تسهیل فرایند استخراج و خالص‌سازی طلا
۱۷ تیر ۱۳۹۹ تسهیل فرایند استخراج و خالص‌سازی طلا

شرکت «Sixth Wave Innovations» که در حوزه کشف و استخراج فلزات فعالیت دارد، خبر از تأیید ارزیابی‌ها و صدور گواهی ثبت اختراع جدیدی در کشور چین داده است. این پتنت، روش منحصربه‌فردی برای استخراج و خالص‌سازی فلزات معرفی نموده که مبتنی بر استفاده از پلیمرهای قالب مولکولی (molecular imprinted polymer) می‌باشد.

پتنت جدید، با حفاظت از فناوری انحصاری «®IXOS» که در اختیار «Sixth Wave Innovations» است، سبد دارایی‌های فکری این شرکت را به خوبی تقویت می‌کند. این فناوری منحصربه‌فرد، با هدف قرار دادن یون‌های فلزی مانند «Dicyanoaurate» (ترکیبی که در فرایند لیچینگ برای استخراج طلا پدید می‌آید)، استخراج و خالص‌سازی فلزات را به شدت کارآ می‌کند.

فرایند انحصاری «®IXOS»، در آزمایشات مختلف شرکت‌های بزرگ معدنی، مورد استفاده قرار گرفته و نتایج ارزشمند و مثبتی را به دنبال داشته است. در همین راستا، ثبت اختراعات مرتبط با این فناوری، می‌تواند بهره‌گرفتن از انحصار مالکیت و درآمدزایی از آن را برای «Sixth Wave Innovations» امکان‌پذیر نماید. دکتر جان گلوکمن (Jon Gluckman)، مدیرعامل این شرکت، در ارتباط با پتنت جدید و توانایی‌های موجود در شرکت اظهار داشته: «از آنجا که ما برتری فنی و تخصصی بالایی در حوزه علم مولکولی داریم، من به تیمم و توانایی‌های آن‌ها در ساخت نمونه‌های عملیاتی و تجاری از دارایی‌های فکری جدید، افتخار می‌کنم؛ تکنیک‌هایی که برای حل مشکلات چالش‌برانگیز در دنیای واقعی توسعه یافته‌اند».

لازم به ذکر است که  «Sixth Wave Innovations»، به‌عنوان یک شرکت فعال در حوزه نانو فناوری که استخراج مواد با استفاده از پلیمرهای تخصصی را هدف قرار داده است، برنامه‌های گسترده‌ای برای تجاری‌سازی و درآمدزایی از نوآوری‌های پتنت شده خود دارد. این شرکت، به دنبال فرصت‌های متعدد تجاری‌سازی فناوری استخراج فلزات بوده و با توجه به ویژگی‌های فناوری «®IXOS» به‌عنوان یک جایگزین کارآمد، مقیاس‌پذیر، سازگار با محیط‌زیست و با هزینه کمتر در چرخه پردازش و خالص‌سازی طلا، صدور مجوز را به عنوان یک ابزار مطلوب برای درآمدزایی در نظر گرفته است. احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، اخبار فراوانی از تجاری‌سازی «®IXOS» و استفاده گسترده آن در شرکت‌های معدنی بزرگ خواهیم شنید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.