پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر

رصد سبد پتنت سونی، حاکی از آن است که این شرکت فناور، در ادامه نوآوری‌های قابل توجهی که برای تکامل کنسول بازی انحصاری خود داشته است، در حال توسعه یک ایده خلاقانه و منحصربه‌فرد بوده که می‌تواند شگفتی جدیدی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت، قابلیت ساخت، انتخاب و پخش موسیقی متن بازی‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی و منطبق بر احساسات کاربران، فراهم می‌گردد. مسئله تجاری‌سازی این اختراع، تا حدودی جدی بوده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده احتمالی از این فناوری در پلی‌استیشن ۵، شنیده می‌شود.

سیستم ابداعی سونی، یک فناوری ساخت موسیقی متن بوده که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌نماید. این فناوری، بر اساس سناریوهای موجود و از آن مهم‌تر، فعالیت کاربر و وضعیت وی در خلال بازی، موسیقی پس‌زمینه بازی‌ها را تطبیق می‌دهد. آن‌طور که سونی در پتنت خود آورده است، احساساتی مانند ترس، شادی و هیجان (تنش)، با استفاده از اجزای موسیقی، نظیر ریتم، ساختار ملودی و ...، ترسیم و شبیه‌سازی شده و این داده‌ها، به الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌گردد. به کمک این داده‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بر مبنای صداهایی که احساسات بازیکن را بیشتر تحریک می‌کنند، آموزش دیده و پخش موسیقی مناسب پس‌زمینه را انجام می‌دهند.

نکته جالب پیرامون فناوری جدید سونی، این است که پارامترهایی همچون اثرگذاری بازی، میزان ساعات متمادی که کاربر در حال بازی است و حتی زمان شبانه‌روز، در نوع موسیقی ساخته شده مؤثر می‌باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر فعالیت خود را افزایش دهد، سرعت و ریتم موسیقی نیز افزایش یافته و در مقابل، با کمتر شدن فعالیت‌ها، ریتم هم کاهش می‌یابد.

پتنت جدید سونی، در نوامبر ۲۰۱۹ و از مسیر پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) به ثبت رسیده و به تازگی، با شماره «WO/2020/102005» انتشار یافته است. همین مورد، به خوبی نشان می‌دهد که سونی عزمی جدی در تجاری‌سازی این فناوری و محافظت از آن در اقصی نقاط جهان دارد.

گفتنی است که سونی، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های کامپیوتری، همواره در تلاش بوده تا نسخه‌های جدید پلی‌استیشن را، با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید. بدیهی است که در این مسیر، معرفی و توسعه مجموعه‌ای گسترده از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، از واقعیت مجازی و تجارت دیجیتال گرفته تا دسته‌های بیومتریک و پخش موسیقی متن مناسب با روحیات کاربر، در دستور کار این شرکت قرار گیرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، نسخه جدید پلی‌استیشن هم به بازار عرضه می‌گردد. اخبار درز کرده در رسانه‌ها در خصوص نوآوری‌های بکار گرفته شده در این مدل جدید و همچنین پتنت‌هایی که توسط این شرکت فناور به ثبت رسیده است، گواهی بر این موضوع بوده که سورپرایزهای بزرگی برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری در راه است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.