانم «عطیه قائمی»، وکیل فعال در حوزه مالکیت فکری، بر حقوق ناشی از دریافت یک علامت تجاری و مصادیق آن متمرکز شده و مطالبی را در این راستا ارائه نمودند. انواع علائم تجاری و حقوقی که در راستای اخذ یک علامت تجاری حاصل می‌گردد، از دیگر مواردی بود که در این دوره به آن‌ها پرداخته شد.

مسئله ثبت داخلی یک علامت تجاری و نکاتی که در این مسیر بایستی به آن‌ها توجه شود، از دیگر موارد مهمی بود که در این کارگاه به آن‌ها پرداخته شد. در همین راستا، حاضرین کارگاه که در بر دارنده قشرهای مختلف محققین در آستانه راه‌اندازی یک کسب‌وکار و همچنین مالکین کسب‌وکارهای مختلف بودند، به لزوم ثبت علائم تجاری اختصاصی ترغیب شده و راهکارها و نکاتی که در این بین بایستی به آن‌ها توجه شود نیز تشریح گردید. در ادامه نیز، ثبت خارجی علائم تجاری و مراحل آن، به سمع و نظر شرکت‌کنندگان رسید.

لازم به ذکر است که نحوه جستجو در پایگاه‌های داخل کشور، از موارد مهم دیگری بود که در این کارگاه به آن‌ها پرداخته شد. در کنار همه موارد یاد شده، نکته ارزنده این کارگاه، آموزش عملی و گام‌به‌گام ثبت علامت تجاری بود که بازخوردهای مثبتی را در میان شرکت‌کنندگان به همراه داشت.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day