پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر

رصد سبد پتنت سونی، حاکی از آن است که این شرکت فناور، در ادامه نوآوری‌های قابل توجهی که برای تکامل کنسول بازی انحصاری خود داشته است، در حال توسعه یک ایده خلاقانه و منحصربه‌فرد بوده که می‌تواند شگفتی جدیدی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت، قابلیت ساخت، انتخاب و پخش موسیقی متن بازی‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی و منطبق بر احساسات کاربران، فراهم می‌گردد. مسئله تجاری‌سازی این اختراع، تا حدودی جدی بوده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده احتمالی از این فناوری در پلی‌استیشن ۵، شنیده می‌شود.

سیستم ابداعی سونی، یک فناوری ساخت موسیقی متن بوده که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌نماید. این فناوری، بر اساس سناریوهای موجود و از آن مهم‌تر، فعالیت کاربر و وضعیت وی در خلال بازی، موسیقی پس‌زمینه بازی‌ها را تطبیق می‌دهد. آن‌طور که سونی در پتنت خود آورده است، احساساتی مانند ترس، شادی و هیجان (تنش)، با استفاده از اجزای موسیقی، نظیر ریتم، ساختار ملودی و ...، ترسیم و شبیه‌سازی شده و این داده‌ها، به الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌گردد. به کمک این داده‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بر مبنای صداهایی که احساسات بازیکن را بیشتر تحریک می‌کنند، آموزش دیده و پخش موسیقی مناسب پس‌زمینه را انجام می‌دهند.

نکته جالب پیرامون فناوری جدید سونی، این است که پارامترهایی همچون اثرگذاری بازی، میزان ساعات متمادی که کاربر در حال بازی است و حتی زمان شبانه‌روز، در نوع موسیقی ساخته شده مؤثر می‌باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر فعالیت خود را افزایش دهد، سرعت و ریتم موسیقی نیز افزایش یافته و در مقابل، با کمتر شدن فعالیت‌ها، ریتم هم کاهش می‌یابد.

پتنت جدید سونی، در نوامبر ۲۰۱۹ و از مسیر پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) به ثبت رسیده و به تازگی، با شماره «WO/2020/102005» انتشار یافته است. همین مورد، به خوبی نشان می‌دهد که سونی عزمی جدی در تجاری‌سازی این فناوری و محافظت از آن در اقصی نقاط جهان دارد.

گفتنی است که سونی، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های کامپیوتری، همواره در تلاش بوده تا نسخه‌های جدید پلی‌استیشن را، با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید. بدیهی است که در این مسیر، معرفی و توسعه مجموعه‌ای گسترده از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، از واقعیت مجازی و تجارت دیجیتال گرفته تا دسته‌های بیومتریک و پخش موسیقی متن مناسب با روحیات کاربر، در دستور کار این شرکت قرار گیرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، نسخه جدید پلی‌استیشن هم به بازار عرضه می‌گردد. اخبار درز کرده در رسانه‌ها در خصوص نوآوری‌های بکار گرفته شده در این مدل جدید و همچنین پتنت‌هایی که توسط این شرکت فناور به ثبت رسیده است، گواهی بر این موضوع بوده که سورپرایزهای بزرگی برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری در راه است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت
۲۷ اسفند ۱۳۹۹

محکومیت ۲ میلیارد دلاری اینتل به دلیل نقض پتنت

بنا بر رأی دادگاه منطقه‌ای تگزاس، اینتل دو گواهی ثبت اختراع شرکت «VLSI Technology» را نقض نموده و به دلیل خسارات وارده به این شرکت، ملزم به پرداخت ۲/۱۸ میلیارد دلار شده است. با صدور رأی دادگاه، ارزش سهام اینتل، کاهش تقریباً ۱/۶۳ درصدی را به همراه داشته است. البته اینتل چنین نقض پتنتی را تأیید نکرده و در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر نموده، خبر از درخواست تجدیدنظر و پیگیری‌های حقوقی آتی داده است.

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»
۲۵ اسفند ۱۳۹۹

عملکرد تحسین‌آمیز میتسوبیشی در ثبت درخواست «PCT»

شرکت ژاپنی میتسوبیشی الکتریک، با عملکرد خیره‌کننده‌ خود در خصوص فعالیت‌های ثبت اختراع، در میان برترین‌های جهان جای گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی، با ۲۸۱۰ درخواست «PCT»، پیشتاز شرکت‌های ژاپنی بوده و رده سومی شرکت‌های جهان را نیز از آن خود نموده است.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.