توافق پاناسونیک با یک شرکت فعال در حوزه مدیریت دارایی‌های فکری
۱۱ تیر ۱۳۹۹ توافق پاناسونیک با یک شرکت فعال در حوزه مدیریت دارایی‌های فکری

یک شرکت فعال در حوزه تبادل و مدیریت دارایی‌های فکری و درآمدزایی از آن‌ها، خبر از دستیابی به یک توافق با شرکت مشهور پاناسونیک داده است. بنا بر این توافقنامه که بین پاناسونیک و کوئست (Quest Patent Research) به امضا رسیده است، اختلافات حقوقی پاناسونیک با شرکت «M-RED» حل‌وفصل شده و پاناسونیک امکان دسترسی به مجموعه‌ای از دارایی‌های مرتبط با سبد پتنت طرف مقابل را خواهد داشت.

شرکت «M-RED»، در جولای سال گذشته میلادی، شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای تگزاس به ثبت رسانید و پاناسونیک را به نقض پتنت‌هایش متهم نمود. با این وجود، اطلاعات منتشر شده در آوریل سال جاری میلادی، حاکی از آن بود که دو شرکت موضوع را در خارج از دادگاه حل‌وفصل نموده و به توافقی دست یافته‌اند. به نظر می‌رسد که توافقنامه جدید کوئست و پاناسونیک نیز، در ادامه همان توافق قبلی به امضا رسیده است. بر اساس این توافق جدید، پاناسونیک مجاز به بهره‌برداری از مجموعه‌ای از پتنت‌های «M-RED» خواهد بود. این پتنت‌ها، متشکل از ۶۰ گواهی ثبت اختراع آمریکایی و ۸ گواهی مربوط به کشورهای دیگر است که فناوری‌های مربوط به ساخت نیمه‌هادی‌ها، مدارهای مجتمع، پردازنده‌ها و مدیریت انرژی را در بر می‌گیرد.

جان اسکاهیل (Jon Scahill)، مدیرعامل کوئست، در این رابطه اظهار داشته: «ما تعهد پاناسونیک به محصولات و برندهای مطرح را ارج می‌نهیم و مفتخریم که با قابلیت‌ها و دارایی‌های فکری خود، نیازهای پیچیده شرکتی نظیر پاناسونیک را تأمین می‌کنیم. حقوق مالکیت فکری ما، برای ادامه نوآوری‌های پاناسونیک بکار گرفته می‌شود و ما از این بابت خوشحالیم».

گفتنی است که کوئست، یک شرکت صدور مجوز و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری است که مجموعه بزرگی از دارایی‌های متنوع شرکت‌های بزرگ و کوچک، دانشگاه‌ها و سایر صاحبان «IP» را مدیریت می‌کند. این شرکت، در هر دو حوزه فناوری‌های بالغ و نوظهور متخصص بوده و به موکلان خود کمک می‌کند تا بیشترین منافع را از واگذاری دارایی‌های فکری به دست آورند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.