بالاترین حس رضایت نسبت به خدمات و کیفیت پتنت‌های دفتر ثبت اختراع اروپا
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ بالاترین حس رضایت نسبت به خدمات و کیفیت پتنت‌های دفتر ثبت اختراع اروپا

دفتر ثبت اختراع اروپا (EPO)، برای نهمین دوره پیاپی، عنوان برترین دفتر از منظر کیفیت گواهی‌های ثبت اختراع و خدمات ارائه شده به کاربران را به خود اختصاص داد. این بررسی که همه ساله از سوی گروه تخصصی «IAM» انجام می‌گیرد و جدیدترین نسخه آن اخیراً انتشار یافته است، به بررسی نظرات کاربران و متقاضیان دفاتر ثبت اختراع بزرگ و معتبر جهان می‌پردازد.

مطابق با نظرسنجی «IAM»، قریب به ۸۸ درصد از شرکت‌های دارنده پتنت، کیفیت پتنت‌های اروپایی را در حد خوب و عالی ارزیابی کرده و هیچ یک از آن‌ها، کیفیت پتنت‌ها را ضعیف ندانستند. دسته دوم از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، متخصصین «IP» و فعالان خصوصی این حوزه بوده که ۹۰ درصد از آن‌ها نیز، کیفیت پتنت‌های «EPO» را در رده‌های خوب و عالی دانسته‌اند.

مطابق با نظرسنجی «IAM» که در فوریه و مارس سال جاری میلادی با هدف قرار دادن مجموعه‌ای چند صد نفره از متخصصین «IP» شاغل در شرکت‌های حقوقی و یا دارنده پتنت صورت گرفته، نظرات کاربران پیرامون دفاتر مالکیت فکری برتر جهان، شامل دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO)، دفتر مالکیت فکری کره جنوبی (KIPO)، اداره مالکیت فکری چین (CNIPA)، دفتر ثبت اختراع ژاپن (JPO) و دفتر ثبت اختراعات اروپا (EPO) اخذ شده است. آنتونیو کامپینوس (António Campinos)، رئیس دفتر ثبت اختراع اروپا، در ارتباط با رضایت حداکثری مخاطبین از این نهاد اظهار داشت: «ما بسیار خوشحالیم که کاربرانمان، اطمینان خود را نسبت به محصولات و خدمات ما نشان داده‌اند. کیفیت، اولویت شماره یک ماست و حمایت از مخترعین از طریق پتنت‌های با کیفیت بالا، به‌ویژه در بحران کنونی، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود».

جالب اینجا است که این ارزیابی‌های بسیار مثبت، تنها به کیفیت پتنت‌های «EPO» محدود نشده و سطح خدمات این نهاد را نیز شامل شده است. همچنین علاوه بر سؤال پیرامون کیفیت پتنت‌ها و خدمات ارائه شده توسط دفاتر «IP5» و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، چگونگی تأثیر اپیدمی کرونا ویروس بر فعالیت‌های حوزه مالکیت فکری هم مورد بررسی قرار گرفته که می‌تواند درک بهتری از وضعیت فعلی و استراتژی‌هایی که می‌بایست از سوی دفاتر مالکیت فکری در سطح جهان به کار گرفته شود، فراهم می‌آورد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.