رکورد ۴۳ روز برای اعطای گواهی ثبت اختراع مرتبط با هوش مصنوعی در سنگاپور
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ رکورد ۴۳ روز برای اعطای گواهی ثبت اختراع مرتبط با هوش مصنوعی در سنگاپور

شرکت چینی سیندا (Sinda)، اخیراً موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی از دفتر مالکیت فکری سنگاپور (IPOS) شده که تکمیل کلیه مراحل ثبت اختراع، از ثبت درخواست اولیه گرفته تا ارزیابی و اعطای گواهی آن، تنها در 43 روز کاری انجام شده است.

اعطای سریع این گواهی که حمایت جدی از استراتژی مالکیت فکری شرکت‌ها و برنامه‌ریزی برای ورود آن‌ها به بازار را تداعی می‌کند، در قالب یک برنامه ابتکاری، تحت عنوان برنامه شتاب‌دهی برای هوش مصنوعی (AI2) انجام گرفته است. این برنامه، از سوی دفتر مالکیت فکری سنگاپور و با هدف توسعه و ترویج فناوری هوش مصنوعی و تبدیل این کشور به یک اقتصاد دیجیتال، تعریف و پیاده‌سازی شده است.

مطابق با برنامه شتاب‌دهی برای هوش مصنوعی، «IPOS» متعهد شده تا ظرف مدت 6 ماه پس از ثبت درخواست از سوی متقاضی، ارزیابی پرونده را تکمیل نموده و نسبت به اعطای گواهی ثبت اختراع و یا رد آن، اقدام نماید. «IPOS» تأکید دارد که با وجود تلاش برای تسریع ارزیابی و اعطای گواهی، برنامه «AI2» مطابق با استانداردهای دقیق ارزیابی دنبال شده و کیفیت پتنت‌های گرنت شده، به دلیل کوتاه شدن زمان ارزیابی و فرایندهای اعطای گواهی، کاهش نخواهد یافت. تاکنون، درخواست‌های متعددی از سوی شرکت‌های چندملیتی و استارت‌آپ‌های محلی برای استفاده از مزایای «AI2» به ثبت رسیده که منجر به اعطای ۱۳ گواهی ثبت اختراع از سوی «IPOS» شده است.

لازم به ذکر است که شرکت چینی «سیندا»، در حوزه ثبت اختراع فعال بوده و دفتری در سنگاپور دارد که ارائه خدمات به مشتریان داخلی و خارجی این شرکت را بر عهده دارد. تیم تخصصی این شرکت، شامل وکلای حقوقی ثبت اختراع و متخصصین «IP» با مهارت‌های علمی و مهندسی پیشرفته بوده که ارائه طیف وسیعی از خدمات مالکیت فکری، از جمله تدوین درفت پتنت به دو زبان انگلیسی و چینی و همچنین پیگیری‌های حقوقی فرآیند ثبت اختراع را برای این شرکت امکان‌پذیر نموده است.

گفتنی است که در طی سال‌های اخیر، سنگاپور تلاش‌های گسترده‌ای برای بهبود سیستم پتنت خود و تسریع فرآیند ثبت اختراع صورت داده است که از آن جمله، می‌توان به استفاده از ارتباطات غیررسمی بین ارزیابان و متقاضیان ثبت اختراع، راه‌اندازی برنامه تسریع ارزیابی اختراعات فین‌تکی و همین برنامه اخیر، اشاره نمود. سیاست‌گذاران این کشور، در تلاشند تا سنگاپور را به‌عنوان محیطی جذاب برای فعالیت شرکت‌های فناور و نوآور، معرفی نمایند. توافق با صندوق توسعه ابتکارات اینترنتی روسیه و تبدیل سنگاپور به یک هاب منطقه‌ای برای شرکت‌های نوآور روسی و حمایت مالی از شرکت‌های دارای سیستم «IP» قدرتمند، از مهم‌ترین تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد محیطی متمرکز و جذاب برای اکوسیستم‌های نوآوری و کارآفرینی به شمار می‌رود. همکاری با دفتر ثبت اختراع اروپا (EPO) و سایر نهادهای بین‌المللی حوزه مالکیت فکری نیز، از دیگر اقدامات سنگاپور برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های مالکیت فکری در سال‌های اخیر بوده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.