پیش‌بینی محبوبترین آثار موسیقی به کمک فناوری جدید آمازون
۲۳ بهمن ۱۳۹۸

پیش‌بینی محبوبترین آثار موسیقی به کمک فناوری جدید آمازون

آمازون که به صورت سنتی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده آنلاین محصولات در سطح جهان شناخته می‌شود، در ادامه نوآوری‌های به ظاهر غیرمرتبط و عجیبش، فناوری جدیدی ابداع نموده که قادر به پیش‌بینی و معرفی قطعات موسیقی پربازدید (Hits) و هنرمندان محبوب آینده می‌باشد.

یکی از مفاهیم رایج در دنیای امروز، اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌هایی است که قادر به تأثیرگذاری بر تعداد زیادی از مردم هستند. مهم نیست که یک فوتبالیست، یک هنرپیشه یا یک موسیقیدان مشهور باشید، حتی ممکن است یک چهره مشهور فضای مجازی با تعداد زیادی دنبال کننده (Follower) باشید تا به شما عنوان اینفلوئنسر اطلاق گردد. اینفلوئنسرها، در بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل حضور پررنگی دارند که یکی از آن‌ها، دنیای موسیقی است. بارها پیش آمده است که یک موسیقی داغ و محبوب، ابتدا توسط مجموعه‌ای از شنوندگان اولیه و البته تأثیرگذار، کشف و به دیگران پیشنهاد شده است. حالا آمازون در یک اقدام بلندپروازانه، می‌خواهد از فناوری‌های پیشرفته خود برای شناسایی قطعات موسیقی دارای پتانسیل استفاده نموده و آن‌ها را به اینفلوئنسرها معرفی نماید.

بنا بر پتنت جدید آمازون که در آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و گواهی ثبت اختراع آن، به تازگی با شماره «US10546309» صادر شده است، میزان فروش و محبوبیت اقلام رسانه‌ای، به‌ویژه در عرصه موسیقی، درجات بالایی از نابرابری را تجربه می‌کند. تنها تعداد کمی از این کارهای هنری از منظر رسانه‌ای برجسته می‌شوند و بسیاری از تولیدات، به دلیل گمنام ماندن و عدم توجه، زیر سایه قرار می‌گیرند. الگوریتم ابداعی آمازون، ترجیحات موسیقیایی پذیرندگان اولیه (Early Adopters) را مطابق با سوابق خرید و اطلاعاتی که از آن‌ها در دسترس است، تعیین نموده و مواردی که ممکن است برای آن‌ها جالب باشد را پیشنهاد می‌دهد. این الگوریتم، بر شناسایی و معرفی قطعاتی تمرکز دارد که پتانسیل محبوبیت آتی بالایی دارند. این بدین معنی است که موسیقی‌های پیشنهادی، لزوماً محصولات مشهوری نبوده و تنها مطابق با قواعد امتیازگذاری الگوریتم، از پتانسیل لازم برای محبوب شدن برخوردارند. در این پتنت، تأکید شده که استفاده از پلتفرم خرید آنلاین آمازون برای خرید و استفاده از آثار موسیقی موجود در بازار، می‌تواند برخی کاربران را به‌عنوان پذیرندگان اولیه در الگوریتم مذکور، لحاظ نماید.

این‌که آینده موسیقی و محبوب شدن برخی از خوانندگان و آثار موسیقی در گرو تأیید مجموعه‌ای از پذیرندگان اولیه و اینفلوئنسرها باشد، کابوسی بزرگ است که بسیاری از اساتید موسیقی نسبت به آن هشدار می‌دهند. با این وجود، به نظر می‌رسد که این موضوع می‌تواند آینده‌ای پول‌ساز برای سرویس موسیقی آمازون (Amazon Music) باشد. هدف نهایی آمازون، شناسایی کاربرانی است که بارها و بارها با موسیقی و به صورت کلی، «Media» درگیر شده و بتوانند به آمازون برای پیش‌بینی آثار محبوب آینده کمک نمایند. روزی را تصور نمایید که آمازون یک آلبوم موسیقی را به شما پیشنهاد می‌دهد که اگرچه حتی نام خواننده آن را تا کنون نشنیده‌اید، اما می‌تواند به شکل قابل توجهی منطبق با سلیقه شما بوده و شما را به وجد آورد. در مرحله بعدی، معرفی این محتوا از سوی شما به دیگران، نقشی بی‌بدیل در محبوبیت آن خواهد داشت.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

وبینار رایگان تحلیل پتنت؛ آخرین رویداد تقویم تابستان ۹۹
۱ شهریور ۱۳۹۹

وبینار رایگان تحلیل پتنت؛ آخرین رویداد تقویم تابستان ۹۹

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه رویدادهای تعریف شده در تقویم تابستان ۹۹، وبینار تحلیل پتنت را به عنوان آخرین رویداد این تقویم، در نیمه اول شهریور ماه برگزار می‌کند. این عنوان وبینار که برای اولین بار در فهرست برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری قرار گرفته، در مورخ یازدهم شهریورماه سال جاری، برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در آن اقدام نمایند.

