پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر

رصد سبد پتنت سونی، حاکی از آن است که این شرکت فناور، در ادامه نوآوری‌های قابل توجهی که برای تکامل کنسول بازی انحصاری خود داشته است، در حال توسعه یک ایده خلاقانه و منحصربه‌فرد بوده که می‌تواند شگفتی جدیدی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت، قابلیت ساخت، انتخاب و پخش موسیقی متن بازی‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی و منطبق بر احساسات کاربران، فراهم می‌گردد. مسئله تجاری‌سازی این اختراع، تا حدودی جدی بوده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده احتمالی از این فناوری در پلی‌استیشن ۵، شنیده می‌شود.

سیستم ابداعی سونی، یک فناوری ساخت موسیقی متن بوده که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌نماید. این فناوری، بر اساس سناریوهای موجود و از آن مهم‌تر، فعالیت کاربر و وضعیت وی در خلال بازی، موسیقی پس‌زمینه بازی‌ها را تطبیق می‌دهد. آن‌طور که سونی در پتنت خود آورده است، احساساتی مانند ترس، شادی و هیجان (تنش)، با استفاده از اجزای موسیقی، نظیر ریتم، ساختار ملودی و ...، ترسیم و شبیه‌سازی شده و این داده‌ها، به الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌گردد. به کمک این داده‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بر مبنای صداهایی که احساسات بازیکن را بیشتر تحریک می‌کنند، آموزش دیده و پخش موسیقی مناسب پس‌زمینه را انجام می‌دهند.

نکته جالب پیرامون فناوری جدید سونی، این است که پارامترهایی همچون اثرگذاری بازی، میزان ساعات متمادی که کاربر در حال بازی است و حتی زمان شبانه‌روز، در نوع موسیقی ساخته شده مؤثر می‌باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر فعالیت خود را افزایش دهد، سرعت و ریتم موسیقی نیز افزایش یافته و در مقابل، با کمتر شدن فعالیت‌ها، ریتم هم کاهش می‌یابد.

پتنت جدید سونی، در نوامبر ۲۰۱۹ و از مسیر پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) به ثبت رسیده و به تازگی، با شماره «WO/2020/102005» انتشار یافته است. همین مورد، به خوبی نشان می‌دهد که سونی عزمی جدی در تجاری‌سازی این فناوری و محافظت از آن در اقصی نقاط جهان دارد.

گفتنی است که سونی، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌های کامپیوتری، همواره در تلاش بوده تا نسخه‌های جدید پلی‌استیشن را، با قابلیت‌هایی ویژه و منحصربه‌فرد، به بازار عرضه نماید. بدیهی است که در این مسیر، معرفی و توسعه مجموعه‌ای گسترده از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، از واقعیت مجازی و تجارت دیجیتال گرفته تا دسته‌های بیومتریک و پخش موسیقی متن مناسب با روحیات کاربر، در دستور کار این شرکت قرار گیرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال جاری میلادی، نسخه جدید پلی‌استیشن هم به بازار عرضه می‌گردد. اخبار درز کرده در رسانه‌ها در خصوص نوآوری‌های بکار گرفته شده در این مدل جدید و همچنین پتنت‌هایی که توسط این شرکت فناور به ثبت رسیده است، گواهی بر این موضوع بوده که سورپرایزهای بزرگی برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری در راه است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

شناسایی بیماری‌های پوستی به کمک تلفن همراه
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

شناسایی بیماری‌های پوستی به کمک تلفن همراه

یک شرکت کانادایی فعال در حوزه سلامت دیجیتال، اپلیکیشنی توسعه داده که انقلابی در مواجهه با بیماری‌های پوستی پدید می‌آورد. «Skinopathy»، اپلیکیشن خود را که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است، به زودی به بازار عرضه نموده و بدین وسیله، مدیریت بیماری‌های پوستی را به‌ویژه برای افراد مستقر در مناطق دورافتاده و محروم از خدمات پزشکی ممکن می‌سازد.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.