امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی

در راستای اعلان‌ قبلی آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص برگزاری یک دوره سه‌روزه با عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)»، به منظور در نظر گرفته شدن مسائل بهداشتی و همچنین مراعات حال شرکت‌کنندگان، موارد ویژه‌ای در دستورالعمل برگزاری این دوره قرار گرفته است.

یکی از موارد در نظر گرفته شده برای این کمپ سه‌روزه که از مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری و با همکاری کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و غیرحضوری است. بدین وسیله، متقاضیان شهرستانی و سایر افرادی هم که ترجیح می‌دهند تا به‌صورت غیرحضوری در این رویداد شرکت نمایند، می‌توانند از این برنامه پربار استفاده کنند. شایان ذکر است، برای افرادی نیز که به صورت آنلاین در این رویداد شرکت می‌کنند، گواهی‌نامه‌هایی صادر شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین، یک پکیج آموزشی مرتبط با دوره نیز، برای این افراد پست می‌گردد.

در کنار برگزاری آنلاین رویداد، متقاضیان استفاده حضوری از کمپ، می‌توانند در شرایطی ایمن و سالم، از این برنامه استفاده نمایند. بدین منظور، یک فضای فیزیکی به نسبت بزرگ برای کمپ در نظر گرفته شده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز، از موارد مد نظر دست‌اندرکاران برگزاری این کمپ است. همچنین، وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته و متقاضیان حضور در کمپ، می‌توانند در شرایطی ایمن در این رویداد حضور به هم برسانند.

لازم به ذکر است که این دوره سه‌روزه، با تمرکز بر افراد فعال در شرکت‌های کوچک و متوسط، خصوصاً شرکت‌های دانش‌بنیان، در تلاش است که آن‌ها را با مفاهیم حوزه مالکیت فکری آشنا نماید. لزوم مدیریت دارایی‌های فکری، شرایط حفاظت، معرفی برخی پایگاه‌های جستجو و استراتژی‌های جستجو، مسیر ملی حفاظت از اختراعات، پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT)، حفاظت از اختراعات در اداره ثبت اختراعات آمریکا (USPTO)، دعاوی حقوقی و نیز معرفی خدمات کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی، از مهم‌ترین سرفصل‌های این کمپ خواهد بود. شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این کمپ، می‌توانند از طریق این لینک ثبت‌نام نموده و از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند. سایر علاقه‌مندان نیز، با مراجعه به سایت کانون پتنت و انجام ثبت‌نام، امکان بهره‌مندی از حمایت‌های کانون پتنت برای حضور در کمپ را خواهند داشت.

گفتنی است که پلتفرم برگزاری آنلاین و همچنین شرایط استفاده از این گزینه، برای افرادی که اقدام به ثبت‌نام نمایند، متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day