باتری‌های انعطاف‌پذیر، گامی بلند برای ساخت و عرضه آیفون تاشو
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ باتری‌های انعطاف‌پذیر، گامی بلند برای ساخت و عرضه آیفون تاشو

غول فناوری آمریکا و صاحب محصول ارزشمند آیفون، مشابه با دیگر رقبای خود، به سختی در تلاش برای توسعه و تجاری‌سازی نسل جدید گوشی‌های تاشو است. ثبت اختراعات متعدد اپل، به خوبی بیانگر عزم جدی این شرکت برای طراحی و ساخت آیفون‌های انعطاف‌پذیر است. اپل در اقدامی جدید، با یک نوآوری جالب و منحصربه‌فرد، پا پیش نهاده و به دنبال ساخت باتری‌های انعطاف‌پذیر، برای استفاده در گوشی‌های جدید خود می‌باشد.

نظرسنجی اخیر این شرکت، نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم کاربران آیفون‌ها، هیچ مشکلی با افزایش ۶۰۰ دلاری قیمت برای عرضه آیفون‌های تاشو ندارند. همین موضوع، به خوبی بازار بالقوه و ارزشمند گوشی‌های تاشو را نشان داده و به جرأت می‌توان یکی از روندهای آتی توسعه و تکامل صنعت تلفن همراه را، گوشی‌های انعطاف‌پذیر دانست. سرمایه‌گذاری‌های گسترده سامسونگ، «LG»، سونی و موتورولا، به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند. بدیهی است که در این بازار به شدت رقابتی، هر لحظه غفلت، می‌تواند به قیمت از دست دادن سهم بازار تمام شده و تنها راه موفقیت، نوآوری و پیشگامی در توسعه فناوری‌های نوظهور خواهد بود. در همین راستا، اپل ایده جدیدی در ذهن دارد: باتری‌های انعطاف‌پذیری که در ساخت آیفون‌ها و آی‌پدهای تاشو، قابل استفاده می‌باشند.

بنا بر پتنت جدید اپل که در سپتامبر ۲۰۱۷ به ثبت رسیده و گواهی ثبت اختراع آن به تازگی تحت شماره «US 10637017»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است، باتری‌های جدید اپل، قابل خم شدن بوده و عملاً امکان قرار دادن سلول‌های باتری در اشکال غیرمعمول، فراهم می‌باشد. در متن پتنت آمده است: «باتری‌ها در حالی که فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند، عمدتاً صلب بوده و در نتیجه ساخت تجهیزات تاشو با وضعیت کنونی باتری‌ها، تا حدودی غیرعملی خواهد بود. به همین دلیل، توسعه و ساخت یک باتری انعطاف‌پذیر یا نیمه انعطاف‌پذیر، می‌تواند کار را برای ساخت یک دستگاه الکترونیک تاشو و قابل‌حمل، تسهیل نماید».

گفتنی است که اپل پیش از این هم، تلاش‌هایی برای توسعه فناوری‌های مرتبط با آیفون‌های تاشو صورت داده است که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به صفحات نمایش انعطاف‌پذیر با حسگرهای لمسی اشاره نمود که مانند یک کتاب، باز و بسته می‌شوند. همچنین این شرکت، نوعی پوشش جدید حاوی رنگدانه‌های خاص را توسعه داده که امکان خم و راست شدن گوشی (هم به سمت داخل و هم به سمت بیرون) را فراهم می‌کند. نظر به سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای اپل و تلاش جدی برای ساخت آیفون تاشو، باید منتظر ماند و سرانجام باتری‌های انعطاف‌پذیر، صفحات نمایش قابل خم شدن و ... را به نظاره نشست.  

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day