درمان مشکلات روحی و عاطفی فضانوردان با استفاده از محتوای دیجیتال
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ درمان مشکلات روحی و عاطفی فضانوردان با استفاده از محتوای دیجیتال

یک شرکت استارت‌آپی که بر روی توسعه و تجاری‌سازی نوع جدیدی از داروهای دیجیتالی کار می‌کند، پس از ثبت اختراع مربوطه، در ادامه فعالیت‌های تجاری‌سازی خود، اقدام به انعقاد یک قرارداد تحقیق و توسعه با نیروی هوایی ارتش آمریکا نموده است. هدف از این همکاری تحقیقاتی، نظارت بر حالات عاطفی و روانی سربازان در مأموریت‌های فضایی است.

شرکت «AeBeZe Labs»، یک کسب‌وکار نوپای مستقر در دره سیلیکون است که تنها سه سال از زمان راه‌اندازی آن می‌گذرد. بنیان‌گذار این استارت‌آپ، «مایکل موسکوویتز» (Michael Moskowitz)، پیش از این تجارب کارآفرینی ملموسی در «eBay» و «IDEO» داشته است. وی در تجربه جدید خود، این ایده را در ذهن دارد که از محتوای بصری و ویدئویی، برای جلوگیری از اضطراب و افسردگی افراد در فضا استفاده نموده و از بروز پیامدهای ناشی از بیماری‌های روانی جلوگیری کند. فناوری ابداعی، طوری برنامه‌ریزی شده است که با نمایش اسلایدهایی از فیلم‌های خاص، انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با خلق‌وخو را هدف قرار داده و از مشکلات روحی کاربر جلوگیری نماید.

فناوری یاد شده، بر این اصل اساسی استوار است که تصاویر دیجیتالی، انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را آزاد می‌کنند. «AeBeZe Labs»، تصور می‌کند که می‌تواند این ویژگی را توسعه داده و به‌عنوان یک روش کم‌هزینه و در دسترس، برای بهبود سلامت روانی افراد به کار گیرد. فناوری مذکور، در طول شبانه‌روز سابقه‌ای از تغییرات عاطفی فرد را نگهداری نموده و سپس از محتوای مناسب، برای بالانس روحیه وی استفاده می‌شود. روند تغییرات عاطفی فرد، از طریق دوربین (ثبت تصاویر از صورت فرد) و نیز، مجموعه پیام‌های متنی وی قابل استنتاج است.

گفتنی است که مسکوویتز، از ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون، هفت درخواست ثبت اختراع با موضوع درمان دیجیتال به ثبت رسانیده است. آخرین درخواست وی که در ۱۳ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده بود، در ابتدای ژانویه سال جاری میلادی، با شماره «US20200000389» انتشار یافته است.

انعقاد قراردادهای مسکوویتز با نیروی هوایی (قرارداد پیشین به ارزش ۴۱.۰۹۴ دلار و قرارداد جدیدی به ارزش ۷۴۹.۱۳۶ دلار)، به خوبی نشان می‌دهد که ارتش آمریکا، از پتانسیل‌های این فناوری به‌عنوان نمادی از فناوری‌های سلامت دیجیتال، به خوبی آگاه بوده و قصد سرمایه‌گذاری و حمایت از فناوران فعال در این حوزه را دارد. بنا بر گزارش‌ها، مرحله بعدی توسعه محصول، چیزی تحت عنوان «Daybreak» است که به‌طور خاص، برای نیروی هوایی آمریکا ساخته می‌شود. این محصول، وظیفه رهگیری خلق‌وخو و نظارت بر حالات روانی و عاطفی در پرسنل درگیر با هواپیماهای جاسوسی «U-2» و موارد مشابه را بر عهده خواهد داشت. لازم به ذکر است که حوزه سلامت دیجیتال، از مواردی است که به شدت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ میلادی، ارزشی بالغ بر ۳۱۳ میلیارد دلار به همراه داشته باشد. از اپل به‌عنوان یکی از پیشگامان این حوزه و کاندید نخست برای بدل شدن به بازیگر اول صنعت یاد می‌گردد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.