توسعه نسل جدیدی از محصولات مراقبتی برای افزایش بهره‌وری گیاهان
۲۱ تیر ۱۳۹۹ توسعه نسل جدیدی از محصولات مراقبتی برای افزایش بهره‌وری گیاهان

به دنبال افزایش جمعیت جهان و به تناسب نیاز رو به رشد برای دسترسی به مواد غذایی بیشتر و البته سالم‌تر، شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان، دست به کار شده‌اند تا آینده زندگی بشر بر روی کره خاکی را تضمین نموده و البته جایگاه خود را هم در این بازار رو به گسترش، تثبیت نمایند. «AgBiome»، در زمره همین شرکت‌ها بوده که فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه توسعه محصولات مراقبتی گیاهان دارد. این شرکت، در راستای تلاش‌های خود برای بهبود سلامت، افزایش بهره‌وری گیاهان و همچنین کاهش مواد شیمیایی موجود در آن‌ها، خبر از اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی داده که سبد دارایی‌های فکری آن را به صورت ویژه‌ای تقویت می‌نماید.

شرکت «AgBiome»، در حال کار بر روی محصولاتی تحت عنوان «کانیت» (Connate Products) است که با کاهش مواد شیمیایی باقیمانده در گیاه، بهره‌وری فرایندهای تولید و سلامت محصولات را به دنبال داشته و در نتیجه، نرخ تولید محصول را هم افزایش می‌دهد. پتنت جدید این شرکت نیز، در راستای توسعه همین محصولات بوده و گامی مثبت در راستای راه‌اندازی خط تولید آن‌ها محسوب می‌شود. گفتنی است که «کانیت»، دارای مؤلفه‌های بیولوژیکی مشابه با قارچ‌کش‌های هاولر (Howler) است که با ایجاد مشخصه‌های شیمیایی مصنوعی، امکان پاسخ مثبت به تقاضای رو به گسترش برای دستیابی به محصولات پربازده را فراهم می‌سازد.

میکروبیوم‌ها، یکی از ایده‌های کلیدی برای بهبود راندمان محصولات زیر کشت هستند و این دقیقاً همان چیزی است که «AgBiome»، بر روی آن متمرکز شده و آن را به دید یک فرصت ارزشمند در نظر گرفته است. در این خصوص، اریک وارد (Eric Ward)، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «میکروبیوم‌ها، راه‌حل بسیاری از مشکلات پیش روی کشاورزی و تولید محصولات غذایی هستند. ما با جمع‌آوری یک مجموعه گسترده از میکروبیوم‌ها، تلاش برای توسعه مداوم آن‌ها، گسترش زیرساخت‌های مرتبط با علوم داده و پلتفرم غربالگری GENESIS، از آن‌ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنیم. گواهی ثبت اختراع جدید در خصوص محصولات کانیت هم، تمرکز ما برای استفاده از میکروبیوم‌ها، به منظور توسعه محصولات جدید و کارآمد را تقویت می‌کند».

گفتنی است که نوآوری‌های «AGBiome»، متمرکز بر پلتفرم «GENESIS» بوده که یک فناوری ترکیبی، متشکل از فعالیت‌های آزمایشگاهی، قابلیت‌های اطلاعاتی و یک بانک داده گسترده از توالی‌های ژنتیکی است. این پلتفرم، اجازه می‌دهد تا از طریق اطلاعات و عملکرد ژنوم‌ها، تصمیمات مناسب را اتخاذ کرده و در نتیجه، صنایع غذایی و کشاورزان را قادر به کشف فعالیت‌های بیولوژیکی جدیدتر و غربالگری میکروب‌ها می‌کند تا به سمت جایگزین‌های قوی‌تر و کاراتری حرکت نمایند.

لازم به ذکر است که «AgBiome»، به حفاظت از نوآوری‌ها و دستاوردهای فناورانه خود به شدت توجه داشته و تاکنون، ۲۶۴ درخواست ثبت اختراع در آمریکا و سایر کشورها به ثبت رسانیده است. نتیجه این اقدامات، ۲۸ گواهی ثبت اختراع و تعداد زیادی پرونده در حال ارزیابی است که موقعیت این شرکت نوآور را در بازار به شدت رقابتی فعلی، تحکیم می‌کند. یکی از حوزه‌هایی که این شرکت به صورت کلیدی بر آن متمرکز شده است، خط تولید محصولات «کانیت» می‌باشد که توسعه نوعی قارچ‌کش بیولوژیکی مورد تأیید نهادهای متولی را امکان‌پذیر می‌نماید. از آنجا که شرکت برای حفاظت از این محصول، تا به اینجا ۱۲ گواهی ثبت اختراع در آمریکا و ۶ گواهی در سایر کشورها دریافت نموده، به نظر می‌رسد که یکی از استراتژیک‌ترین حوزه‌های فعالیت «AgBiome» به حساب می‌آید.

پربازدید‌ترین‌ها

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.