شرکت سمکستینگ (Semcasting)، در حال توسعه و بهبود سیستم جدیدی برای انجام تبلیغات هدفمند است که سیستمهای آنلاین فعلی را با تغییر و تحولات جدی روبرو مینماید. این فناوری که تحت عنوان «®Smart Zones» نامگذاری شده است، به منظور برقراری ارتباط مناسب بین مخاطبین واجد شرایط و تبلیغات رسانهای مختلف، شناسایی و رصد «IP» کاربران را هدف قرار میدهد. فناوری مذکور که اخیراً سومین گواهی ثبت اختراع مربوط به آن نیز صادر شده است، میتواند بازاریابی و فروش برندهای مختلف را به شدت بهبود داده و اثرگذاری آنها را بیشتر نماید.
روشهای سنتی فعلی برای شناسایی مخاطبین مناسب، عمدتاً شامل ایمیلهای شخصی و یا کوکی (cookie) وبسایتها میباشد. البته با اعلام گوگل کروم (Google Chrome)، مبنی بر حذف کوکیهای شخص ثالث از ژانویه ۲۰۲۰ و پیوستن دیگر مرورگرهای مهم به این روند، صنعت فناوریهای تبلیغاتی با چالشی جدید مواجه شده است. گفتنی است که پیش از اعلام گوگل کروم، بخش رهگیری هوشمند برخی از بازیگران کلیدی، نظیر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و اپل سافاری (Apple Safari)، این اقدام را صورت داده بودند و عملاً با تصمیم گوگل کروم، مسئله کوکیهای وبسایتها، بهطور کامل از دسترس فعالان تبلیغاتی خارج گردید.
در این شرایط و با هدف ادامه تبلیغات شخصیسازی شده در مقیاسهای بزرگ، صنعت فناوریهای تبلیغاتی در حال جستجو و بررسی گزینههایی است که به کوکیهای شخص ثالث وابسته نباشند. فناوری شرکت «سمکستینگ»، علاوه بر اینکه مشخصه فوقالذکر را در بر دارد، برای یافتن شناسههای منحصربهفرد، پتانسیلی بیش از دو برابری نسبت به پردازشهای مبتنی بر کوکی دارد (شناسایی ۸۵ درصدی در مقابل استاندارد ۲۰ تا ۴۰ درصدی). این امر، بدین معنا است که بازاریابها قابلیت دستیابی به مخاطبین بیش از دو برابری خواهند داشت. «ری کینگمن» (Ray Kingman)، مدیرعامل و بنیانگذار «سمکستینگ»، با اشاره به ویژگیهای منحصربهفرد این فناوری اظهار داشت: «اکنون که صنعت تبلیغات به دنبال راهکارهایی برای شناسایی مخاطبین خود است، آخرین پتنت ما میتواند دامنه کاربردهای IP برای این هدف را گسترش دهد».
گفتنی است، این پتنت که سومین نمونه محافظتی از فناوری انحصاری شرکت سمکستینگ محسوب میشود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به ثبت رسیده و پس از یک وقفه ششساله، گواهی ثبت اختراع آن با شماره «US 10559009»، از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است.