استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف

شرکت سمکستینگ (Semcasting)، در حال توسعه و بهبود سیستم جدیدی برای انجام تبلیغات هدفمند است که سیستم‌های آنلاین فعلی را با تغییر و تحولات جدی روبرو می‌نماید. این فناوری که تحت عنوان «®Smart Zones» نام‌گذاری شده است، به منظور برقراری ارتباط مناسب بین مخاطبین واجد شرایط و تبلیغات رسانه‌ای مختلف، شناسایی و رصد «IP» کاربران را هدف قرار می‌دهد. فناوری مذکور که اخیراً سومین گواهی ثبت اختراع مربوط به آن نیز صادر شده است، می‌تواند بازاریابی و فروش برندهای مختلف را به شدت بهبود داده و اثرگذاری آن‌ها را بیشتر نماید.

روش‌های سنتی فعلی برای شناسایی مخاطبین مناسب، عمدتاً شامل ایمیل‌های شخصی و یا کوکی (cookie) وب‌سایت‌ها می‌باشد. البته با اعلام گوگل کروم (Google Chrome)، مبنی بر حذف کوکی‌های شخص ثالث از ژانویه ۲۰۲۰ و پیوستن دیگر مرورگرهای مهم به این روند، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی با چالشی جدید مواجه شده است. گفتنی است که پیش از اعلام گوگل کروم، بخش رهگیری هوشمند برخی از بازیگران کلیدی، نظیر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و اپل سافاری (Apple Safari)، این اقدام را صورت داده بودند و عملاً با تصمیم گوگل کروم، مسئله کوکی‌های وب‌سایت‌ها، به‌طور کامل از دسترس فعالان تبلیغاتی خارج گردید.

در این شرایط و با هدف ادامه تبلیغات شخصی‌سازی شده در مقیاس‌های بزرگ، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی در حال جستجو و بررسی گزینه‌هایی است که به کوکی‌های شخص ثالث وابسته نباشند. فناوری شرکت «سمکستینگ»، علاوه بر این‌که مشخصه فوق‌الذکر را در بر دارد، برای یافتن شناسه‌های منحصربه‌فرد، پتانسیلی بیش از دو برابری نسبت به پردازش‌های مبتنی بر کوکی دارد (شناسایی ۸۵ درصدی در مقابل استاندارد ۲۰ تا ۴۰ درصدی). این امر، بدین معنا است که بازاریاب‌ها قابلیت دستیابی به مخاطبین بیش از دو برابری خواهند داشت. «ری کینگمن» (Ray Kingman)، مدیرعامل و بنیان‌گذار «سمکستینگ»، با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فناوری اظهار داشت: «اکنون که صنعت تبلیغات به دنبال راهکارهایی برای شناسایی مخاطبین خود است، آخرین پتنت ما می‌تواند دامنه کاربردهای IP برای این هدف را گسترش دهد».

گفتنی است، این پتنت که سومین نمونه محافظتی از فناوری انحصاری شرکت سمکستینگ محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به ثبت رسیده و پس از یک وقفه شش‌ساله، گواهی ثبت اختراع آن با شماره «US 10559009»، از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم پاییز آکادمی کانون پتنت ایران
۱ مهر ۱۴۰۰

تقویم پاییز آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در پاییز سال جاری، هشت مورد از پرمخاطب‌ترین رویدادهای خود را در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌نماید.

دعوت به همکاری در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر
۱۴ مهر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در حوزه‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت به همکاری به‌ عمل می‌آورد.

رکورد جدید ایران در شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۰

رکورد جدید ایران در شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۱

سوئیس برای چندمین سال متوالی، در صدر فهرست نوآورترین کشورهای جهان قرار گرفت. پس از سوئیس هم، کشورهای سوئد و آمریکا، رده‌های دوم و سوم بهترین عملکرد نوآوری را از آن خود نموده‌اند. بر اساس گزارش شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۱ که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری منتشر شده، ایران هم با عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته میلادی، صعود هفت پله‌ای را تجربه نموده و در جایگاه ۶۰ام کشورهای نوآور جهان قرار گرفته است.

شناسایی خودروهای فورد به کمک هولوگرام‌های نورانی
۷ مهر ۱۴۰۰

شناسایی خودروهای فورد به کمک هولوگرام‌های نورانی

شرکت خودروسازی فورد، در یک همکاری فناورانه با شرکت لینکلن، فناوری جدیدی برای ایجاد نوعی هولوگرام سفارشی بر روی کاپوت خودرو توسعه داده‌اند. این هولوگرام که از ذرات بسیار ریز آب معلق در هوا تشکیل شده که توسط یک نورافکن روشن می‌شود، امکان تشخیص وسیله نقلیه را در شرایط خاص، از جمله انبوه خودروهای پارک شده در یک پارکینگ، آب و هوای ابری و یا تاریکی شب فراهم می‌نماید.

ربات‌های خدماتی در یک قدمی ورود به منازل
۲۹ شهریور ۱۴۰۰

ربات‌های خدماتی در یک قدمی ورود به منازل

ثبت اختراعات جدید «دایسون»، حکایت از تمرکز جدی این شرکت بر روی مدل‌های جدیدی از ربات‌های خدماتی دارد. ربات‌های دایسون، قادر به پایین و بالا رفتن از پله‌ها بوده و می‌توانند آن‌ها را تمیز نمایند. در کنار طراحی نوآورانه و منحصربه‌فرد در نظر گرفته شده برای این ربات‌ها، قابلیت تعامل آن‌ها با سایر لوازم خانه، جابجایی لوازم، باز و بسته کردن کشوها و حتی قابلیت در دست گرفتن لیوان و خودکار، حکایت از ربات‌های همه فن حریفی دارد که تا پیش از این، فقط در فیلم‌های تخیلی هالیوودی دیده می‌شد.

مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت
۲۵ مهر ۱۴۰۰

مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت

آکادمی کانون پتنت ایران، با همکاری مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، اقدام به برگزاری یک مدرسه پاییزه مالکیت فکری ویژه محققین دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نموده است. این مدرسه که متشکل از هفت وبینار با عناوین مختلف مالکیت فکری و با تمرکز ویژه بر ثبت اختراع است، ترغیب برای استفاده از سیستم پتنت، هم برای حفاظت از دستاوردهای فناورانه و هم برای انجام پژوهش‌های کاربردی و خلق ثروت از آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.