پیش‌بینی محبوبترین آثار موسیقی به کمک فناوری جدید آمازون
۲۳ بهمن ۱۳۹۸

پیش‌بینی محبوبترین آثار موسیقی به کمک فناوری جدید آمازون

آمازون که به صورت سنتی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده آنلاین محصولات در سطح جهان شناخته می‌شود، در ادامه نوآوری‌های به ظاهر غیرمرتبط و عجیبش، فناوری جدیدی ابداع نموده که قادر به پیش‌بینی و معرفی قطعات موسیقی پربازدید (Hits) و هنرمندان محبوب آینده می‌باشد.

یکی از مفاهیم رایج در دنیای امروز، اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌هایی است که قادر به تأثیرگذاری بر تعداد زیادی از مردم هستند. مهم نیست که یک فوتبالیست، یک هنرپیشه یا یک موسیقیدان مشهور باشید، حتی ممکن است یک چهره مشهور فضای مجازی با تعداد زیادی دنبال کننده (Follower) باشید تا به شما عنوان اینفلوئنسر اطلاق گردد. اینفلوئنسرها، در بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل حضور پررنگی دارند که یکی از آن‌ها، دنیای موسیقی است. بارها پیش آمده است که یک موسیقی داغ و محبوب، ابتدا توسط مجموعه‌ای از شنوندگان اولیه و البته تأثیرگذار، کشف و به دیگران پیشنهاد شده است. حالا آمازون در یک اقدام بلندپروازانه، می‌خواهد از فناوری‌های پیشرفته خود برای شناسایی قطعات موسیقی دارای پتانسیل استفاده نموده و آن‌ها را به اینفلوئنسرها معرفی نماید.

بنا بر پتنت جدید آمازون که در آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و گواهی ثبت اختراع آن، به تازگی با شماره «US10546309» صادر شده است، میزان فروش و محبوبیت اقلام رسانه‌ای، به‌ویژه در عرصه موسیقی، درجات بالایی از نابرابری را تجربه می‌کند. تنها تعداد کمی از این کارهای هنری از منظر رسانه‌ای برجسته می‌شوند و بسیاری از تولیدات، به دلیل گمنام ماندن و عدم توجه، زیر سایه قرار می‌گیرند. الگوریتم ابداعی آمازون، ترجیحات موسیقیایی پذیرندگان اولیه (Early Adopters) را مطابق با سوابق خرید و اطلاعاتی که از آن‌ها در دسترس است، تعیین نموده و مواردی که ممکن است برای آن‌ها جالب باشد را پیشنهاد می‌دهد. این الگوریتم، بر شناسایی و معرفی قطعاتی تمرکز دارد که پتانسیل محبوبیت آتی بالایی دارند. این بدین معنی است که موسیقی‌های پیشنهادی، لزوماً محصولات مشهوری نبوده و تنها مطابق با قواعد امتیازگذاری الگوریتم، از پتانسیل لازم برای محبوب شدن برخوردارند. در این پتنت، تأکید شده که استفاده از پلتفرم خرید آنلاین آمازون برای خرید و استفاده از آثار موسیقی موجود در بازار، می‌تواند برخی کاربران را به‌عنوان پذیرندگان اولیه در الگوریتم مذکور، لحاظ نماید.

این‌که آینده موسیقی و محبوب شدن برخی از خوانندگان و آثار موسیقی در گرو تأیید مجموعه‌ای از پذیرندگان اولیه و اینفلوئنسرها باشد، کابوسی بزرگ است که بسیاری از اساتید موسیقی نسبت به آن هشدار می‌دهند. با این وجود، به نظر می‌رسد که این موضوع می‌تواند آینده‌ای پول‌ساز برای سرویس موسیقی آمازون (Amazon Music) باشد. هدف نهایی آمازون، شناسایی کاربرانی است که بارها و بارها با موسیقی و به صورت کلی، «Media» درگیر شده و بتوانند به آمازون برای پیش‌بینی آثار محبوب آینده کمک نمایند. روزی را تصور نمایید که آمازون یک آلبوم موسیقی را به شما پیشنهاد می‌دهد که اگرچه حتی نام خواننده آن را تا کنون نشنیده‌اید، اما می‌تواند به شکل قابل توجهی منطبق با سلیقه شما بوده و شما را به وجد آورد. در مرحله بعدی، معرفی این محتوا از سوی شما به دیگران، نقشی بی‌بدیل در محبوبیت آن خواهد داشت.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی

دانشگاه‌های پیشرو در حوزه نوآوری و کارآفرینی، برنامه مشترکی برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های دانشگاهی تدارک دیده‌اند. این برنامه، مجموعه وسیعی از دارایی‌های فکری در حوزه‌های ارتباطی، وسایط نقلیه خودران و داده‌ها را از پانزده دانشگاه برجسته تحقیقاتی آمریکا جمع‌آوری نموده و در اختیار متقاضیان مختلف، اعم از صنایع و شرکت‌های بزرگ فناور قرار می‌دهد. از جمله دانشگاه‌های مطرح می‌توان به هاروارد، کورنل، کلمبیا، پرینستون، ییل و برکلی اشاره نمود.

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی

یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری جدیدی برای تأمین سلولز مورد نیاز صنعت نساجی ارائه نموده است. «نانولوز»، مدعی است که این فناوری، یک فرآیند مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست بوده که استخراج سلولز از ضایعات آلی و کشاورزی و تبدیل آن‌ها به الیاف را ممکن می‌سازد. موفقیت در توسعه این فناوری جذاب، سهام نانولوز را با افزایش بیش از ۳۰ درصدی مواجه نموده و آینده‌ای درخشان را در پیش روی این شرکت قرار داده است.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.