افزایش ثبت علائم تجاری با مضامین کرونا ویروس در کره جنوبی
۰۵ فروردین ۱۳۹۹

افزایش ثبت علائم تجاری با مضامین کرونا ویروس در کره جنوبی

با شیوع ویروس کرونا و اپیدمی وحشتناک «COVID-19» که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود نموده است، تقاضا برای ثبت علائم تجاری مرتبط با این ویروس نیز در حال افزایش است. بنا بر اطلاعات موجود، از ابتدای تأیید نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در کره جنوبی تا هشتم مارس که چیزی کمتر از دو ماه می‌باشد، در مجموع هشت علامت تجاری در دفتر مالکیت فکری کره جنوبی (KIPO) به ثبت رسیده است.

با شیوع کرونا ویروس در ووهان چین، کشورهای زیادی با علائم این بیماری حاد تنفسی مواجه شدند که در این میان پس از چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران، وضعیت مخاطره‌آمیزتری را تجربه نمودند. کره جنوبی که به دلیل مرز مشترک با چین، بیشترین ریسک ورود بیماری به کشور خود را پیش‌بینی می‌کرد، تنها تا اواسط مارس، چیزی بیش از ۸۱۷۰ مبتلا و ۷۵ فوتی را گزارش نموده بود. شیوع کرونا ویروس، در حالی که خواب بسیاری از کسب‌وکارها را به دنبال داشته، برخی دیگر را به تلاش وا داشته تا هم برای رفع چالش موجود و هم برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی آتی خود، آماده شوند. در این میان، گزارشاتی در خصوص ثبت اختراعات مرتبط با راهکارهای درمانی و همچنین انواع ماسک‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های دست و سطوح ارائه شده است. در کنار فعالیت‌های ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری مرتبط با این بیماری نیز، به شکل قابل توجهی افزایش یافته که نمونه بارز آن، در کره جنوبی به چشم می‌آید.

از جمله علائم تجاری ثبت شده در کره جنوبی، علائم «Corona Killer» و «WCCORONA» است که به ترتیب از سوی یک آژانس تبلیغاتی و یک ارائه‌دهنده مواد ساختمانی به ثبت رسیده‌اند. جالب این‌که هیچ یک از دو متقاضی یاد شده، محصولات و خدماتی که ارتباط مستقیم با این ویروس داشته باشد، تولید و عرضه نمی‌کنند. از علائم تجاری ثبت شده توسط افراد حقیقی نیز، می‌توان به «CORONACOP» و «No Corona» اشاره نمود.

«بوک بیونگ جون» (Bok Byung-joon)، از وکلای کره‌ای فعال در حوزه مالکیت فکری، در خصوص تمایلات ایجاد شده برای ثبت علائم تجاری در این کشور می‌گوید: «استفاده از کلمات کلیدی برای علائم تجاری، در حال شناخت عمومی است. از همین رو، بسیاری از مردم از آن‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند». البته با توجه به سخت‌گیری‌های قانونی کره جنوبی در خصوص اعطای علائم تجاری، نمی‌توان به صورت قطعی اعلام نمود که آیا با درخواست‌های ارائه شده در نهایت موافقت می‌گردد یا خیر.

نکته جذاب دیگر در میان علائم تجاری ثبت‌شده، اقدام یک شرکت کره‌ای در ثبت علامت تجاری «CORONAITA»، برای موتور جستجوی خود می‌باشد. ثبت علامت تجاری مذکور که به معنای اینجا جایی است که کرونا ویروس وجود دارد، برای یک وب‌سایت فعال در حوزه ارائه اطلاعات در مورد مناطق شیوع کرونا ویروس و همچنین اطلاعات مرتبط با بیماران درگیر با این ویروس، درخواست شده است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی

دانشگاه‌های پیشرو در حوزه نوآوری و کارآفرینی، برنامه مشترکی برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های دانشگاهی تدارک دیده‌اند. این برنامه، مجموعه وسیعی از دارایی‌های فکری در حوزه‌های ارتباطی، وسایط نقلیه خودران و داده‌ها را از پانزده دانشگاه برجسته تحقیقاتی آمریکا جمع‌آوری نموده و در اختیار متقاضیان مختلف، اعم از صنایع و شرکت‌های بزرگ فناور قرار می‌دهد. از جمله دانشگاه‌های مطرح می‌توان به هاروارد، کورنل، کلمبیا، پرینستون، ییل و برکلی اشاره نمود.

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی

یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری جدیدی برای تأمین سلولز مورد نیاز صنعت نساجی ارائه نموده است. «نانولوز»، مدعی است که این فناوری، یک فرآیند مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست بوده که استخراج سلولز از ضایعات آلی و کشاورزی و تبدیل آن‌ها به الیاف را ممکن می‌سازد. موفقیت در توسعه این فناوری جذاب، سهام نانولوز را با افزایش بیش از ۳۰ درصدی مواجه نموده و آینده‌ای درخشان را در پیش روی این شرکت قرار داده است.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.