استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف
۲۸ اسفند ۱۳۹۸

استفاده از «IP» کاربران برای شناسایی مخاطبین محتواهای تبلیغاتی مختلف

شرکت سمکستینگ (Semcasting)، در حال توسعه و بهبود سیستم جدیدی برای انجام تبلیغات هدفمند است که سیستم‌های آنلاین فعلی را با تغییر و تحولات جدی روبرو می‌نماید. این فناوری که تحت عنوان «®Smart Zones» نام‌گذاری شده است، به منظور برقراری ارتباط مناسب بین مخاطبین واجد شرایط و تبلیغات رسانه‌ای مختلف، شناسایی و رصد «IP» کاربران را هدف قرار می‌دهد. فناوری مذکور که اخیراً سومین گواهی ثبت اختراع مربوط به آن نیز صادر شده است، می‌تواند بازاریابی و فروش برندهای مختلف را به شدت بهبود داده و اثرگذاری آن‌ها را بیشتر نماید.

روش‌های سنتی فعلی برای شناسایی مخاطبین مناسب، عمدتاً شامل ایمیل‌های شخصی و یا کوکی (cookie) وب‌سایت‌ها می‌باشد. البته با اعلام گوگل کروم (Google Chrome)، مبنی بر حذف کوکی‌های شخص ثالث از ژانویه ۲۰۲۰ و پیوستن دیگر مرورگرهای مهم به این روند، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی با چالشی جدید مواجه شده است. گفتنی است که پیش از اعلام گوگل کروم، بخش رهگیری هوشمند برخی از بازیگران کلیدی، نظیر موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و اپل سافاری (Apple Safari)، این اقدام را صورت داده بودند و عملاً با تصمیم گوگل کروم، مسئله کوکی‌های وب‌سایت‌ها، به‌طور کامل از دسترس فعالان تبلیغاتی خارج گردید.

در این شرایط و با هدف ادامه تبلیغات شخصی‌سازی شده در مقیاس‌های بزرگ، صنعت فناوری‌های تبلیغاتی در حال جستجو و بررسی گزینه‌هایی است که به کوکی‌های شخص ثالث وابسته نباشند. فناوری شرکت «سمکستینگ»، علاوه بر این‌که مشخصه فوق‌الذکر را در بر دارد، برای یافتن شناسه‌های منحصربه‌فرد، پتانسیلی بیش از دو برابری نسبت به پردازش‌های مبتنی بر کوکی دارد (شناسایی ۸۵ درصدی در مقابل استاندارد ۲۰ تا ۴۰ درصدی). این امر، بدین معنا است که بازاریاب‌ها قابلیت دستیابی به مخاطبین بیش از دو برابری خواهند داشت. «ری کینگمن» (Ray Kingman)، مدیرعامل و بنیان‌گذار «سمکستینگ»، با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فناوری اظهار داشت: «اکنون که صنعت تبلیغات به دنبال راهکارهایی برای شناسایی مخاطبین خود است، آخرین پتنت ما می‌تواند دامنه کاربردهای IP برای این هدف را گسترش دهد».

گفتنی است، این پتنت که سومین نمونه محافظتی از فناوری انحصاری شرکت سمکستینگ محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به ثبت رسیده و پس از یک وقفه شش‌ساله، گواهی ثبت اختراع آن با شماره «US 10559009»، از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.

بهبود رشد گیاهان گلخانه‌ای به کمک تزریق دی اکسید کربن
۱۰ خرداد ۱۴۰۰

بهبود رشد گیاهان گلخانه‌ای به کمک تزریق دی اکسید کربن

یک شرکت هلندی فعال در صنعت کشاورزی، روشی جدید ابداع نموده که فرآیند فتوسنتز گیاهان گلخانه‌ای را بهبود می‌بخشد. فناوری ابداعی «دالسم» که در ثبت اختراع جدید این شرکت معرفی شده، یک سیستم تهویه پیشرفته است که توزیع کاملاً یکنواخت دی‌اکسید کربن در جریان هوای متحرک گلخانه را ممکن می‌سازد. به کمک این فناوری، شرایط آب‌و‌هوایی گلخانه، در وضعیت پایدار و بهینه قرار گرفته و رشد گیاه به حداکثر می‌رسد.