نحوه شرکت در آزمون و دریافت گواهی‌نامه سلسله وبینارهای وزارت بهداشت
۲۲ شهریور ۱۳۹۹

نحوه شرکت در آزمون و دریافت گواهی‌نامه سلسله وبینارهای وزارت بهداشت

به موجب تفاهم‌نامه کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، دو دور از سلسله وبینارهای مالکیت فکری وزارت بهداشت، در تیرماه و مردادماه برگزار شده و دور سوم آن هم در حال برگزاری است. افرادی که در این وبینارها شرکت نموده‌اند، با حضور در آزمون‌های مربوطه، می‌توانند برای اخذ گواهی اقدام نمایند. این آزمون‌ها، از مورخ سی‌ام شهریورماه سال جاری آغاز شده و متقاضیان جهت اطلاع بیشتر، می‌توانند دستورالعمل شرکت در آزمون و نحوه دریافت گواهی‌نامه را مطالعه نمایند.

قرارگیری عناوین جذاب جدید در تقویم پاییز ۹۹ آکادمی کانون
۲۴ شهریور ۱۳۹۹

قرارگیری عناوین جذاب جدید در تقویم پاییز ۹۹ آکادمی کانون

در راستای مسئولیت آموزش ملی در حوزه مالکیت فکری، آکادمی کانون اقدام به برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی در قالب تقویم فصل تابستان خود نموده است. با توجه به نگاه مخاطب‌محور آکادمی و نظرسنجی‌های صورت گرفته، علاوه بر عناوین قبلی، تمرکز بیشتر بر مسئله ثبت اختراع داخلی صورت گرفته و وبیناری با عنوان «مسیر ملی حفاظت از اختراعات» هم در این تقویم گنجانده شده است. «آیین دادرسی دعاوی نقض مالکیت صنعتی ایران»، از دیگر وبینارهایی است که در این تقویم گنجانده شده و مسائل حقوقی در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سوئیس در صدر فهرست شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۰
۱۶ شهریور ۱۳۹۹

سوئیس در صدر فهرست شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۰

سازمان جهانی مالکیت فکری، در گزارش جدید خود که تحت عنوان شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۰ انتشار یافته، وضعیت نوآوری در کشورهای مختلف را بررسی نموده است. این گزارش، با استفاده از معیارهای مختلفی همچون میزان پیچیدگی کسب‌وکارها، هزینه‌های آموزش و خروجی‌های خلاقانه در اقتصاد، سطح نوآوری در مناطق مختلف را ارزیابی نموده است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سوئیس برای چندمین سال متوالی، در صدر فهرست نوآورترین اقتصاد جهان جای گرفته و پس از آن، سوئد و آمریکا رده‌های بعدی را از آن خود نموده‌اند.

اعطای نخستین گواهی ثبت اختراع واکسن کووید-۱۹ در چین
۱۰ شهریور ۱۳۹۹

اعطای نخستین گواهی ثبت اختراع واکسن کووید-۱۹ در چین

بنابر اعلام رسمی «CanSino Biologics»، درخواست ثبت اختراع واکسن کووید-۱۹ ابداعی این شرکت، مورد تأیید اداره ملی مالکیت فکری چین قرار گرفته است. این پتنت که مشترکاً از سوی آکادمی علوم نظامی چین و این شرکت بیودارویی به ثبت رسیده، اولین گواهی ثبت اختراع مرتبط با واکسن کرونا در این کشور به حساب آمده و یک پله امیدواری دیگر برای غلبه بر این مشکل جهانی ایجاد نموده است.

مدیریت پهپادها با الگوهای مشابه تاکسی‌های اینترنتی
۲ شهریور ۱۳۹۹

مدیریت پهپادها با الگوهای مشابه تاکسی‌های اینترنتی

شرکت استارت‌آپی «DronaUp»، در حال توسعه سیستمی خودکار و کارآمد برای مدیریت خدمات هواپیماهای بدون سرنشین و برقراری ارتباطی کارآمد با هدایت‌کنندگان این وسایط پیشرفته است. سیستمی که از طریق آن، بتوان فهمید که در لحظه مورد نیاز، کدام‌یک از هدایت‌کنندگان پهپادها، در دسترس، مناسب و نزدیک به محل مورد نظر بوده و بدین وسیله، از خدمات آن‌ها در محدوده مکانی و زمانی مدنظر استفاده نمود.