۴۵ کاراکتر جدید اپل برای ابزار محبوب انیموجی
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۴۵ کاراکتر جدید اپل برای ابزار محبوب انیموجی

اپل، پس از معرفی انیموجی به‌عنوان یک ابزار جدید و جالب و همچنین بکارگیری نوآوری‌هایی همچون قابلیت تغییر صدا و چهره کاربر با هدف تطابق با حالت انتخاب شده در انیموجی، اقدام به توسعه و تکمیل عکس‌ها و حالات مختلف موجود نموده است. این شرکت نوآور، اقدام به ثبت ۱۲ پتنت طراحی جدید در هنگ‌کنگ نموده که حاوی ۴۵ عکس مختلف، شامل کاراکترهای گاو، اختاپوس و موش بوده و سبد کاراکترهای موجود در انیموجی اپل را گسترده‌تر از قبل می‌کند.

با گسترش اینترنت و به‌ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات بین افراد، وارد فاز جدیدی شده است. پیش از این، ملاقات‌های حضوری به‌عنوان عمده‌ترین نوع ارتباطات اجتماعی مطرح بود و بدیهی است که ابراز احساسات از طریق تغییر حالات چهره، یک ابزار رایج برای تمامی افراد به حساب می‌آمد. اما ابراز احساسات در تعاملات آنلاین و مجازی، کمی دشوارتر است. نوآوری کلیدی برای رفع این چالش، ایموجی‌ها (Emoji) یا آیکون‌های کوچکی هستند که بیانگر ابراز احساسات و واکنش‌ها در مراودات آنلاین می‌باشند. بنا بر آمار موجود، بیش از ۹۲/۷ درصد از کاربران فضای آنلاین، از ایموجی‌ها استفاده نموده و سالانه بیش از ۲/۳ تریلیون پیام ارسالی توسط تلفن همراه، شامل به‌کارگیری انواع ایموجی‌ها است. روند افزایشی استفاده از ایموجی‌ها، بسیار سریع بوده و تنها یک ایموجی خاص (چهره خندان و همراه با اشک از فرط لذت)، تقریباً در بیش از ۲ میلیارد توئیت، مورد استفاده قرار گرفته است. طبیعی است که چنین استقبالی، یک فرصت بسیار بزرگ برای توسعه‌دهندگان تلفن همراه و سایر فعالان این حوزه ایجاد نموده تا با عرضه جدیدترین کاراکترها و نوآوری‌های فنی در این حوزه، مشتریان بیشتری را به خود جلب نمایند. در همین راستا، یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب آیفون‌های جدید اپل، قابلیت استفاده از انیموجی‌ها در محیط پیام‌رسانی آی‌مسیج است. این ابزار، به کاربر اجازه می‌دهد تا یک ایموجی را با استفاده از حرکات صورت خود تغییر داده و برای دوستانتان ارسال نمایید. تا زمانی که این ایموجی ‌نمایش داده شود، حرکات صورت شما را تقلید نموده و برای کسی که با او در حال چت کردن هستید، به تصویر در می‌آید. لازم به ذکر است که انیموجی، خلاصه‌ای از عبارت ایموجی انیمیشنی (Animated Emoji) است که با توجه به قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره در آیفون ایکس، تنها در این محصول و نسخه‌های بعدی آن قابلیت اجرا دارد.

ویژگی اصلی انیموجی که در یکی از پتنت‌های قبلی اپل تشریح شده، همگام‌سازی کاراکتر با چهره کاربر است. در این میان، اپل گام‌های بلندپروازانه‌ای هم برداشته و مثلاً در پتنتی با عنوان «افکت‌های صوتی مبتنی بر حالات چهره»، به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا صدای آن‌ها متناسب با حالت انتخاب شده در انیموجی تغییر یافته و بر روی تصویر جدید قرار گیرد. برای مثال، اگر کاربر یک سگ را انتخاب نماید، فناوری اقدام به ضبط چهره و صدای کاربر نموده و پس از نمایش حرکات صورت کاربر بر روی ویدئوی نمایش داده شده، صدا به صورت همگام‌سازی شده با حرکات فوق، پخش می‌گردد. نوآوری‌های این‌چنینی و عرضه مستمر کاراکترهای جدید، نظیر ۱۲ پتنت اخیر اپل، انیموجی را به یک ابزار پرمخاطب و بسیار موفق بدل می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day