افزایش ثبت علائم تجاری با مضامین کرونا ویروس در کره جنوبی
۰۵ فروردین ۱۳۹۹ افزایش ثبت علائم تجاری با مضامین کرونا ویروس در کره جنوبی

با شیوع ویروس کرونا و اپیدمی وحشتناک «COVID-19» که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود نموده است، تقاضا برای ثبت علائم تجاری مرتبط با این ویروس نیز در حال افزایش است. بنا بر اطلاعات موجود، از ابتدای تأیید نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در کره جنوبی تا هشتم مارس که چیزی کمتر از دو ماه می‌باشد، در مجموع هشت علامت تجاری در دفتر مالکیت فکری کره جنوبی (KIPO) به ثبت رسیده است.

با شیوع کرونا ویروس در ووهان چین، کشورهای زیادی با علائم این بیماری حاد تنفسی مواجه شدند که در این میان پس از چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران، وضعیت مخاطره‌آمیزتری را تجربه نمودند. کره جنوبی که به دلیل مرز مشترک با چین، بیشترین ریسک ورود بیماری به کشور خود را پیش‌بینی می‌کرد، تنها تا اواسط مارس، چیزی بیش از ۸۱۷۰ مبتلا و ۷۵ فوتی را گزارش نموده بود. شیوع کرونا ویروس، در حالی که خواب بسیاری از کسب‌وکارها را به دنبال داشته، برخی دیگر را به تلاش وا داشته تا هم برای رفع چالش موجود و هم برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی آتی خود، آماده شوند. در این میان، گزارشاتی در خصوص ثبت اختراعات مرتبط با راهکارهای درمانی و همچنین انواع ماسک‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های دست و سطوح ارائه شده است. در کنار فعالیت‌های ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری مرتبط با این بیماری نیز، به شکل قابل توجهی افزایش یافته که نمونه بارز آن، در کره جنوبی به چشم می‌آید.

از جمله علائم تجاری ثبت شده در کره جنوبی، علائم «Corona Killer» و «WCCORONA» است که به ترتیب از سوی یک آژانس تبلیغاتی و یک ارائه‌دهنده مواد ساختمانی به ثبت رسیده‌اند. جالب این‌که هیچ یک از دو متقاضی یاد شده، محصولات و خدماتی که ارتباط مستقیم با این ویروس داشته باشد، تولید و عرضه نمی‌کنند. از علائم تجاری ثبت شده توسط افراد حقیقی نیز، می‌توان به «CORONACOP» و «No Corona» اشاره نمود.

«بوک بیونگ جون» (Bok Byung-joon)، از وکلای کره‌ای فعال در حوزه مالکیت فکری، در خصوص تمایلات ایجاد شده برای ثبت علائم تجاری در این کشور می‌گوید: «استفاده از کلمات کلیدی برای علائم تجاری، در حال شناخت عمومی است. از همین رو، بسیاری از مردم از آن‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند». البته با توجه به سخت‌گیری‌های قانونی کره جنوبی در خصوص اعطای علائم تجاری، نمی‌توان به صورت قطعی اعلام نمود که آیا با درخواست‌های ارائه شده در نهایت موافقت می‌گردد یا خیر.

نکته جذاب دیگر در میان علائم تجاری ثبت‌شده، اقدام یک شرکت کره‌ای در ثبت علامت تجاری «CORONAITA»، برای موتور جستجوی خود می‌باشد. ثبت علامت تجاری مذکور که به معنای اینجا جایی است که کرونا ویروس وجود دارد، برای یک وب‌سایت فعال در حوزه ارائه اطلاعات در مورد مناطق شیوع کرونا ویروس و همچنین اطلاعات مرتبط با بیماران درگیر با این ویروس، درخواست شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.