پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر

رصد سبد پتنت سونی، حاکی از آن است که این شرکت فناور، در ادامه نوآوری‌های قابل توجهی که برای تکامل کنسول بازی انحصاری خود داشته است، در حال توسعه یک ایده خلاقانه و منحصربه‌فرد بوده که می‌تواند شگفتی جدیدی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت، قابلیت ساخت، انتخاب و پخش موسیقی متن بازی‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی و منطبق بر احساسات کاربران، فراهم می‌گردد. مسئله تجاری‌سازی این اختراع، تا حدودی جدی بوده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده احتمالی از این فناوری در پلی‌استیشن ۵، شنیده می‌شود.

سیستم ابداعی سونی، یک فناوری ساخت موسیقی متن بوده که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌نماید. این فناوری، بر اساس سناریوهای موجود و از آن مهم‌تر، فعالیت کاربر و وضعیت وی در خلال بازی، موسیقی پس‌زمینه بازی‌ها را تطبیق می‌دهد. آن‌طور که سونی در پتنت خود آورده است، احساساتی مانند ترس، شادی و هیجان (تنش)، با استفاده از اجزای موسیقی، نظیر ریتم، ساختار ملودی و ...، ترسیم و شبیه‌سازی شده و این داده‌ها، به الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌گردد. به کمک این داده‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بر مبنای صداهایی که احساسات بازیکن را بیشتر تحریک می‌کنند، آموزش دیده و پخش موسیقی مناسب پس‌زمینه را انجام می‌دهند.

نکته جالب پیرامون فناوری جدید سونی، این است که پارامترهایی همچون اثرگذاری بازی، میزان ساعات متمادی که کاربر در حال بازی است و حتی زمان شبانه‌روز، در نوع موسیقی ساخته شده مؤثر می‌باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر فعالیت خود را افزایش دهد، سرعت و ریتم موسیقی نیز افزایش یافته و در مقابل، با کمتر شدن فعالیت‌ها، ریتم هم کاهش می‌یابد.

پتنت جدید سونی، در نوامبر ۲۰۱۹ و از مسیر پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) به ثبت رسیده و به تازگی، با شماره «WO/2020/102005» انتشار یافته است. همین مورد، به خوبی نشان می‌دهد که سونی عزمی جدی در تجاری‌سازی این فناوری و محافظت از آن در اقصی نقاط جهان دارد.

گفتنی است که سونی، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های کامپیوتری، همواره در تلاش بوده تا نسخه‌های جدید پلی‌استیشن را، با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید. بدیهی است که در این مسیر، معرفی و توسعه مجموعه‌ای گسترده از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، از واقعیت مجازی و تجارت دیجیتال گرفته تا دسته‌های بیومتریک و پخش موسیقی متن مناسب با روحیات کاربر، در دستور کار این شرکت قرار گیرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، نسخه جدید پلی‌استیشن هم به بازار عرضه می‌گردد. اخبار درز کرده در رسانه‌ها در خصوص نوآوری‌های بکار گرفته شده در این مدل جدید و همچنین پتنت‌هایی که توسط این شرکت فناور به ثبت رسیده است، گواهی بر این موضوع بوده که سورپرایزهای بزرگی برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری در راه است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به راه‌اندازی یک دوره خودخوان نموده که اقشار مختلف جامعه، اعم از کودکان و نوجوانان، تا مادران خانه‌دار و حتی افراد توانیاب را مورد توجه قرار داده است.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

به تصویر کشیده شدن زنان مخترع در موزه ملی تاریخ آمریکا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰

به تصویر کشیده شدن زنان مخترع در موزه ملی تاریخ آمریکا

زنان مخترع، در موزه ملی تاریخ آمریکا به تصویر کشیده می‌شوند. در این نمایشگاه که تحت عنوان «تصویری از زنان مخترع» نام‌گذاری شده، زنانی معرفی می‌شوند که علیرغم ارائه نوآوری‌ها و اختراعات خارق‌العاده خود در طول تاریخ، اغلب آنطور که باید و شاید مورد تقدیر قرار نگرفته‌اند.

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی

با ظهور اپیدمی کووید-۱۹ و تلاش برای ساخت واکسن این بیماری، واژه جدیدی تحت عنوان «mRNA»، بر سر زبان‌ها افتاد. فناوری منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای که شاید واکسن کووید-۱۹، تنها سرآغازی برای کاربردهای فراگیر آن در حوزه‌های مختلف پزشکی و دارویی باشد. باشد. بررسی فعالیت‌های ثبت اختراع در این حوزه، نشان می‌دهد که در حال حاضر، سه شرکت مدرنا، بیوان‌تک و کیوروک، پیشگام توسعه این فناوری هستند.

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا

یک شرکت هندی اقدام به توسعه جعبه‌هایی جدید نموده که شرایط دمایی مورد نیاز برای واکسن‌های تولیدی شرکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین
۲۵ فروردین ۱۴۰۰

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین

آمارها حکایت از آن دارد که شرکت‌های چینی، با ثبت رکوردهای خیره‌کننده در سال ۲۰۲۰ میلادی، خود را به‌عنوان بازیگران برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین معرفی نموده‌اند. بنابر فهرست منتشر شده توسط «IAM»، در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین، تنها یک شرکت غیر چینی وجود دارد. در این میان، «Ant Group» که از زیرمجموعه‌های گروه تجاری علی‌بابا است، با ثبت ۵۸۶ درخواست جدید در سال ۲۰۲۰، مجموعاً با ۲۲۹۸ درخواست، در رده نخست بازیگران برتر قرار گرفته است.