در خانه بمانید، به تبلیغات نگاه کنید و ارز دیجیتال جایزه بگیرید!
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در خانه بمانید، به تبلیغات نگاه کنید و ارز دیجیتال جایزه بگیرید!

مایکروسافت به دنبال توسعه فناوری جدیدی است که می‌تواند صنعت استخراج ارزهای دیجیتال یا ماینینگ را کاملاً متحول نماید. ایده این شرکت، بهره گرفتن از فعالیت‌های انسانی و داده‌های جمع‌آوری شده در هنگام فعالیت‌هایی همچون مشاهده و خواندن تبلیغات مختلف، به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی است. این داده‌ها، توسط سنسورهای خاص شناسایی شده و پس از تبدیل به داده‌های قابل خواندن توسط کامپیوترهای معمولی، مشکلات محاسباتی را همانند ماینرها رفع می‌کنند.

در سال‌های اخیر، با پیشرفت چشمگیر فناوری بلاک‌چین، طیف وسیعی از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، اعم از بانک‌ها و مؤسسات مالی، شرکت‌های فناور، پیشگامان حوزه ورزش و حتی باج‌گیران پتنت، اقدام به سرمایه‌گذاری قابل توجه در این حوزه نموده و توسعه نوآوری‌های مختلف را در پیش گرفته‌اند. در این میان، یکی از حوزه‌هایی که توجه شرکت‌هایی همچون سامسونگ و مایکروسافت را به خود جلب نموده، توسعه و بهبود فناوری‌های استخراج ارز دیجیتال است. پیش از این، سامسونگ از سیستمی قابل برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی اطلاعات پرده برداشت که می‌تواند بازده ماینرها را به شکل قابل‌توجهی بهبود دهد. با توجه به ثبت اختراع جدید مایکروسافت، به نظر می‌رسد که این شرکت هم به این موضوع علاقه‌مند بوده و آن را به صورت جدی دنبال می‌نماید. غول کامپیوتری جهان و توسعه‌دهنده محصولات نرم‌افزاری مشهوری نظیر ویندوز، سیستمی پیشنهاد نموده که می‌تواند برای تولید ارز دیجیتال، داده‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی را بکار گیرد.

مایکروسافت در ثبت اختراع جدید خود، مدعی است به جای انجام کارهای محاسباتی گسترده که پیش‌نیاز سیستم‌های رمزنگاری معمول است، می‌توان از داده‌های تولید شده مبتنی بر فعالیت بدنی کاربران استفاده نمود. به عبارت دیگر، کاربران به صورت ناخودآگاه، مشکلات محاسباتی را حل نموده و ارز دیجیتال تولید می‌شود. به این منظور، سنسورهای مورد استفاده می‌توانند تشخیص دهند که فرد در حال انجام یک فعالیت بدنی بوده (مثلاً با دریافت یک پالس سریع‌تر) و از داده‌های آن استفاده می‌کنند. اسکنرهای متصل به سر، با استفاده از سیگنال‌های مغزی، سیگنال‌های ناشی از فشار روانی را برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت، نخستین بار در بیست و یکم سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، درخواست ثبت اختراع خود را به دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا ارائه نموده که این درخواست، با شماره «US 20200097951» انتشار یافته است. بنابر شرح ارائه شده در اسناد ثبت اختراع مذکور، این پتنت کاربران را می‌توان تشویق نموده تا کارهای خاصی را انجام دهند. اسکنرها با تشخیص طیف خاصی از فعالیت‌ها (از جمله تمرکز بر خواندن و مشاهده تبلیغات)، ارز دیجیتال تولید نموده و به‌عنوان پاداشی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این امر، خود باعث تشویق بیشتر کاربر به تکرار فعالیت مذکور می‌گردد.

گفتنی است که اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، یک شرکت هلندی به این موضوع پرداخت که آیا انسان از انرژی کافی برای استخراج ارز دیجیتال برخوردار است؟ نتایج آزمایشات نشان داد که گرمای بدن ۳۷ نفر  (طی چند ساعت)، می‌تواند انرژی لازم برای ماینینگ مداوم (بیشتر از ۸ روز) را فراهم نماید. حالا مایکروسافت قدم بعدی را برداشته و علاوه بر این‌که از این ایده استفاده نموده است، اهداف تجاری ویژه‌ای همچون تشویق مخاطبین به یک فعالیت خاص مانند مشاهده تبلیغات را دنبال می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day