استفاده از قارچ جادویی برای کنترل ذهن و کاهش وزن
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ استفاده از قارچ جادویی برای کنترل ذهن و کاهش وزن

یک شرکت فعال در حوزه پزشکی، ایده‌ای جالب و منحصربه‌فرد ارائه نموده که می‌تواند چالش اضافه وزن را مرتفع نماید. نئون‌مایند (NeonMind)، در ثبت اختراع جدید خود، از روش درمانی جالبی پرده برداشته که با بهره‌گیری از قارچ سیلوسایبین (Psilocybin) و اقدامات روان‌درمانی متناسب، ذهن بیمار را آماده نموده و قابلیت کاهش و کنترل وزن بیماران را فراهم می‌نماید.

بحث چاقی و اضافه وزن، یکی از چالش‌های بزرگی است که بسیاری از جوامع را به شکلی فراگیر درگیر نموده است. این مسئله که با تغییر سبک زندگی و افزایش بی‌رویه مصرف غذاهای آماده شدت گرفته، بازاری بی‌نظیر و فرصتی منحصربه‌فرد را برای کلاهبرداران و سوداگران مهیا نموده است. شاید کمتر روزی باشد که در میان تبلیغات تلویزیون، با نمونه‌هایی از این داروهای پیشنهادی روبرو نشویم. در میان این بازار جذاب، شرکت‌های دارویی معتبر نیز دست به کار شده و به دنبال ارائه راهکارهایی هستند که بتوانند یک بخش پایدار و قابل توجه بازار را از آن خود نمایند. در این میان، نئون‌مایند نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه «Yield Growth Corp»، راهکارهای ابتکاری و جالبی ارائه نموده که با کنترل و مدیریت ذهن، به دنبال رفع مشکل اضافه وزن است.

احتمالاً شما هم نام قارچ‌های جادویی را شنیده‌اید. قارچ جادویی، اسم متداولی است که برای قارچ سیلوسایبین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قارچ‌ها، حاوی نوعی ماده‌ روان‌گردان به نام سیلوسایبین هستند که کاربردهای پزشکی زیادی برای آن‌ها در حال کشف و توسعه است. مثال بارز این مسئله و نقش مثبت درمانی این ماده را می‌توان در فناوری ابداعی نئون‌مایند مشاهده نمود. این شرکت، از سیلوسایبین برای کاهش وزن استفاده نموده و برای آن، یک پروتکل درمانی دقیق و جامع نیز تدوین نموده است. در حقیقت، نئون‌مایند با در نظر گرفتن این نکته که بخش زیادی از چالش چاقی، در نتیجه پرخوری‌هایی است که به دستور ذهن و بدون گرسنگی واقعی رخ می‌دهد، به دنبال راهکاری است که این چالش ذهنی را حل نماید.

بنا بر ثبت اختراع اخیر این شرکت که در قالب یک پتنت موقت (Provisional Patent)، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده است، قبل، حین و بعد از مصرف دوز دارویی تجویز شده، مجموعه‌ای از اقدامات روان‌درمانی حمایتی بکار گرفته می‌شود. این اقدامات، در راستای ارزیابی و اصلاح عکس‌العمل‌های بیمار نسبت به دارو و استفاده بهینه از این بازخوردها بوده که می‌تواند کاهش درد و رنج بیمار، افزایش اعتماد به نفس، توانایی برای برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری نسبت به شرایط، توانمندسازی و در نهایت جلوگیری از پرخوری را به دنبال داشته باشد. طبق اعلام نئون‌مایند، مطالعات بالینی این روش درمانی، از پاییز سال جاری آغاز شده و آزمایشات نهایی نیز، در سال ۲۰۲۱ انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که نئون‌مایند در دسامبر سال گذشته میلادی نیز، پتنتی به ثبت رسانیده بود که بر اساس آن، میکرودوزهای مصرفی از سیلوسایبین، می‌تواند اثرات کاهش وزن قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. به نظر می‌رسد که ثبت اختراع اخیر این شرکت نیز، در ادامه همان مورد قبلی بوده و مکمل فرایندهای درمانی مورد نیاز است. با این وجود، بررسی‌ها حاکی از آن است که این شرکت، تنها مسئله کاهش وزن و چاقی را هدف قرار نداده و استفاده از سیلوسایبین را برای درمان بیماری‌های متعددی در نظر دارد. مجموعه پتنت‌های این شرکت، نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش وزن، احتمالاً می‌توان از این دارو برای تنظیم قند خون و کنترل بیماری دیابت، کاهش حساسیت به بیماری‌های قلبی و عروقی، نارسایی مزمن کلیه، آسم، فشار خون بالا و حتی گونه‌های خاصی از سرطان نیز استفاده نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day