درمان مشکلات روحی و عاطفی فضانوردان با استفاده از محتوای دیجیتال
۲۸ بهمن ۱۳۹۸

درمان مشکلات روحی و عاطفی فضانوردان با استفاده از محتوای دیجیتال

یک شرکت استارت‌آپی که بر روی توسعه و تجاری‌سازی نوع جدیدی از داروهای دیجیتالی کار می‌کند، پس از ثبت اختراع مربوطه، در ادامه فعالیت‌های تجاری‌سازی خود، اقدام به انعقاد یک قرارداد تحقیق و توسعه با نیروی هوایی ارتش آمریکا نموده است. هدف از این همکاری تحقیقاتی، نظارت بر حالات عاطفی و روانی سربازان در مأموریت‌های فضایی است.

شرکت «AeBeZe Labs»، یک کسب‌وکار نوپای مستقر در دره سیلیکون است که تنها سه سال از زمان راه‌اندازی آن می‌گذرد. بنیان‌گذار این استارت‌آپ، «مایکل موسکوویتز» (Michael Moskowitz)، پیش از این تجارب کارآفرینی ملموسی در «eBay» و «IDEO» داشته است. وی در تجربه جدید خود، این ایده را در ذهن دارد که از محتوای بصری و ویدئویی، برای جلوگیری از اضطراب و افسردگی افراد در فضا استفاده نموده و از بروز پیامدهای ناشی از بیماری‌های روانی جلوگیری کند. فناوری ابداعی، طوری برنامه‌ریزی شده است که با نمایش اسلایدهایی از فیلم‌های خاص، انتقال‌دهنده‌های عصبی مرتبط با خلق‌وخو را هدف قرار داده و از مشکلات روحی کاربر جلوگیری نماید.

فناوری یاد شده، بر این اصل اساسی استوار است که تصاویر دیجیتالی، انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز را آزاد می‌کنند. «AeBeZe Labs»، تصور می‌کند که می‌تواند این ویژگی را توسعه داده و به‌عنوان یک روش کم‌هزینه و در دسترس، برای بهبود سلامت روانی افراد به کار گیرد. فناوری مذکور، در طول شبانه‌روز سابقه‌ای از تغییرات عاطفی فرد را نگهداری نموده و سپس از محتوای مناسب، برای بالانس روحیه وی استفاده می‌شود. روند تغییرات عاطفی فرد، از طریق دوربین (ثبت تصاویر از صورت فرد) و نیز، مجموعه پیام‌های متنی وی قابل استنتاج است.

گفتنی است که مسکوویتز، از ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون، هفت درخواست ثبت اختراع با موضوع درمان دیجیتال به ثبت رسانیده است. آخرین درخواست وی که در ۱۳ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده بود، در ابتدای ژانویه سال جاری میلادی، با شماره «US20200000389» انتشار یافته است.

انعقاد قراردادهای مسکوویتز با نیروی هوایی (قرارداد پیشین به ارزش ۴۱.۰۹۴ دلار و قرارداد جدیدی به ارزش ۷۴۹.۱۳۶ دلار)، به خوبی نشان می‌دهد که ارتش آمریکا، از پتانسیل‌های این فناوری به‌عنوان نمادی از فناوری‌های سلامت دیجیتال، به خوبی آگاه بوده و قصد سرمایه‌گذاری و حمایت از فناوران فعال در این حوزه را دارد. بنا بر گزارش‌ها، مرحله بعدی توسعه محصول، چیزی تحت عنوان «Daybreak» است که به‌طور خاص، برای نیروی هوایی آمریکا ساخته می‌شود. این محصول، وظیفه رهگیری خلق‌وخو و نظارت بر حالات روانی و عاطفی در پرسنل درگیر با هواپیماهای جاسوسی «U-2» و موارد مشابه را بر عهده خواهد داشت. لازم به ذکر است که حوزه سلامت دیجیتال، از مواردی است که به شدت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ میلادی، ارزشی بالغ بر ۳۱۳ میلیارد دلار به همراه داشته باشد. از اپل به‌عنوان یکی از پیشگامان این حوزه و کاندید نخست برای بدل شدن به بازیگر اول صنعت یاد می‌گردد.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع

تویوتا، با عملکردی شگفت‌انگیز نسبت به سایر برندهای خودروسازی، برتری مطلق خود در خصوص نوآوری و ثبت اختراع را اثبات نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی، طی یک دهه اخیر، بیش از ۳۳۰ هزار تقاضای ثبت اختراع جدید داشته که حاکی از نقش کلیدی پتنت در صنعت خودروسازی و البته توجه ویژه تویوتا، به این ابزار کلیدی برای حفاظت از اختراعات و نوآوری‌ها است. پس از تویوتا، شرکت‌های هیوندای و فورد، به ترتیب با حدود ۱۶۳ هزار و ۱۵۷ هزار تقاضانامه، در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات

آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک و یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری، در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های مختلف و با تمرکز ویژه بر روی پهپادها، انقلابی در رویه‌های فعلی تحویل سفارشات پدید آورد. ایده‌های خلاقانه این شرکت، از انبار زیرآب، انبار هوایی و انبار زیرزمینی گرفته تا برج‌های پهپادی، آینده صنعت تجارت الکترونیک را نشانه رفته است.