استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف
۲۸ اسفند ۱۳۹۸

استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف

شرکت سمکستینگ (Semcasting)، در حال توسعه و بهبود سیستم جدیدی برای انجام تبلیغات هدفمند است که سیستم‌های آنلاین فعلی را با تغییر و تحولات جدی روبرو می‌نماید. این فناوری که تحت عنوان «®Smart Zones» نام‌گذاری شده است، به منظور برقراری ارتباط مناسب بین مخاطبین واجد شرایط و تبلیغات رسانه‌ای مختلف، شناسایی و رصد «IP» کاربران را هدف قرار می‌دهد. فناوری مذکور که اخیراً سومین گواهی ثبت اختراع مربوط به آن نیز صادر شده است، می‌تواند بازاریابی و فروش برندهای مختلف را به شدت بهبود داده و اثرگذاری آن‌ها را بیشتر نماید.

روش‌های سنتی فعلی برای شناسایی مخاطبین مناسب، عمدتاً شامل ایمیل‌های شخصی و یا کوکی (cookie) وب‌سایت‌ها می‌باشد. البته با اعلام گوگل کروم (Google Chrome)، مبنی بر حذف کوکی‌های شخص ثالث از ژانویه ۲۰۲۰ و پیوستن دیگر مرورگرهای مهم به این روند، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی با چالشی جدید مواجه شده است. گفتنی است که پیش از اعلام گوگل کروم، بخش رهگیری هوشمند برخی از بازیگران کلیدی، نظیر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و اپل سافاری (Apple Safari)، این اقدام را صورت داده بودند و عملاً با تصمیم گوگل کروم، مسئله کوکی‌های وب‌سایت‌ها، به‌طور کامل از دسترس فعالان تبلیغاتی خارج گردید.

در این شرایط و با هدف ادامه تبلیغات شخصی‌سازی شده در مقیاس‌های بزرگ، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی در حال جستجو و بررسی گزینه‌هایی است که به کوکی‌های شخص ثالث وابسته نباشند. فناوری شرکت «سمکستینگ»، علاوه بر این‌که مشخصه فوق‌الذکر را در بر دارد، برای یافتن شناسه‌های منحصربه‌فرد، پتانسیلی بیش از دو برابری نسبت به پردازش‌های مبتنی بر کوکی دارد (شناسایی ۸۵ درصدی در مقابل استاندارد ۲۰ تا ۴۰ درصدی). این امر، بدین معنا است که بازاریاب‌ها قابلیت دستیابی به مخاطبین بیش از دو برابری خواهند داشت. «ری کینگمن» (Ray Kingman)، مدیرعامل و بنیان‌گذار «سمکستینگ»، با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فناوری اظهار داشت: «اکنون که صنعت تبلیغات به دنبال راهکارهایی برای شناسایی مخاطبین خود است، آخرین پتنت ما می‌تواند دامنه کاربردهای IP برای این هدف را گسترش دهد».

گفتنی است، این پتنت که سومین نمونه محافظتی از فناوری انحصاری شرکت سمکستینگ محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به ثبت رسیده و پس از یک وقفه شش‌ساله، گواهی ثبت اختراع آن با شماره «US 10559009»، از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی
۲۱ تیر ۱۴۰۰

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی

شیائومی در تلاش برای توسعه قابلیت نوآورانه‌ای برای شارژ گوشی‌های هوشمند است. این فناوری که به تازگی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، از صدا برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. به این منظور، دستگاهی برای جمع‌آوری صدا و ارتعاشات محیط تعبیه شده که آن‌ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه، این لرزش مکانیکی به یک جریان الکتریکی تبدیل شده و شارژ شگفت‌انگیز تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن می‌سازد.

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم
۱۵ تیر ۱۴۰۰

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم

شرکت کره‌ای «LG»، در حال آماده‌سازی و ثبت پرونده‌های حقوقی نقض پتنت علیه شرکت‌هایی است که بدون اخذ مجوزهای لازم، از پتنت‌های ضروری استاندارد این شرکت در حوزه ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند. تصمیم به این اقدام تهاجمی، در پی ضرر این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی و برنامه‌ریزی برای خروج از کسب‌وکار تلفن‌های همراه هوشمند اتخاذ شده است.