تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی
۰۴ تیر ۱۳۹۹ تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی

تسلا آماده عرضه سقف‌های خورشیدی خود به بازارهای بین‌المللی است. این شرکت فناور که به دنبال فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای خود، به فناوری بسیار جذاب سقف‌های خورشیدی دست یافته، در راستای توسعه فعالیت‌های خود، اروپا را به‌عنوان یک بازار بالقوه و جذاب در نظر گرفته است. در همین راستا، با توجه به لزوم حفاظت حداکثری از این نوآوری ارزشمند، پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسانیده است.

پتنت تسلا که اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسیده و به تازگی تحت شماره «EP3656053» انتشار یافته است، ساختاری از کاشی‌های خورشیدی یکپارچه را معرفی می‌کند که به صورت الکتریکی و مکانیکی، با یکدیگر در ارتباط می‌باشند.

تسلا در کنار صنعت خودرو به‌عنوان مهم‌ترین حوزه فعالیت خود، توسعه مجموعه‌ای از فناوری‌های جانبی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. برخی از این فناوری‌ها، مستقیماً در خدمت خودروهای الکتریکی این شرکت نوآور قرار دارند که به‌طور خاص، می‌توان به ابداعات و اختراعات حوزه باتری اشاره نمود. اما در کنار این فناوری‌ها، علاقه‌مندی‌های تحقیقاتی دیگری هم پیش روی ایلان ماسک و همکارانش قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها، بحث انرژی‌های تجدیدپذیر و نحوه ذخیره‌سازی آن‌ها است. شاید در نگاه کلی، تمامی این فناوری‌ها در گروه انرژی قرار گیرند، اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که سقف‌های خورشیدی تسلا، کاربرد کاملاً متفاوتی دارند. نرخ تولید هفتگی رمپ خورشیدی تسلا  که در کارخانه بزرگ این شرکت در نیویورک قرار دارد، از ۴ مگاوات فراتر رفته که برای تأمین انرژی ۱۰۰۰ خانه کافی است. این ظرفیت، به همراه فرآیند بسیار ساده و سریع نصب کاشی‌های خورشیدی، باعث شده تا امیدواری‌ها نسبت به تجاری‌سازی موفق آن بیشتر گردد. ثبت و انتشار پتنت اروپایی تسلا، به خوبی تمایل مدیران این شرکت برای حضور در بازارهای بین‌المللی را تأیید می‌کند.

سقف خورشیدی، مزایای متعددی برای مالکان خانه‌های مسکونی به همراه دارد. این سیستم، نه تنها قادر به جذب انرژی خورشید است، بلکه خود کاشی‌ها از نظر زیبایی بصری و نحوه چیدمان، جذابیت خاصی دارند. شاید این مهم‌ترین تفاوت کاشی‌های ابداعی تسلا و پنل‌های خورشیدی سنتی است که باعث شده تا این شرکت، آن را یک دستگاه تولید پول بنامد. ایلان ماسک، در این خصوص در توئیت خود می‌گوید: «با قیمت جدید و پایین‌تر تسلا برای سقف‌های خورشیدی، زندگی با این هزینه برق بالا، مانند آن است که یک چاپگر پول در پشت‌بام خانه خود گذاشته باشید».

گفتنی است که گزارش‌ها و اخبار انتشار یافته، حاکی از این است که تسلا درصدد تأمین سفارشات اولیه مشتریان اروپایی خود بوده و از همین رو، می‌بایست افزایش سطح تولید را دنبال نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day