استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف
۲۸ اسفند ۱۳۹۸

استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف

شرکت سمکستینگ (Semcasting)، در حال توسعه و بهبود سیستم جدیدی برای انجام تبلیغات هدفمند است که سیستم‌های آنلاین فعلی را با تغییر و تحولات جدی روبرو می‌نماید. این فناوری که تحت عنوان «®Smart Zones» نام‌گذاری شده است، به منظور برقراری ارتباط مناسب بین مخاطبین واجد شرایط و تبلیغات رسانه‌ای مختلف، شناسایی و رصد «IP» کاربران را هدف قرار می‌دهد. فناوری مذکور که اخیراً سومین گواهی ثبت اختراع مربوط به آن نیز صادر شده است، می‌تواند بازاریابی و فروش برندهای مختلف را به شدت بهبود داده و اثرگذاری آن‌ها را بیشتر نماید.

روش‌های سنتی فعلی برای شناسایی مخاطبین مناسب، عمدتاً شامل ایمیل‌های شخصی و یا کوکی (cookie) وب‌سایت‌ها می‌باشد. البته با اعلام گوگل کروم (Google Chrome)، مبنی بر حذف کوکی‌های شخص ثالث از ژانویه ۲۰۲۰ و پیوستن دیگر مرورگرهای مهم به این روند، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی با چالشی جدید مواجه شده است. گفتنی است که پیش از اعلام گوگل کروم، بخش رهگیری هوشمند برخی از بازیگران کلیدی، نظیر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و اپل سافاری (Apple Safari)، این اقدام را صورت داده بودند و عملاً با تصمیم گوگل کروم، مسئله کوکی‌های وب‌سایت‌ها، به‌طور کامل از دسترس فعالان تبلیغاتی خارج گردید.

در این شرایط و با هدف ادامه تبلیغات شخصی‌سازی شده در مقیاس‌های بزرگ، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی در حال جستجو و بررسی گزینه‌هایی است که به کوکی‌های شخص ثالث وابسته نباشند. فناوری شرکت «سمکستینگ»، علاوه بر این‌که مشخصه فوق‌الذکر را در بر دارد، برای یافتن شناسه‌های منحصربه‌فرد، پتانسیلی بیش از دو برابری نسبت به پردازش‌های مبتنی بر کوکی دارد (شناسایی ۸۵ درصدی در مقابل استاندارد ۲۰ تا ۴۰ درصدی). این امر، بدین معنا است که بازاریاب‌ها قابلیت دستیابی به مخاطبین بیش از دو برابری خواهند داشت. «ری کینگمن» (Ray Kingman)، مدیرعامل و بنیان‌گذار «سمکستینگ»، با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فناوری اظهار داشت: «اکنون که صنعت تبلیغات به دنبال راهکارهایی برای شناسایی مخاطبین خود است، آخرین پتنت ما می‌تواند دامنه کاربردهای IP برای این هدف را گسترش دهد».

گفتنی است، این پتنت که سومین نمونه محافظتی از فناوری انحصاری شرکت سمکستینگ محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به ثبت رسیده و پس از یک وقفه شش‌ساله، گواهی ثبت اختراع آن با شماره «US 10559009»، از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی

دانشگاه‌های پیشرو در حوزه نوآوری و کارآفرینی، برنامه مشترکی برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های دانشگاهی تدارک دیده‌اند. این برنامه، مجموعه وسیعی از دارایی‌های فکری در حوزه‌های ارتباطی، وسایط نقلیه خودران و داده‌ها را از پانزده دانشگاه برجسته تحقیقاتی آمریکا جمع‌آوری نموده و در اختیار متقاضیان مختلف، اعم از صنایع و شرکت‌های بزرگ فناور قرار می‌دهد. از جمله دانشگاه‌های مطرح می‌توان به هاروارد، کورنل، کلمبیا، پرینستون، ییل و برکلی اشاره نمود.

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی

یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری جدیدی برای تأمین سلولز مورد نیاز صنعت نساجی ارائه نموده است. «نانولوز»، مدعی است که این فناوری، یک فرآیند مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست بوده که استخراج سلولز از ضایعات آلی و کشاورزی و تبدیل آن‌ها به الیاف را ممکن می‌سازد. موفقیت در توسعه این فناوری جذاب، سهام نانولوز را با افزایش بیش از ۳۰ درصدی مواجه نموده و آینده‌ای درخشان را در پیش روی این شرکت قرار داده است.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.